Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Auto achterlaten in omgeving van Nice - Forum Wereldfietser

Auto achterlaten in omgeving van Nice

In juni gaan we 3 weken naar Corsica. We zijn van plan Corsica met de fiets te verkennen. De boot is al gereserveerd. We vertrekken vanuit Nice.
Wij zoeken een plaats in of in een straal van 20km van Nice om onze auto daar veilig achter te laten. Kan iemand ons helpen ? Liefst bij een particulier (familie of bedrijfje).

Er is een camping zo'n 10 km ten noorden van Nice, zou dat een optie zijn?
Hier zijn wij vorig jaar met de Buitenlandtrektocht geweest.
Groet, Rena :wink:

Zet hem in de bewaakte autoparking van het vliegveld van Nice te vinden op http://www.nice.aeroport.fr/preparez_en ... nement.asp. Fiets vervolgens langs de Promenades des Anglais http://fr.wikipedia.org/wiki/Promenade_des_Anglais naar het oude stadsgedeelte waar uw boot vertrekt. Nice is niet de plaats waar je je auto onbewaakt achterlaat.. Nice heeft een zeer fijne moderne jeugdherberg mocht je nog wat willen rondhangen voor of na.

We zijn nu net terug van 3 weken (prachtig) fietsen in Corsica. Wat de auto betreft, hebben we jouw tip opgevolgd, Rena, en hebben hem achtergelaten in de "garage mort" op de camping "Magali" in Saint-Laurent-du-Var. Het mens dat de camping uitbaat was héél onvriendelijk en het heeft ons 100€ gekost, maar we hebben de auto heelhuids teruggevonden, en dat was het belangrijkste.
Bedankt voor de tips, Rena én Raf, en nog veel fietsplezier !
Dirk en Bianca

€ 100,- dat vindt ik nogal wat!!!! 100 gedeelt door 3 weken is 33,33, gedeelt door 7 dagen is 4.76 per dag! Maarja, daar heb je geen nieuwe auto voor. Ik mag toch wel hopen dat ze voor dat bedrag de auto hebben gewassen en gepoetst? :lol:

Gelukkig dan maar dat Corsica prachtig was!!!! Zijn er ook foto's???

Groet, Rena :wink:

Wat kost een vliegretourtje naar Nice in het voor- of naseizoen?

bert sitters schreef:Wat kost een vliegretourtje naar Nice in het voor- of naseizoen?
Met ingang van november vanaf Eindhoven naar Marseille voor 50 euro retour.
Vanaf Marseille gaat ook een boot naar Corsica!!
Aan tolweg ben je al 200 euro kwijt!

Met transavia kan je ook rechtstreeks naar calvi vliegen, dit is een heerlijk klein plaatsje. Lijkt me leuker dan eerst door het grote marseille te moeten fietsen en vervolgens nog een nacht op de boot. Kost trouwens 119 euro.

jelmar01 schreef:Met transavia kan je ook rechtstreeks naar calvi vliegen, dit is een heerlijk klein plaatsje. Lijkt me leuker dan eerst door het grote marseille te moeten fietsen en vervolgens nog een nacht op de boot. Kost trouwens 119 euro.
Hallo Jelmar
inderdaad kun je ook met Transavia rechtstreeks naar Calvi.
Dit kost wel retour met belasting en toeslagen erbij 326 euro.
Voor die 275 euro meer fiets ik graag door Marseille!!!
En... ze vliegen maar tot 7 oktober en ik wil begin november daar fietsen.
En.... ik woon korter bij Eindhoven dan bij Schiphol.
(Complimenten voor je mooie website Jelmar. Wat een prachtige tochten heb je al gefietst!!)
Groetjes,

Hoi,

Ja, even verkeerd gekeken omdat ik de afgelopen 2 keer een enkeltje nodig had, had ik dit keer ook automatisch gedaan. Ik moet trouwens zeggen dat Corsica een prachtig eiland is, soort alpen in de zee. Vooral het stuk bij porto, col de verde is schitterend. Bonifacio is trouwens ook een prachtig plaatsje.

( nog bedankt voor het compliment :D )