Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Avaghon, 28", maat 58, rohloff - Forum Wereldfietser

Te koop: Avaghon, 28", maat 58, rohloff

Ik heb een zo goed als nieuwe Avaghon maatframe te koop staan.

Aantal kilometers: 160
Kleur: Blauw
Zitbuis midden bottom bracket - bovenkant zitbuis: 58cm
Bovenbuis midden - midden: 56cm
Balhoofdbuis: 16.5cm
Versnellingen: Rohloff exterior
Dynamo: Son
Busch + Muller verlichting
Rigida wielen met schwalbe marathon banden
Dirt drop stuur met v-brakes

Prijs: 2500 euro

Fiets is te bekijken +- 20km boven Brussel.

Omdat foto's meer zeggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jammer, beviel de fiets niet?
Een heel goede fiets maar een iets te snelle beslissing genomen bij de aanschaf. Is toch eigenlijk niet wat ik zoek.
Aha, het is die met de Columbus Life buizen? :
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=27949
Leon schreef:Aha, het is die met de Columbus Life buizen? :
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=27949
Klopt.
Nosferatu schreef:Ik heb een zo goed als nieuwe Avaghon maatframe te koop staan.

Aantal kilometers: 160
Kleur: Blauw
Zitbuis midden bottom bracket - bovenkant zitbuis: 58cm
Bovenbuis midden - midden: 56cm
Balhoofdbuis: 16.5cm
Versnellingen: Rohloff exterior
Dynamo: Son
Busch + Muller verlichting
Rigida wielen met schwalbe marathon banden
Dirt drop stuur met v-brakes

Prijs: 2500 euro

Fiets is te bekijken +- 20km boven Brussel.

Omdat foto's meer zeggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mag ik je lengte weten?
Ik heb interesse,mijn lengte is 1.93,zou 58 cm dan passend kunnen zijn?
mvg Roald
Ik ben 1m88 en vind de fiets aangenaam qua zithouding. Het beste is natuurlijk om eens te testrijden uiteraard want het hangt van meerdere factoren af of een fiets passend is. :D
Ik ben erg benieuwd waarom hij toch niet beviel. En wat je nu in een fiets zoekt.
Ok, duidelijk. Dat heb je als je er even tussenuit bent geweest :wink:
Even ter verduidelijking:

Ik heb de fiets laten ombouwen naar drop bars dus hij hier is niet specifiek voor ontworpen. Dus perfect terug om te bouwen naar flat bars.

En het zijn Columbus zona buizen.
Nosferatu schreef:Ik heb een zo goed als nieuwe Avaghon maatframe te koop staan.

Aantal kilometers: 160
Kleur: Blauw
Zitbuis midden bottom bracket - bovenkant zitbuis: 58cm
Bovenbuis midden - midden: 56cm
Balhoofdbuis: 16.5cm
Versnellingen: Rohloff exterior
Dynamo: Son
Busch + Muller verlichting
Rigida wielen met schwalbe marathon banden
Dirt drop stuur met v-brakes

Prijs: 2500 euro

Fiets is te bekijken +- 20km boven Brussel.

Omdat foto's meer zeggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat ik niet snap: bij de Avaghon zit altijd zo'n versteviging wanneer de buizen onder het zadel elkaar kruisen? is dit een oud model?

Groet, Robw
Ik ben wel nieuwsgierig waarom de fiets uiteindelijk toch weg moet als uiteindelijk niet die lichte buizen gebruikt zijn.

Wel een rare geschiedenis met de onduidelijkheid van de bouwer uit.
Op deze manier gaat niemand de fiets meer willen kopen als ze allerlei bedenkingen van andere gebruikers hier lezen...

Het betreft hier gewoon een fiets in perfecte, eigenlijk gewoon nieuwstaat, perfect geschikt voor zwaar beladen fietsvakanties of gewoon voor dagelijks gebruik. Iemand die de fiets ziet en er op rijdt zal dit zeker en vast kunnen beamen.

En de gekruiste bovenbuis is in geval van een maatframe een optie waar voor gekozen kan worden. Het is geen serieframe en al helemaal geen ouder model. En over die "rare" geschiedenis: Bij bike4travel had Marco per ongeluk gezegd dat het Columbus Life buizen waren, dit is ondertussen opgehelderd en ik heb de technische tekening van de fiets waar duidelijk vermeld staat dat het Columbus Zona buizen betreft.

Het is gewoon niet wat ik wil en een te snelle beslissing gemaakt bij de aankoop.
Nosferatu schreef:Op deze manier gaat niemand de fiets meer willen kopen als ze allerlei bedenkingen van andere gebruikers hier lezen...
Nou dan ook maar even positief geluid: Ik heb een fiets die er stevig op lijkt:
Afbeelding
Hij doet het - even nakijken in de spreadsheet - al 45.000 km waarvan 10.000 met ruim 30 kilo bepakking in 9 landen. Toen had ik er wel dikkere banden op zitten, een voordrager en een andere achterdrager.
Dankjewel Leon.
Ik vind het meer rot voor jou, ik zeg helemaal niets over de fiets. Ik vind het vervelend dat je nu met een (prima) fiets zit die niet aan jouw verwachtingen voldoet. Met de fiets lijkt me niets mis, maar ik vroeg het me gewoon af.
Prijsaanpassing naar 2300euro.
Nosferatu schreef:Op deze manier gaat niemand de fiets meer willen kopen als ze allerlei bedenkingen van andere gebruikers hier lezen...

Het betreft hier gewoon een fiets in perfecte, eigenlijk gewoon nieuwstaat, perfect geschikt voor zwaar beladen fietsvakanties of gewoon voor dagelijks gebruik. Iemand die de fiets ziet en er op rijdt zal dit zeker en vast kunnen beamen.

En de gekruiste bovenbuis is in geval van een maatframe een optie waar voor gekozen kan worden. Het is geen serieframe en al helemaal geen ouder model. En over die "rare" geschiedenis: Bij bike4travel had Marco per ongeluk gezegd dat het Columbus Life buizen waren, dit is ondertussen opgehelderd en ik heb de technische tekening van de fiets waar duidelijk vermeld staat dat het Columbus Zona buizen betreft.

Het is gewoon niet wat ik wil en een te snelle beslissing gemaakt bij de aankoop.
Ik twijfel ook niet aan de kwaliteit van je aangeboden Avaghon. Ik dacht dat de gekruiste buizen juist de standaard uitvoering waren bij de 'series'. Althans ik heb een series 28 inch van 10 jaar oud met gekruiste buizen. Het (nieuwe?) logo van Avaghon heeft dat ook. Robw
Hoi Marc,
Voornaamste probleem voor jou is nu dat het nazomer is; niet het seizoen waarin mensen op zoek gaan naar een fiets. Geduld is een schone zaak.
Hoeveel garantie zit er eigenlijk op zo'n fiets voor de tweede eigenaar?
Groet,
Leon