Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (on)zin van speciale fietsbroeken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

(on)zin van speciale fietsbroeken

Ik heb zelf broeken van Canondale en Ultima gehad voordat ik via een collega (amateur wielrenner) bij Santini uitkwam. Sindsdien nooit meer wat anders dan Santini.
Het feit dat de halve profwereld in Santini rijdt spreekt wel voor zich. :)

Of Eric en Marco Santini hebben betwijfel ik. Hiervoor moet je toch echt even een andere wereld binnen stappen en naar een wielersportzaak gaan.

Voor mij geen fietsonderbroeken meer, als je daar een (gewone broek) overheen draagt kun je toch probleem krijgen met de overgang op de naden, en als je 5-6 uur of langer in het zadel zit kan dat schrijnende taferelen opleveren. Ik heb ook een setje van Gonzo, korte broek met daarin een bijbehorende fietsonderbroek die met drukkers is verbonden in de band aan de buitenbroek, is geen garantie dat je niet op dubbel gevouwen plooien zit. Geef mij maar een ouderwetse koersbroek met een echte naadloze ingelegde echte zeemleren vlak erin, daarmee heb ik nooit last van m'n kont gehad. Maar dat schijnt een heel moeilijk artikel geworden te zijn.

Groet, Haike

Ik draag wanneer ik op de racefiets zit een koers broek. Maar wanneer ik met de vakantie fiets op pad ga dan heb ik meestal een fiets onderbroek aan. Ik heb nog noot last gehad van de naden van de gewone broek.
Ik draag ze van het merk ultima

SenM schreef:Ik draag wanneer ik op de racefiets zit een koers broek. Maar wanneer ik met de vakantie fiets op pad ga dan heb ik meestal een fiets onderbroek aan. Ik heb nog noot last gehad van de naden van de gewone broek.
Ik draag ze van het merk ultima

Er zal per merk, en per kont, en per merk zadel, ook nog wel verschil in zitten :lol:

Groet, Haike

Dat denk ik wel. Ik heb een b17 zadel een ultima onder broek en over het algemeen een leker ruime kortebroek daar over heen. En helemaal geen probleem.
Maar idd de combinate kont, broek en zadel is bij geen één het zelfde.

Ik denk dat de poster het beste gewoon een fiets onderbroek kan proberen.

Een woord wat in mij opkomt voor comfortabel fietsen: ASSOS

Koop fietsbroeken van ASSOS. Heb er zelf ook een aantal. Wil niks anders meer. Heb verscheidene merken en type fietsbroeken uitgeprobeerd maar die van ASSOS zijn het fijnst! Ze zijn wel duur maar, zijn het wel waard.

Hoi,
Die van ASSOS zijn het fijnst! Ze zijn wel duur maar, zijn het wel waard.
ASSOsiaal duur :lol:

Whisky

Ik heb de AGU Umbria aangeschaft. Dit is een set van 2 binnenbroeken (model koersbroek, zwart) met daarbij een casual short.

Bevalt goed. De binnenbroeken zijn ook geschikt om bijv. ook onder een fietslegging te dragen, en omdat het wel een koersbroekmodel is nergens last van schuren of naden. Binnenbroek laat de boel wel zweten maar echt warm wordt het niet.