Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude Roadmaster Back Professional - Forum Wereldfietser

Vaude Roadmaster Back Professional

Vandaag viel De Wereldfietser (het tijdschrift) in mijn brievenbus. Na het verwijderen van de wikkel .... o, wat een ergernis. Op de achterkant een grote advertentie van Vaude met o.a. de tekst: "Ultralight - De Roadmaster Back Professional weegt slechts 800 gram per paar".

Marco van Bike4Travel is zo vriendelijk geweest om het voor ons na te wegen. De Roadmaster weegt volgens hem 1520 gram per paar. Dus ongeveer hetzelfde als de gewone Vaude- en de Ortlieb-achtertassen.

Overigens is inmiddels ook de site van Vaude aangepast en daar staat 1600 gram als gewicht per paar. De advertentie-afdeling van Vaude loopt kennelijk nog enigzins achter.

Aan de redactie van De Wereldfietser: Ik begrijp dat het geld in het laatje brengt, maar wat mij betreft: Advertenties met dergelijke flagrante onjuistheden voortaan toch maar weigeren.

Gerd

Misschien gewoon een drukfoutje?

Groet, Haike die heel blij is met z'n Vaude tassen.

Daar lijkt het inderdaad wel op: iemand heeft het gewicht van een enkele tas, en denkt dat het om een stel gaat.

Ik denk dat je van de redactie niet kunt vragen of ze alle gewichten die in advertentie worden gemeld vooraf gaat nameten.
Overigens is het de uitgever van het blad die over de advertenties gaat.
GerdC schreef:Vandaag viel De Wereldfietser (het tijdschrift) in mijn brievenbus. Na het verwijderen van de wikkel .... o, wat een ergernis. Op de achterkant een grote advertentie van Vaude met o.a. de tekst: "Ultralight - De Roadmaster Back Professional weegt slechts 800 gram per paar".

Marco van Bike4Travel is zo vriendelijk geweest om het voor ons na te wegen. De Roadmaster weegt volgens hem 1520 gram per paar. Dus ongeveer hetzelfde als de gewone Vaude- en de Ortlieb-achtertassen.

Overigens is inmiddels ook de site van Vaude aangepast en daar staat 1600 gram als gewicht per paar. De advertentie-afdeling van Vaude loopt kennelijk nog enigzins achter.

Aan de redactie van De Wereldfietser: Ik begrijp dat het geld in het laatje brengt, maar wat mij betreft: Advertenties met dergelijke flagrante onjuistheden voortaan toch maar weigeren.

Gerd
Wie is foutloos!

Muggenzifterij, ik hoef toch ook niet naar Bever etc. te gaan om tassen te laten wegen.(andere advertenties goed lezen)

Wil.
Wil schreef:Muggenzifterij
Niet mee eens. Bij kampeerspullen en ook bij tassen is het niet moeilijk om uitstekende spullen te maken, maar wel moeilijk om uitstekende spullen te maken die ook licht zijn. Het gewicht is - terecht - één van de belangrijkste verkoopargumenten. Natuurlijk is 800 gram zo'n onwaarschijlijk laag gewicht voor twee zulke tassen dat het een "kennelijke fout" is en dus als een vergissing kan worden afgedaan, maar ik vind het toch lullig.
Leon

Het is echt geen vergissing of drukfout.

Vaude heeft ruim 3/4 jaar geleden met veel bombarie aangekondigd dat ze met ultralichte fietstassen zouden komen. Toen deze nieuwe tassen uitkwamen heeft Vaude overal - in folders, advertenties en op hun site - vermeld dat deze ultralichte tassen 800 gram per paar wogen.
Naar aanleiding klachten is Vaude pas teruggekrabbeld en vermeldt hun site inmiddels het juiste gewicht, maar de betreffende advertentie is kennelijk nog niet aangepast.

Van mij mag iedereen deze tassen kopen, maar doe het niet omdat je denkt voor enkele tientjes meer tassen te krijgen die half zo zwaar wegen als normale Vaudes of Ortliebs. Ze wegen allemaal ongeveer evenveel.

Gerd

Ik denk dat een racer eerder naar de grammen kijkt dan een wereldfietser, daar geldt dat de boel van goede kwaliteit moet zijn en dat het heel blijft onderweg. 100 gram meer of minder is niet mijn eerste prioriteit. Ik heb liever een zwaardere tas die zijn wek blijft doen, dan een lichtere die kapot gaat. En natuurlijk; alles wat je thuis laat is meegenomen daar ben ik van doordrongen.

Groet, Haike

GerdC schreef:... bombarie ... ultralichte fietstassen zouden komen... overal - in folders, advertenties en op hun site ... Naar aanleiding klachten is Vaude pas teruggekrabbeld ... advertentie is kennelijk nog niet aangepast.
Ok, dat wist ik niet.
In dit geval zal ik andere beweringen in hun advertenties voortaan ook door anderen laten uitproberen, wat overigens meestal mijn werkwijze is.
Groet,
Leon
GerdC schreef:Het is echt geen vergissing of drukfout.

Vaude heeft ruim 3/4 jaar geleden met veel bombarie aangekondigd dat ze met ultralichte fietstassen zouden komen. Toen deze nieuwe tassen uitkwamen heeft Vaude overal - in folders, advertenties en op hun site - vermeld dat deze ultralichte tassen 800 gram per paar wogen.
Naar aanleiding klachten is Vaude pas teruggekrabbeld en vermeldt hun site inmiddels het juiste gewicht, maar de betreffende advertentie is kennelijk nog niet aangepast.

Van mij mag iedereen deze tassen kopen, maar doe het niet omdat je denkt voor enkele tientjes meer tassen te krijgen die half zo zwaar wegen als normale Vaudes of Ortliebs. Ze wegen allemaal ongeveer evenveel.

Gerd
Oké Gerd,

Jij wordt de Advertentiebewaker van de Wereldfietser en spoort dit soort zaken op en stelt ze aan de kaak!

Schorpioen. :mrgreen:

(info: ik heb een van de andere merken fietstassen)