Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaat Kirgizie Augustus - Forum Wereldfietser

Fietsmaat Kirgizie Augustus

Oorspronkelijk ging ik alleen naar Kirgizie, maar om een of andere reden durf ik niet goed meer omdat ik wat bang ben van het gedeelte alleen wildkamperen.
Een groepsreis met is erg ver van mijn oorspronkelijke idee en die moet dan ook nog passen in mijn reisschema, dus dacht ik hier eens te horen of er niet een of enkele geinteresseerden zijn in een fietsreis in Kirgizie in augustus. Dat lijkt me leuker.
Mijn ticket (turkish airlines) is geboekt: 4-21 augustus Brussel-Bishkek. Met Aeroflot kan je voor redelijke prijzen (420) euro daar geraken in die periode.
Welke route we fietsen lijkt me wat voor later, maar deze info is wel belangrijk: ik ben een trage bergopfietser, ik maak op relatief vlak land tussen 60-150km dus daar kan nog wat af. Ik wil af en toe stoppen voor sightseeing en niet snelsnel doorfietsen. Ik ben er 34, maar de leeftijd maakt me niet veel uit. 20-90 of zo :) man of vrouw, alles ok. Slapen : tenten, yurt,.. eten: op gasvuurtje.
Het zijn een dikke twee weken waarvan ik eventueel ook dag wil wandelen of paardrijden.
Stuur me wat indien dit je wat lijkt. Dan stel ik me uitgebreuder voor en kunnen we misschien op dagtrip. Ecotour.kg heeft in die periode ook een reeds georganiseerde fietsreis, maar geen kandidaten. Dat is eventueel ook een optie. Ik boekte speciaal die data vanwege die reis indien ik toch niet alleen wilde.
Beste Juut,

Met heel wat belangstelling heb ik uw bericht gelezen.
Ikzelf sta in het onderwijs, mijn leeftijd is 37 jaar en ben woonachtig te Schoten.
Over Kirgizië heb ik al heel wat gelezen, zo'n knap land om met de fiets te ontdekken. Ik deel je minder goede klimvaardigheid :oops: . De fietsmicrobe heb ik vorig jaar al fietsend opgedaan richting Zuid-Frankrijk.

Groet,
Wim
Dag Juut,

Bestemming Kirgizië: absolute aanrader. Heb er vorig jaar zes weken gefietst en het land staat sindsdien in mijn top 5 van mooiste bestemmingen. Ik zou er zo weer willen fietsen. Stoer trouwens dat je de tocht misschien in je eentje gaat doen. Qua veiligheid hoef je je geen zorgen te maken: de mensen zijn er aardig en behulpzaam. Er zijn wel aandachtspunten, waardoor ik me kan voorstellen dat je er liever niet alleen fietst, waaronder de gebrekkige infrastructuur en loslopende honden.

Het fietsen heb ik deels met Ecotour gedaan. Raad ik je af. Ecotour gebruikt (in meerdere betekenissen van het woord) jonge studenten met weinig ervaring als reisleiders. Lekker goedkoop voor Ecotour, maar hard werken voor deze jonge, onervaren studenten. Ecotour zegt dat de maaltijden inbegrepen zijn, maar we hebben met onze groep - zonder overdrijven - honger geleden.

Als je meer tips wilt, laat het me weten.
Hoi Juul, Klink goed, ben eigenlijk meteen enthousiast, Ben wel 20 jaar ouder maar daar zul je weinig van merken. Behalve mijn kale rimpelige hoofd. vwb wildkamperen dat hoeft voor mij geen doel op zich te zijn. Maar als er niets anders is of als het te duur is. helemaal oké

Ben heel handig met fietstechniek. Dit is mijn promotiefilmpje

https://www.youtube.com/watch?v=U01xasUtlvw

Groet Albert
Ik heb je een pb gestuurd.

Dit topic mag gesloten worden.
Hallo Juut,

Heb je al een fietsmaat gevonden voor de reis naar Kirgizië of ben je nog zoekende?

Vriendelijke groeten,

SJoukje
Francesca schreef:
Het fietsen heb ik deels met Ecotour gedaan. Raad ik je af. Ecotour gebruikt (in meerdere betekenissen van het woord) jonge studenten met weinig ervaring als reisleiders. Lekker goedkoop voor Ecotour, maar hard werken voor deze jonge, onervaren studenten. Ecotour zegt dat de maaltijden inbegrepen zijn, maar we hebben met onze groep - zonder overdrijven - honger geleden.

Als je meer tips wilt, laat het me weten.

Ik ben na lang getwijfel toch met Ecotour meegeweest en ben hier erg tevreden over. Ik ben tevreden over de gidsen die wij hadden (fiets + paardrijden), maar had voor mijn twee dagtrips wel wat eigenaardige gidsen.
We hadden ook zeker meer dan voldoende eten. We kregen twee keer per dag warm eten of de ene keer een uitgebreide picknick en warm eten. Het ontbijt was ook de moeite. Meestal was het ook lekker, met als absoluut toppunt de eerste en laatste maaltijd in Umai Hotel.

Helaas ben ik zelf goed ziek geworden, waardoor ik toch een goed deel van de fun gemist heb.
Juut schreef:
Francesca schreef:
Het fietsen heb ik deels met Ecotour gedaan. Raad ik je af. Ecotour gebruikt (in meerdere betekenissen van het woord) jonge studenten met weinig ervaring als reisleiders. Lekker goedkoop voor Ecotour, maar hard werken voor deze jonge, onervaren studenten. Ecotour zegt dat de maaltijden inbegrepen zijn, maar we hebben met onze groep - zonder overdrijven - honger geleden.

Als je meer tips wilt, laat het me weten.

Ik ben na lang getwijfel toch met Ecotour meegeweest en ben hier erg tevreden over. Ik ben tevreden over de gidsen die wij hadden (fiets + paardrijden), maar had voor mijn twee dagtrips wel wat eigenaardige gidsen.
We hadden ook zeker meer dan voldoende eten. We kregen twee keer per dag warm eten of de ene keer een uitgebreide picknick en warm eten. Het ontbijt was ook de moeite. Meestal was het ook lekker, met als absoluut toppunt de eerste en laatste maaltijd in Umai Hotel.

Helaas ben ik zelf goed ziek geworden, waardoor ik toch een goed deel van de fun gemist heb.
Wij zijn dit jaar ook met eco-tour meegeweest en hebben de fietsreis van west naar oost gedaan. Onze ervaring is zeer positief in alle opzichten. Het eten was altijd meer dan voldoende en ook kregen we genoeg tussendoortjes. De gids was gewoon een betaalde gids. De route was zeer gevarieerd en we hebben echt het idee dat we Kirgizie goed hebben leren kennen. Ook de mensen die in het Umai-hotel werken kunnen we alleen maar alle lof toekennen.
Ook anderen toeristen die we gesproken hebben waren vol lof over de organisatie en het eten. Een opmerking die is blijven hangen:"Ik kon niet eens een 1/3 op wat ik kreeg aan eten". Ook hebben we gidsen gesproken die al meer dan 10 jaar voor Eco-tour werken. Wij kijken zeker terug op een zeer geslaagde fietsvakantie georganiseerd door eco-tour.
dag laura,ben je al terug van kirgizie,hoe is het geweest,je mag me altijd mailen op chris-nys@hotmail.com