Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Torino-Nice september 2016 (offroad) - Forum Wereldfietser

Torino-Nice september 2016 (offroad)

Ik vroeg mij af of er Wereldfietsers zijn die hier voor te porren zijn:

http://www.pignonfixe.com/showthread.ph ... id=2065271

http://torino-nice.weebly.com/intro.html

Lijkt mij leuk om deze te fietsen met een clubje "Berggeiten-Wereldfietsers", iemand?

Groet,

Raymon
Ha Raymon,

Ik had me al aangemeld, echter ik krijg het met mijn werk niet gecombineerd. Ik zou het erg leuk vinden later de route alsnog een keer met een aantal berggeiten te fietsen,

Bert
Hoi Bert en Raymond,

Ik heb ook interesse. Het is een schitterend gebeid. Ik heb er eerder gefietst.

Wellicht leuk om deze route volgende jaar met hemelvaart/ pinksteren te fietsen (als dat gaat uiteraard)

Groeten van Edwin
Er hebben zich diverse Nederlanders aangemeld, waaronder ik. De organisatie verwacht 50-100 deelnemers in totaal.
Het parcours lijkt me ongeschikt om als groep te rijden: ieder eigen tempo, dagafstand, onderdak (bivak, tent of hotels).
Ook al besproken in dit topic.

Hemelvaart-Pinksteren lijkt me veel te vroeg voor deze route. Denk aan de Giro-rit met de afdaling van de Col d'Agnel. Kruijswijk vloog daar in een hoge sneeuwberm. Zie https://www.youtube.com/watch?v=0iKeiSk45P8 . Dat is een verharde col die al vroeg in het seizoen met sneeuwploegen begaanbaar gemaakt wordt. Veel onverharde cols liggen dan nog in een dik pak sneeuw.
Afgelopen eind juni-begin juli had ik als voornemen deze tocht te rijden. Uiteindelijk ben ik wel in Nice gekomen maar niet over deze track.
Voor mij was het te zwaar; combi hitte >30gr elke dag, & zwaarte van het terrein, met kampeerbepakking en solo rijdend. Ik had 2 weken de tijd, dat zou me niet gelukt zijn, dus om meer vakantie te ervaren heb ik de collenroute genomen over asfalt. Ook zwaar, maar toch anders 8)

En inderdaad in het hooggebergte is het meestal pas na 15 juni* begaanbaar qua sneeuw. Zeker over de route die voorgesteld wordt (o.a. de Col de Peas = eigenlijk een wandelpad) De Col de Agnel is gewoon hoog 2744m, daar ligt nog heel lang sneeuw als muurdecoratie en bij pech nog op de weg en is dan niet open.

* afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk.
Bert van Sprang schreef: echter ik krijg het met mijn werk niet gecombineerd. Ik zou het erg leuk vinden later de route alsnog een keer met een aantal berggeiten te fietsen,
+1

Tof idee Ramon!

Ander keertje wil ik er graag bij zijn.
Hallo allemaal,

Fijn dat jullie interesse tonen in deze tocht.
Om het topic "schoon" te houden, ben ik toch echt zoekende naar Wereldfietsers die deze tocht willen maken en op 6 september en aan de " Grand depart" in Turijn willen staan met hun fiets.

Er komen fietsers uit alle windstreken (UK, Duitsland,Belgie etc.) het lijkt mij heel leuk als wij daar ook zouden staan met een aantal Wereldfietsers.

En ja, de tocht is loodzwaar, er zitten buitencategorieen bij uit de Giro.
Als groep samenfietsen zal niet echt lukken vrees ik.
@math: Jij gaat dus wel 6 september starten in Turijn en hoe reis jij er er heen?

Groet,

Raymon
Deze oproep prikkelt wel.

Om raymon's bericht "schoon" te houden verwijs ik naar twee andere topics:
- wie de tocht volgend (voor)jaar zou willen doen, kan reageren in Bert's topic.
- wie me tijdens deze tocht dit najaar wil vergezellen kan reageren in mijn topic.
En wie vanaf 6 september mee wil fietsen kan gewoon hier blijven reageren.
Hoi Raymon,

Ik heb je een emailtje gestuurd.

groet,
Patrick
Hoi Raymon,

Ik heb hier ook interesse in. Heb alleen weinig ervaring met bikepacken wel met fietsen.
Je kunt deze route ook heel goed rijden op een fiets met tassen aan de achterdrager. De onverharde wegen zijn merendeels brede oude defensiewegen, waar vroeger paarden kanonnen omhoog trokken (max 8-10%). Je kunt beter wel de optionele cols vermijden waarop je je fiets omhoog moet duwen, zoals de Col de Peas en misschien de Passo della Gardetta. Als je moet duwen, zit je rechterheup altijd de links-achter tas in de weg.
Hallo Peter,

Deze tocht vergt vooral een goede voorbereiding. Ik zou daarom nog eens goed op de site kijken van deze tocht (staat bovenaan in bericht). Afhankelijk van jouw eigen conditie/kunnen moet je een route gaan samenstellen waar jij je prettig bij voelt. Ik ben mijn eigen route aan het samenstellen op basis van ongeveer 100km per dag, waarbij ik ongeveer een 2500 hoogtemeters als uitgangspunt neem. De ene dag is dat wat meer en de andere wat minder.

