Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met Tayler wheels? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met Tayler wheels?

Ik ben op zoek naar een setje 28 inch wielen voor mijn woon/werk fiets, en kwam deze tegen op internet.
https://www.taylor-wheels.nl/fietswiele ... rney-zwart
Volgens mij is dat wel erg goedkoop voor een setje wielen, maar voor een woon/werk fiets voldoen ze misschien uitstekend.
Ik zou graag de mening van anderen willen horen betreffende deze wielen.
Alvast bedankt.
Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook. Ik denk dat als je de prijs van de losse onderdelen bij elkaar optelt en daar ook nog eens arbeidsloon rekent dat je tenzij degene die het wiel maakt geen uurloon rekent, dit gewoon niet kan.
Als je de wielen toch koopt zou ik er eerst eens mee langs iemand die het geheel voor je naloopt. Bij voorkeur denk ik hierbij niet aan een fietsenmaker. Die naven hebben denk ik de winter met pekel wel wat extra aandacht nodig, wil het geheel niet wegroesten.
Dit zijn derailleurwielen. Zoek je dat? Voor de rest: ja dit is wel verdacht goedkoop.
Haha, voor zulke prijzen zou ik de wielen wel kopen, op voorwaarde dat ze de spaken NIET zouden aanspannen....
Het achterwiel alleen kost maar 31 euro: https://www.taylor-wheels.nl/taylor-whe ... x800-zwart
Absurd weinig. Waar zit de catch?
Ja dat klopt Wim, ik zoek derailleurwielen.
Ik vraag mij ook af waar de catch zit, maar misschien merk ik dat pas als ik ze bestel :cry: .
Er staat ook nog een setje met deore naven en ook niet echt duur, alleen het spakenpatroon ben ik niet echt kapot van. https://www.taylor-wheels.nl/vuelta-fie ... t610-zwart

Ik kan nog eens op marktplaats speuren voor een setje wielen,en anders denk ik dat ik gewoon een gokje waag met Taylor wheels.
Gewoon bestellen en testen, als het niks is weet je dat ook weer.

Die kant en klare fietsen uit bv bouwmarkt etc voor 299 compleet moeten ook wielen hebben he...
Machinaal gespaakt hop hop.

Niet overdrijven, zal allemaal best wel meevallen.
Ik heb al een aantal wielen en andere materialen bij deze zaak besteld en geleverd gekregen. Ik ben er zeer tevreden over. Materiaal en levering zoals aangegeven tegen lage kosten. Ik zou zeggen doen.
In de beschrijving op de site staat:"€ 56,99 per 1 kilogram". Kennelijk worden deze wielen per kilo verkocht. Het setje wielen weegt 2,23 kilo. Totaalprijs zou dan €127,- zijn.

Dit is de eerste keer dat ik deze manier van verkopen zie mbt tot wielen.
Die kg prijs zal een foutje zijn in zijn webshop neem ik aan?
Berger schreef:Die kg prijs zal een foutje zijn in zijn webshop neem ik aan?
Dat is idd een foutje, heb net een setje wielen, een cassette en een ketting besteld.
Je betaald gewoon de prijs die bij het artikel staat en eenmalig 4,99 verzendkosten.
Ik ga er vanuit dat ik niet nog een naheffing van de kg prijs krijg. :twisted:
Nope, dat blijft €4,99. Wat dat betreft is de firma rock sollid met hun prijzen. Ook de producten zijn goed. Ik geloof dat ik tot nu toe een wiel of vijf daar vandaan heb, allemaal voor verschillende fietsen in verschillende maten. Top spul en top prijzen; ik blijf er bij en ik werk er niet eens :lol:
Blij te lezen dat jij er goede ervaring mee hebt Erikheijn, dat geeft mij meer vertrouwen in deze firma. :D
Even een korte update.
Heb de wielen afgelopen donderdag binnen gekregen.
Het eerste wat mij opviel dat ze zeer goed verpakt waren en dat er bijna geen kans op beschadiging was. (maak ik helaas ook wel eens anders mee)
De wielen op zich zien er degelijk uit , zijn mooi recht en ook de spaakspanning voelt goed aan.
Heb gister een lekker eind gefietst en heb geen klachten over de wielen tot nu toe.
Natuurlijk zal het geen topkwaliteit zijn maar voor woon/werk verkeer voldoen ze prima.
als ze voor woon-werk verkeer voldoen, dan kan je er ook Europa mee in :D
erikheijn schreef:als ze voor woon-werk verkeer voldoen, dan kan je er ook Europa mee in :D
Als je voor je woon-werkverkeer dagelijks met zware tassen over een fikse Ardennencol gaat klopt dat.
tassen vol boodschappen......
steile brug opritten..........
Fiets je door het jaar heen niet net zo veel of meer dan op vakantie?
De velgen zijn van ZAC (Rigida). Daar zou ik wel vertrouwen in hebben. De 26" ZAC voldoen bij mij tenminste goed. Er zal wel bespaard zijn op de naven om deze scherpe prijs te krijgen.
Leon schreef:
erikheijn schreef:als ze voor woon-werk verkeer voldoen, dan kan je er ook Europa mee in :D
Als je voor je woon-werkverkeer dagelijks met zware tassen over een fikse Ardennencol gaat klopt dat.
Ik ben het toch wel eens met Erik.
Het hangt natuurlijk van het soort fietsvakantie en het soort dagelijks gebruik af. Maar mijn dagelijks gebruik is waarschijnlijk zwaarder voor de fietswielen dan mijn vakantiegebruik.

Dagelijks gebruik:
- regelmatig stevig gevulde fietstassen, soms 30-40 kg.
- stoepjes op en af
- kasseien aan relatief hoge snelheid

Mijn 'brave fietsvakanties' (Engeland, Duitsland, Nederland, ...) met 20 kg bagage is echt wel minder belastend voor de fiets.

Het is natuurlijk met sommige andere soorten vakanties een heel ander verhaal, met de vakanties van Yopie als sprekend voorbeeld.

Renaat
Revanho schreef:Maar mijn dagelijks gebruik is waarschijnlijk zwaarder voor de fietswielen dan mijn vakantiegebruik.
Dagelijks gebruik:
- regelmatig stevig gevulde fietstassen, soms 30-40 kg.
- stoepjes op en af
- kasseien aan relatief hoge snelheid
Ja, Antwerpen. Gelukkig voor de mensheid zijn de wegdekken niet overal zo dramatisch.