Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden keuze voor Polen / Hongarije - Forum Wereldfietser

Banden keuze voor Polen / Hongarije

Eind aug vertrek ik vanuit huis naar Polen Poznan, Krakau en via Slowakij naar Kaba Hongarije en via Boedapest of Kroatie weer richting huis.
Kan iemand mij vertellen hoe de wegen daar zijn en met welke band type is raadzaam?
Op dit moment rij ik met de Schwalbe Almotion of kan ik daar beter de Mondial daar voor gebruiken. Wie heeft voor mij de tip.
Mocht je interesse hebben om een stukje mee te fietsen kan dat uiteraard.

Groet Ton
Ook op de beste wegen slijten banden, de wegen in Polen staan nu niet echt bekend om hun kwaliteit, maar een mondial lijkt me iets overdreven, een marathon-plus in de breedst passende maat lijkt me meer dan genoeg. (met de almotion heb ik geen ervaring)
Ik zou gewoon op Big Apples gaan. Marathon plus zijn me veel te traag. Op mijn derde achtereenvolgende fietsvakantie nu op de LImes alweer ruim 8000 km lekvrij.
Ik zou die Almotions lekker laten zitten, als ze nog niet aan vervanging toe zijn.
Travelmaster schreef:Ik zou die Almotions lekker laten zitten, als ze nog niet aan vervanging toe zijn.
+1
(Anders geef mij die Almotions maar, altijd fijn om voorraad op zolder te hebben)
Aart Veldhuizen schreef:Ik zou gewoon op Big Apples gaan. Marathon plus zijn me veel te traag. Op mijn derde achtereenvolgende fietsvakantie nu op de LImes alweer ruim 8000 km lekvrij.
Big Apples of de daar van afgeleide maar dieper geprofileerde Big Ben.

Heb zelf beide gehad. Big Ben rolt nagenoeg even soepel als de Apple maar is op gravel zand gras en nat wegdek vind ik net even stabieler.