Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Japan in de herfst met kinderen - Forum Wereldfietser

Japan in de herfst met kinderen

Hallo,

Na drie fietsvakanties in Thailand, zoeken we een nieuwe bestemming voor onze herfstvakantie, kleine drie weken tweede helft van oktober en begin november. Wij reizen met onze zoon van 11 en dochter (op een aanhangfiets) van 8. Wij dachten dus aan Japan, we hebben er al eens rondgereisd met de trein en zouden er graag eens fiets. Kent iemand misschien een route van +\-500km, niet te nat en niet teveel hoogtemeters, het is vrij zwaar met bepakking en een kind op de aanhangfiets.
Is Kyushu misschien geschikt, de kust volgen? Of moeten we toch maar wachten tot ze allebei zelf fietsen en nu naar de VS gaan?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Beste Nadine,

Wij hebben dit voorjaar (4 weken in maart) met onze dochter in Japan gefietst, rondom het eiland Kyushu. Dat is ons, om meerdere redenen, goed bevallen. Vanwege de zuidelijke ligging van het eiland is het weer en de temperatuur in het voor- en naseizoen er goed om te fietsen. Het eiland is niet heel dichtbevolkt en daardoor niet te druk. En we vonden het landschap best veelzijdig en afwisselend. Daarnaast vonden we het prettig dat het land veilig en schoon is, ideaal dus met kinderen. Mocht je specifieke vragen hebben dan mag je me wel mailen of bellen en dan kan ik wat gerichter antwoorden; jannekepaalhaar@hotmail.com of 06-13525443
Beste Janneke,

Bedankt voor je antwoord. Leuk dat jullie daar gefietst hebben en het jullie zo goed bevallen is. Was het erg heuvelachtig? Kun je de steilere stukken met het openbaar vervoer doen? In Thailand regelen we dan altijd een pickup, maar dat is volgend mijn in Japan veel moeilijker.
We zitten nog volop in de planning en als ik nog vragen heb zal ik je zeker even e-mailen.
Het is inderdaad heuvelachtig, maar eigenlijk hebben we geen hele steile stukken gehad. Onderweg vervoer regelen lijkt mij inderdaad in Japan wat lastig, gezien we daar nauwelijks vrachtwagens hebben gezien op de wegen en de auto's/pickup's allemaal klein/smal zijn. Een optie is wel om onderweg ergens de trein te nemen. Fietsen moeten dan verpakt worden in een fietszak.

Als je verder nog vragen hebt mag je me ook mailen op jannekepaalhaar@hotmail.com , dat lees ik vaker dan dit forum.

Met vriendelijke groet
Janneke