Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reizen naar Narbonne - Bus of trein (wat met fietszak) - Forum Wereldfietser

Reizen naar Narbonne - Bus of trein (wat met fietszak)

Wij vertrekken deze zomer naar Narbonne. We weten echter niet goed wat de beste oplossing is om daar te geraken met onze fietskes:
- oftewel met de fietsbus, maar komt vrij duur uit (we komen terug via een ander stad) en dan moeten we nog vanuit Leuven/brussel in Maastricht geraken. Ander vraagje: slaapt dit lekker?
- oftewel nemen we de TGV, kunnen we aan de helft van de prijs van de fietsbus reizen, maar dan moet de fiets mee in een fietszak. Waar kan je zullke fietszakken vinden, wat moet er allemaal aan je fiets gedemonteerd worden, wegen die dingen veel (we moeten ze nadien meesleuren),...
-zijn er nog andere manieren die aan te raden zijn om daar te geraken?
vorig jaar kwamen we terug uit Bordeau met iets TGV achtigs waar wel plaats op was voor fiets. De trein ging van Bordeau naar Lille, weet iemand hoe je de dienstregeling deze treinen kan vinden vanuit België? (kan zelf niet zo goed uit aan de site van de sncf)

Er zijn 2 soorten TGV's. Bij de een mogen zes fietsen ongedemonteerd mee. Je moeten wel een plaats voor de fiets reserveren. Kost 10 Euro. Deze TGV's vertrekken helaas niet vanaf Brussel-Zuid. In de andere TGV's, die bijvoorbeeld vanaf Brussel vertrekken mogen fietsen alleen verpakt mee. Hoe jij je fiets verpakt, maakt niet zoveel uit. De fiets moet passen in het bagarek van 120 cm. Dus wielen, trappers voordrager en zadel eraf. Sturr losmaken en achterspatbord losmaken. Veel werk dus.
De beste verbinding is met de nachttrein van Rijssel naar Avignon. Slaap je echt comfortabeler dan in zo'n bus. Voor de fiets moet je reserveren. Kost ook 10 Euro. In Avignon stap je over op een regionale trein naar Narbonne. Fiets kan gratis mee in de meeste regionale treinen.

In Nederland hebben we de Treinreiswinkel. Zij kunnen de beste reisroute voor je samenstellen. Ze zoeken voor je het goedkoopste ticket uit en kunnen de reserveringen voor je regelen: www.treinreiswinkel.nl

Waarom niet met het vliegtuig, dat is veel goedkoper. Je komt fris aan zonder dat je een dag hoeft te reizen.

Of de fietsbus lekker slaapt? Tot vorig jaar SLIEP hij wel lekker (althans de slaapbussen). Helaas zijn de slaapbussen verleden tijd, en zul je gewoon zittend moeten slapen. Of dat lekker is? Ik vind van niet, maar sommige anderen hebben er geen moeite mee....

Succes,
Sandra

Waar kan ik die nachttrein Lille-Avignon vinden, want via Treinreiswinkel - routeplanner komt die er niet op. Kan je aan de Treinreiswinkel ook vragen om voor jou de beste verbinding te zoeken, want mij lukt het niet. Ik zie daar zo'n maai kaartje waar op je ziet dat je vanuit Brussel perfect naar Toulouse geraakt (via Lille) of naar Avignon (via Luxemburg) maar om die dan nog eens terug te vinden, dat is een andere zaak.
Is het ook geen gedoe om je fiets mee op het vliegtuig te nemen? (kans op beschadiging enzo)

Ik heb er nooit last van gehad. Gewoon inwikkelen in bubbeltjesplastic of magnetronfolie beetje karton bij breekbare onderdelen. Als het goed is leggen ze je fiets dan boven op de koffers. Bij ons ging hij nu al 2 keer als laatste het vliegtuig in. Het stapelt ook lastiger dan als je fiets in een doos zit . Maar deze discussie is al vaker gevoerd. Je loopt natuurlijk altijd een risico..

Zie onderstaande dienstregeling voor bijvoorbeeld zaterdag 1 juli.

Gares de départ et d'arrivée Horaires Train(s) Confort Durée : 09h05

LILLE FLANDRES 21h25 4208 2e classe
Placement

AVIGNON CENTRE 06h30 Réservation obligatoire
Couchette 2e classe


108.70 € • TARIF NORMAL. : Billet échangeable et remboursable.
Choisir cet aller

Dit kun je heel gemakkelijk vinden op: http://www.voyages-sncf.com
Bovenstaande is dus een nachttrein met bedden. Je kunt reserveren per internet, maar helaas niet voor de fiets, dus dan moet je even bellen met sncf, wellicht dat zij ook engels spreken mocht je geen frans spreken. Mijn ervaring is dat de meesten vriendelijk en behulpzaam zijn, maar mijn frans is danook behoorlijk goed. Ik wil je altijd helpen zoeken hoor! Stuur me dan privé even een mail.

Groeten Colinda

Van Brussel en Antwerpen (via Gent en Kortrijk) gaan treinen naar Rijssel (Lille-Frandres). Let op, Rijssel heeft twee stations: Lille-Flandres en Lille-Europe! Overigens liggen beide stations niet ver van elkaar.
Reisroute vanuit Nederland: van Amsterdam-Centraal, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam-Centraal, Dordrecht, Roosendaal naar Antwerpen-Berchem (zaterdag en zondag Antwerpen-Centraal). Helaas heeft het station Antwerpen-Berchem géén liften! Vanaf Avignon gaan ook regionale treinen naar de Spaanse grens. In het Spaanse Portbou stap je over op Spaanse treinen richting Girona en Barcelona.
Boeken van tickets én reserveren voor de fiets kan in keer geregeld worden bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl