Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke brander voor Spanje? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke brander voor Spanje?

Uit eten gaan in Spanje is inderdaad beregoedkoop en lekker: Vooral rond 15:00 uur in de middag kun je overal aanschuiven voor het voordelige drie gangen menu van de dag. 's Avonds is wat lastiger, omdat in de regel de keuken pas om 21:00 uur open gaat.
De traagheid van gasbranders valt in de praktijk wel mee. Zeker wat hoger in de bergen doet gas het echt goed en is het nachtkaarseffect van leegrakende tankje beperkt.

En anders begin je rond 19.00 uur toch gewoon aan de tapas? Een biertje erbij voor €1,-, of een flesje wijn voor €3,-, dan kom je de tijd wel door voordat je om 21.00 uur begint aan een "Menu del Dia" of één van de "Platos Combinados".
Ik ben gewend om snel en heet te koken (heb thuis ook zo'n wokbrander). Met benzine lukt me dat ook, maar met mijn SnowPeak gasbrander op doorpriktankje was het halverwege het tankje een bezoeking, moet ik zeggen. De lol was er wel af.
We hebben berekend dat we in twee weken tijd €50,- p/p hebben bespaard door nìet uit eten te gaan maar voor de tent te koken. Nu vind ik dat ook leuk, maar je sleurt er wel een hoop zaken voor mee die je eventueel thuis kan laten, en voor dat geld....

Hallo,
Even een vraagje over brandspiritus. Mag je dit mee nemen in het vliegtuig als bagage in het ruim? Een klein beetje om de eerste dag door te komen ivm verkrijgbaarheid in het land.

Dat zullen ze echt niet accepteren op het vliegveld!

Raar idee, maar hoe zit het met vervoer van sterke drank? Als je nu eens een fles sprit in een Wodka fles overgiet, dan lijkt dit erg sterk op wodka, alleen ligt het alcohol percentage een stuk hoger dan wat er op ed fles staat. Ik geloof dat je deze vorm wel mag mee nemen in je handbagage (immers je kunt zo een flesje gedistileerd aanschaffen in een winkeltje aldaar..) Is dit misschien niet een alternatief?

Is zomaar een wilt ideetje zo op een warme middag...

Bas

ja maar een kopje thee om 's morgens mee wakker te worden...... :lol:

Tapas en bier om 19:00 uur; Levensgevaarlijk. Grote kans dat je aan de tapas en het bier blijft. De overigens lekkere tapas zijn maar kleine hapjes en vullen de grote behoefte aan eten na het fietsen niet.
Ik doe het andersom: kook na het fietsen lekker voor de tent mijn potje met een koud biertje erbij. Na het eten even uitbuiken in de natuur. Dan nog wat tijd om bij daglicht wat dingen te regelen: aantekeningen uitwerken en zo. Vervolgens naar de Plaza Mayor en op een sfeervol terras aan het bier met de tapas. Mijn hoofdmaaltijd is dan alweer een stuk gezakt, dat een paar tapas er nog bij kunnen.

B@se schreef:Raar idee, maar hoe zit het met vervoer van sterke drank? Als je nu eens een fles sprit in een Wodka fles overgiet, dan lijkt dit erg sterk op wodka, alleen ligt het alcohol percentage een stuk hoger dan wat er op ed fles staat. Ik geloof dat je deze vorm wel mag mee nemen in je handbagage (immers je kunt zo een flesje gedistileerd aanschaffen in een winkeltje aldaar..) Is dit misschien niet een alternatief?

Is zomaar een wilt ideetje zo op een warme middag...

Bas
Hallo Bas,
Alcohol mag je mee nemen aan boord als de fles verzegeld is en verzegeld blijft aan boord. Overschudden is dus geen optie.
Jordan