Deze tocht is zeker niet aan te raden om als groep te rijden.
Door het voortdurende klimmen krijg je veel tempoverschillen.
Wat de bagage betreft ik zou zelf niet kiezen voor een klassieke "Ortlieb set-up", dat betekend tent/kookspullen en alle extra's die je misschien in Nederland makkelijk met je meezeult.

Je hoeft ook niet perse te " Bikepacken" maar je zult wel licht moeten reizen.
Ik neem geen kookspullen mee, enkel een slaapzak en bivy voor noodgevallen.
Wil je meer weten over bikepacken? Er wordt hier genoeg over geschreven, maar hier ook nog een linkje:

http://www.bikepacking.com/plan/gear-lists/

Groet,

Raymon
Even een update'tje:
Zoals het er nu naar uit ziet zullen er over 2 weken 5 wereldfietsers deelnemen aan deze tocht. Dat betekend dat we samen aan de "Grand depart" zullen staan met onze fietsjes : )

Als kers op de taart kunnen de thuisblijvers ons ook nog volgen.

Riders roll out of Turin from Bodini Square on the 6th September, 8am European time / 7am UK time

http://torino-nice.weebly.com/follow-the-ride.html
Succes!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
Succes! Ben benieuwd! :)
Ik wens jullie ook veel succes toe.

Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd ingepland is, en of/hoe de terugreis flexibel geregeld is.

Gaan jullie er een snelle tijd proberen weg te zetten, of wordt het een tourrit?
Peter_K schreef:Ik wens jullie ook veel succes toe.

Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd ingepland is, en of/hoe de terugreis flexibel geregeld is.

Gaan jullie er een snelle tijd proberen weg te zetten, of wordt het een tourrit?
Bedankt. Ik ga niet voor de beste tijd, daarvoor is het landschap te mooi om er door heen te jagen. Het wordt een tourrit. En ik ga waarschijnlijk tegen de stroom in en laat mijn bikepacking-spullen thuis en ga voor wat meer comfort met mijn twee ortliebtassen. We hebben 11 dagen voor de hele rit. Dat moet zeker te doen zijn. Hierdoor ook wat meer tijd voor wat dingen/plekken onderweg te bekijken en wat flexibeler bij slecht weer.

gr,
Patrick
raymon schreef:Riders roll out of Turin from Bodini Square on the 6th September, 8am European time / 7am UK time

http://torino-nice.weebly.com/follow-the-ride.html
Nou, het loopt nog niet echt storm daar. :?

Update 7:42: Op het moment dat ik het schreef kwamen de eerste drie fietsers het plein op rollen.

Update 8:07: Ik schat ergens tussen de 20 en 30 deelnemers. Er kwam zojuist er nog een aanfietsen. Er wordt geen haast gemaakt met starten.

Update 8:23: Iedereen op de groepsfoto.

Update 8:25: And they're off!
Peter_K schreef:
raymon schreef:Riders roll out of Turin from Bodini Square on the 6th September, 8am European time / 7am UK time

http://torino-nice.weebly.com/follow-the-ride.html
Nou, het loopt nog niet echt storm daar. :?

Update 7:42: Op het moment dat ik het schreef kwamen de eerste drie fietsers het plein op rollen.

Update 8:07: Ik schat ergens tussen de 20 en 30 deelnemers. Er kwam zojuist er nog een aanfietsen. Er wordt geen haast gemaakt met starten.

Update 8:23: Iedereen op de groepsfoto.

Update 8:25: And they're off!
We waren inderdaad wat later weg. In totaal 57 starters vanaf het plein en later bij de de tweede start in een dorpje buiten Turijn nog wat meer. Moet rond de 80 deelnemers zijn geweest.

Kort samengevat: Turijn-Nice, bijna 700Km, rond de 20.000 hoogtemeters, 10 dagen op de fiets, waarvan 8 dagen tussen de 9-11 uur lang in het zadel. Eigenlijk het zwaarste wat ik ooit op fietsgebied heb gedaan. Mijn benen moesten afzien, maar daarvoor veel mooie vergezichten over de alpen. Vele leuke ontmoetingen, prachtig weer, ijs op de tent, heerlijk gegeten in Italië, warme berghutten, heerlijk lange afdalingen over asfalt en gravel en al stuiterend over steenpaden/militaire strada's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
More to follow......

gr,
Patrick
Wat was het een mooie route !
Elke dag genoten.

Raymon, bedankt