Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquête: Fietsvakanties buiten Europa - Forum Wereldfietser

Enquête: Fietsvakanties buiten Europa

Hallo allemaal,

Mijn naam is Laura Aafjes en ik zit in het vierde jaar van de opleiding HBO Toerisme. Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de wensen en behoeften van avontuurlijke groepsreizigers op het gebied van fietsvakanties buiten Europa.

Bent u of kent u iemand die hierin geïnteresseerd is, of hier al eerdere ervaringen mee heeft?! Ik zou het enorm waarderen als u mij kunt helpen bij het behalen van de beste resultaten voor mijn onderzoek door uw mening te geven. Hiervoor heb ik een korte enquête opgesteld die online kan worden ingevuld via de volgende link:

http://www.survio.com/survey/d/L2B5I6W6L7Y7X9T5R

Ik dank u vriendelijk!

Laura
Gefeliciteerd. Er worden hier regelmatig enquêtes gepost, maar vaak is de kwaliteit daarvan tussen verschrikkelijk slecht en erg matig. Dit is één van de uitzonderingen op de regel.

Toch nog twee tips die de enquête ten goede zouden komen.

- Omdat de acceptabele afstand sterk afhankelijk is van de aard van het terrein, het aantal hoogtemeters, de voorzieningen bij de bestemming (staat er eten klaar, moet men nog een tent opzetten, ...) zou ik de vragen omdraaien. Ik zou eerst de vragen stellen over de gewenste ondergrond, hoogtemeters, ... en dan de vraag stellen welke afstand men dagelijks wenst af te leggen als aan al die wensen is voldaan.
Men zou ook kunnen overwegen om naast het aantal km ook naar een aantal fietsuren te vragen. Veel fietsers vinden het aantal uren dat ze op de fiets zitten belangrijker dan de concrete afstand. En dat eerste is dan weer sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin gefietst dient te worden, de accommodatie (moet de tent nog opgezet worden, staat er eten klaar, ...).

Omdat tegenwoordig alle soorten fietsen met ondersteuning bestaan (dus ook mountainbikes) kan men de elektrische fiets beter niet meer als aparte fietscategorie beschouwen maar naast de vraag van type fiets een aparte vraag stellen naar 'met of zonder ondersteuning'.

Renaat
Revanho schreef:Gefeliciteerd. Er worden hier regelmatig enquêtes gepost, maar vaak is de kwaliteit daarvan tussen verschrikkelijk slecht en erg matig. Dit is één van de uitzonderingen op de regel.

Toch nog twee tips die de enquête ten goede zouden komen.

- Omdat de acceptabele afstand sterk afhankelijk is van de aard van het terrein, het aantal hoogtemeters, de voorzieningen bij de bestemming (staat er eten klaar, moet men nog een tent opzetten, ...) zou ik de vragen omdraaien. Ik zou eerst de vragen stellen over de gewenste ondergrond, hoogtemeters, ... en dan de vraag stellen welke afstand men dagelijks wenst af te leggen als aan al die wensen is voldaan.
Men zou ook kunnen overwegen om naast het aantal km ook naar een aantal fietsuren te vragen. Veel fietsers vinden het aantal uren dat ze op de fiets zitten belangrijker dan de concrete afstand. En dat eerste is dan weer sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin gefietst dient te worden, de accommodatie (moet de tent nog opgezet worden, staat er eten klaar, ...).

Omdat tegenwoordig alle soorten fietsen met ondersteuning bestaan (dus ook mountainbikes) kan men de elektrische fiets beter niet meer als aparte fietscategorie beschouwen maar naast de vraag van type fiets een aparte vraag stellen naar 'met of zonder ondersteuning'.

Renaat
Wat leuk om te horen! Bedankt!
Ook bedankt voor de tips, deze zijn erg bruikbaar. Ik zal dit ook zeker meenemen bij het verwerken van de resultaten.
Voor de avontuurlijke fietsers die mijn enquête nog niet hebben ingevuld, ook jullie mening telt mee. Mijn enquête loopt nog tot en met maandag 4 juli. Voor iedereen die mijn enquête al heeft ingevuld: heel erg bedankt voor het helpen om een stapje dichterbij mijn diploma te komen!