Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly LHT maat 56 of 58 cm voor mij ? - Forum Wereldfietser

Surly LHT maat 56 of 58 cm voor mij ?

Hoi ,

Ik sta op het punt om voor mijn toekomstige fietsreizen een surly LHT frame aan te schaffen en deze te laten opbouwen naar mijn wensen . Nu is mijn vraag welk frame maat het beste zou zijn voor mij aangezien ik geen testrit kan doen op zulke fiets wegens niet beschikbaar .
Ik twijfel tussen een 56 cm of 58 cm . Ikzelf ben 1.79 groot met binnenbeenlengte 85 cm .
Graag jullie advies ....thanks
Op basis van je lengte zou ik eerder 56 dan 58 zeggen.

Had je de sizing chart van Surly al bekeken?
http://surlybikes.com//uploads/download ... _OL_VF.pdf
Ik ben zelf 1.75 en ben net een maat 52 aan het opbouwen :)
Dus zelfs een 56 lijkt me aan de grote kant.
Maar ik wil mn fietsen iig niet te groot hebben.

Weet je al waar je het frame gaat kopen?
http://www.spacycles.co.uk/m2b0s143p274 ... -and-Forks

Heb ik hem vandaan, stukken voordeliger dan in NL.
En met een kleine 2 weken in huis vanuit UK.
double post :oops: :oops:
Afgaande op de sizing chart zou je idd ook eerder denken 54, maar gezien de binnenbeenlengte misschien toch 56? Is topic starter een vrouw (vaak langere benen dan mannen)?
GasOpDeLollie schreef:Ik ben zelf 1.75 en ben net een maat 52 aan het opbouwen :)
Dus zelfs een 56 lijkt me aan de grote kant.
Maar ik wil mn fietsen iig niet te groot hebben.

Weet je al waar je het frame gaat kopen?
http://www.spacycles.co.uk/m2b0s143p274 ... -and-Forks

Heb ik hem vandaan, stukken voordeliger dan in NL.
En met een kleine 2 weken in huis vanuit UK.
Aangezien ik de fiets niet direct nodig heb hoop ik dat ik nog ergens een adres kan vinden waar ik eventueel kan testrijden op verschillende maten en op die manier eruit geraak anders denk ik dat het de 56 cm zal worden .
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen bij I-bike in antwerpen omdat deze hem ook wil opbouwen . Wel een chique kleur dat blauw
Pedalero schreef:Afgaande op de sizing chart zou je idd ook eerder denken 54, maar gezien de binnenbeenlengte misschien toch 56? Is topic starter een vrouw (vaak langere benen dan mannen)?
Man nog steeds haha :lol: 56 cm het kleinste frame dat men kan krijgen in surly LHT als men 28 inch wielen wil plaatsen en dat is ook mijn bedoeling
pathai71 schreef:
GasOpDeLollie schreef:Ik ben zelf 1.75 en ben net een maat 52 aan het opbouwen :)
Dus zelfs een 56 lijkt me aan de grote kant.
Maar ik wil mn fietsen iig niet te groot hebben.

Weet je al waar je het frame gaat kopen?
http://www.spacycles.co.uk/m2b0s143p274 ... -and-Forks

Heb ik hem vandaan, stukken voordeliger dan in NL.
En met een kleine 2 weken in huis vanuit UK.
Aangezien ik de fiets niet direct nodig heb hoop ik dat ik nog ergens een adres kan vinden waar ik eventueel kan testrijden op verschillende maten en op die manier eruit geraak anders denk ik dat het de 56 cm zal worden .
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen bij I-bike in antwerpen omdat deze hem ook wil opbouwen . Wel een chique kleur dat blauw
Volgens mij is blauw de enige kleur van nu.
Disc versie, of wil jij voor niet disc gaan?)
De gewone is er geloof ik wel in zwart of cement.

Waarom die keus voor 28" wielen?
Zelf ben ik voor 26" gegaan omdat het steviger is en aangezien ik ver ga ook makkelijker in azië met onderdelen.

En ik zou aanraden om hem lekker zelf op te bouwen, veel leuker!
En leerzaam, zo weet je onderweg precies hoe alles werkt.
Met youtube erbij stelt het echt niks voor.


foto 8)
Afbeelding
De mijne is beschikbaar voor een testrit in Brussel, een 28" maat 56. Zadel staat wel hoger dan het stuur, niet ieders meug. 58 is sowieso te groot voor jou, denk ik.

Afbeelding
GasOpDeLollie schreef:
pathai71 schreef:
GasOpDeLollie schreef:Ik ben zelf 1.75 en ben net een maat 52 aan het opbouwen :)
Dus zelfs een 56 lijkt me aan de grote kant.
Maar ik wil mn fietsen iig niet te groot hebben.

Weet je al waar je het frame gaat kopen?
http://www.spacycles.co.uk/m2b0s143p274 ... -and-Forks

Heb ik hem vandaan, stukken voordeliger dan in NL.
En met een kleine 2 weken in huis vanuit UK.
Aangezien ik de fiets niet direct nodig heb hoop ik dat ik nog ergens een adres kan vinden waar ik eventueel kan testrijden op verschillende maten en op die manier eruit geraak anders denk ik dat het de 56 cm zal worden .
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen bij I-bike in antwerpen omdat deze hem ook wil opbouwen . Wel een chique kleur dat blauw
Volgens mij is blauw de enige kleur van nu.
Disc versie, of wil jij voor niet disc gaan?)
De gewone is er geloof ik wel in zwart of cement.

Waarom die keus voor 28" wielen?
Zelf ben ik voor 26" gegaan omdat het steviger is en aangezien ik ver ga ook makkelijker in azië met onderdelen.

En ik zou aanraden om hem lekker zelf op te bouwen, veel leuker!
En leerzaam, zo weet je onderweg precies hoe alles werkt.
Met youtube erbij stelt het echt niks voor.


foto 8)
Afbeelding
28" wielen omdat ik niet echt een fan ban van het ruige offroad werk en toch wel van een beetje snelheid hou maar daarvoor moeten de benen natuurlijk wel mee willen :o :o :o
Klopt ik had de keuze tussen zwart en dan nog een lichtere kleur waarschijnlijk dat cement kleur . Heb besloten om voor een goede V brakes te gaan.
Wel goed werk geleverd met de opbouw van je fiets ziet er proper uit
CarlW schreef:De mijne is beschikbaar voor een testrit in Brussel, een 28" maat 56. Zadel staat wel hoger dan het stuur, niet ieders meug. 58 is sowieso te groot voor jou, denk ik.

Afbeelding
Bedankt voor het aanbod moest het eens passen voor mij laat ik je wel iets weten.
Mag ik vragen hoe groot jij bent en of je maatje 56 de juiste keuze was
Ik ben 1m82 en als ik me goed herinner is mijn binnenbeenlengte 84 cm. Fiets past me uitstekend.