Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fietskleding in China/Vietnam /Laos - Forum Wereldfietser

Welke fietskleding in China/Vietnam /Laos

Ik vraag me af, kunnen we onderweg van zuid China, (Vietnam,Laos) naar Bangkok gewoon de fietsbroek dragen of is het beter om korte broek met fietsonderbroek? Mijn voorkeur gaat uit naar de fietsbroek en ik dacht om dan een sarong mee te nemen om over m'n fietsbroek te doen als we pauzeren of naar een tempel gaan.
Hoe hebben anderen dit gedaan?
Wat ik vaak draag is een fietsbroek en daarboven, ipv een hemdje of Tshirt, een wat langere tuniek of jurkje. Op de fiets heb je dan het gemak van je fietsbroek, en wanneer je dan afstapt om even te wandelen, iets te bezichtigen of een terrasje te pakken heb je een jurkje aan wat netjes tot aan de knie valt.

Uiteraard is dit voor een man misschien niet de beste oplossing, maar voor mij als vrouw voldoet het prima. :lol:
mjeanne schreef:Ik vraag me af, kunnen we onderweg van zuid China, (Vietnam,Laos) naar Bangkok gewoon de fietsbroek dragen of is het beter om korte broek met fietsonderbroek? Mijn voorkeur gaat uit naar de fietsbroek en ik dacht om dan een sarong mee te nemen om over m'n fietsbroek te doen als we pauzeren of naar een tempel gaan.
Hoe hebben anderen dit gedaan?
Wij, moeder en dochter fietsten altijd in een wijdvallende rok met daaronder een fietsonderbroek. Veel luchtiger dan een korte broek.
mjeanne schreef:kunnen we onderweg van zuid China, (Vietnam,Laos) naar Bangkok gewoon de fietsbroek dragen [...]?
Geen ervaring met de genoemde landen, wel met Myanmar. Ik heb spoedig na aankomst een longyi gekocht, om inderdaad bij tempelbezoek enzo te kunnen dragen. Onderweg heb ik het eens nagevraagd bij mensen die ik sprak; op de fiets was fietskleding volkomen acceptabel, en ook bij het betreden van guesthouses of in een theehuis onderweg ofzo hoef je niet onmiddellijk iets aan te trekken. Het ene land is het andere natuurlijk niet, maar ik denk dat men althans op bepaalde routes in Vietnam, Laos en Thailand meer westerse fietsers ziet dan in Myanmar. Als man alleen heb ik geen idee of voor vrouwen hetzelfde zou gelden.

Veel fietsplezier gewenst,

Carl
Mijn vrouw fietste in China, Laos, Vietnam en Thailand zonder enig probleem met een fietsbroek. In India of Sri Lanka was dat echt geen optie.