Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude Aquabox kwetsbaar - Forum Wereldfietser

Vaude Aquabox kwetsbaar

Elk jaar ga ik een aantal weken op fietsvakantie. De voor- en achtertassen en natuurlijk ook een stuurtas met kaarthouder worden dan aan de fiets bevestigd. De Aquabox stuurtas van Vaude geeft echter problemen. De klep van de aquabox wordt afgesloten met twee drukknopsluitingen (inklikken). Ook de kaarthouder (doorzichtig plastic)wordt met twee klikkers op de deksel vastgeklikt. Hier doet zich het probleem voor. De kaarthouder wordt opengemaakt door twee acties. a. De klikkers moeten worden losgetrokken van de bovenklep. b. Vervolgens kan je de plastic map openen met een klittebandsluiting. De klittebandsluiting werkt overigens goed, echter de drukknopsluiting op de klep, die de map op zijn plek houdt, niet!!!
Na anderhalve week brak de sluiting aan één kant al af.
Hierdoor verschoof mijn kaartenboekje elke keer van zijn plek en had de kaartenhouder aan één kant geen verbinding meer met de tas. Een zeer onhandige/onwenselijke situatie!
Met Vaude hierover gebeld. Vaude stond helaas niet open voor suggesties voor verbetering.
Mijn advies: De Aquabox is niet geschikt voor mensen die de kaarthouder meerdere keren per dag moeten openen om de kaart te 'verversen'.
Slecht exemplaartje drukker, die kun je toch gewoon vervangen? Zelf, of bij de schoenmaker ofzo.
Tja, wie zal het zeggen!? Ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers.
Hoe dan ook is de kracht die nodig is om de hoes te openen 'fors' en de sluiting daarmee kwetsbaar. Een klittebandsluiting zou mi een eenvoudige oplossing zijn.
Er hoeft dan geen kracht gezet te worden en er is uiteraard geen kans op een kapotte sluiting....... Wat mij betreft is dit een eenvoudige oplossing :)
Kwam in Zuid-Spanje een Fransman tegen die naar Zuid-Afrika onderweg was. Die had een VAUDE stuurtas 'oude stijl': met klittenbandjes. Zijn dure DSLR-camera had 'ie onderweg afgeschreven in een afdaling. Een klein hobbeltje in het asfalt wipte met de camera het deksel van de stuurtas open.

Kaduuk.

Er is een reden dat ook VAUDE is overgestapt van klittenband op drukknopen.
Ben ik blij dat de mijne sluit met ritssluiting!
Tsja, misschien heb je gewoon pech. Ben je terug gegaan naar de leverancier, als de hoes nog redelijk nieuw is heb je toch recht op een nieuw exemplaar. Overigens heb ik sinds dit jaar ook zo'n tas met hoes en bij mij is er nog geen schade en ik fiets heel vaak routes waarbij ik het hoesje natuurlijk moet openmaken om de bladzijde te "verversen" De drukkers zijn dit jaar toch zeker al enige honderden keren geopend. Eerlijk gezegd was ik ook wel verbaasd dat je ook die drukkers los moet maken om een boekje of kaart in het mapje te stoppen want zoals je al schrijft ze gaan bij mij ook heel moeilijk open.