Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Idworx Easy Rohler Lady - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Gestolen Idworx Easy Rohler Lady

Ronald, kun je me ook vertellen van welke datum deze reactie van AXA is? Veel dank!
Ronald van der Perk schreef:Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Nu dus wel.
Het blijkt weer dat zodra bedrijven een bepaalde omvang hebben bereikt er bepaalde kwaliteiten verloren gaan.
eindgebruiker schreef:
Ronald van der Perk schreef:Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Nu dus wel.
In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.
Peter_K schreef:In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.
Mee eens dat het op bruut forceren lijkt maar heel veel kracht hoef je er ook niet voor te hebben als je de lengte van van de stang loodrecht op de stang die het slot in gaat ziet. Ik schat z'n 12 cm. Al met al makkelijk te verbergen.

Volgens mij toch een verkeerd of ieder geval minder slim ontwerp, in plaats van het slot zo te kunnen forceren zou het gewoon kunnen "breken" zonder dat het slot open gaat.
daulagari schreef:Volgens mij toch een verkeerd of ieder geval minder slim ontwerp...
Volgens de fietsendief in de uitzending van de Rekenkamer is het slim lock picken een heel andere tak van sport die niet mengt met de gewone fietsendief. Die laatste is meer van het grof geweld, als het maar werkt. Dit is meer trial and error dan ontwerp.
rose schreef:Ronald, kun je me ook vertellen van welke datum deze reactie van AXA is? Veel dank!
Vandaag, 24 oktober 2016 ontvangen
daulagari schreef:
Peter_K schreef:In de tekst wordt het inderdaad een loper genoemd, maar gezien de solide stalen uitvoering van de "sleutel" en het feit dat hij met twee handen te bedienen is, kan ik mij voorstellen dat dit een geval van gewoon bruut forceren is.
Mee eens dat het op bruut forceren lijkt maar heel veel kracht hoef je er ook niet voor te hebben als je de lengte van van de stang loodrecht op de stang die het slot in gaat ziet. Ik schat z'n 12 cm. Al met al makkelijk te verbergen.

Volgens mij toch een verkeerd of ieder geval minder slim ontwerp, in plaats van het slot zo te kunnen forceren zou het gewoon kunnen "breken" zonder dat het slot open gaat.
Het is natuurlijk onduidelijk waar de grens tussen een loper een een stuk "breekgereedschap" ligt. Slappe hap van Axa dat ze er zo omheen lullen. De Axa Defender wordt verkocht als zijn de een slot met een extra veilige cylinder met anti-boorplaat na het debakel met de SL7 die met een blanco sleutel te openen is. Vervolgens blijkt dat ook dit "extra veilige" slot met een een uit de kluiten gewassen loper ook kinderlijk eenvoudig zijn te openen, zonder slijptol, boormachine of zware betonschaar. De ART-II certificering is een lachtertje. Een beugel en slothuis van gehard staal van een minimale dikte geeft je een certificaat, leuk in theorie maar in de praktijk voegt het dus weinig toe: extra gewicht aan je fiets en een vals gevoel van veiligheid.

Dat dieven op grote schaal Axa Defenders openmaken is al meer dan een jaar bekend. Ik zelf heb er vorig jaar hier al over gepost toen mijn Axa Defender door een dief was opgemaakt in Delft. Toen wist de beveiliging me al te melden dat het aan de lopende band gebeurde.

Natuurlijk krijgt Axa signalen via de politie, hun klanten, of gewoon door te lezen wat er op internet over hun producten wordt geschreven. Niet geheel toevallig heeft Axa sinds dit jaar ook een nieuwer slot (Victory) op de markt. Als Axa echter erkent dat de Defender geen goede bescherming biedt (ondeugelijk product) dan hebben de klanten recht op compensatie, dus blijven ze gewoon doen alsof er niks aan de hand is terwijl de fietsen van hun klanten worden gestolen.
Fietsendiefstal is ergerlijk. Maar erger je niet aan de fabrikant van het meest verkochte slot, maar aan de oorzaak, en aan de oplossing die weigert een oplossing te zijn.

In de huidige situatie worden wij fietsverbruikers gedwongen een preventie-oorlog te voeren met elkaar: gebruik twee sloten zodat de fietsendieven naar de fietsen met één slot gaan. En als dat ook niet meer werkt, wat wordt het dan? Drie sloten?
Ik heb dit draadje gelezen en ik heb een Santos TM28 RRS met een AXA Defender in de schuur staan. Ik ga het de criminelen met een loper wat moeilijker maken: het moet mogelijk zijn om het sleutelgat af te dekken met een afsluitbare beugel van bv RVS of iets dergelijks. Inderdaad: weer een hangslot met een sleutel (en een paar gram en 45 seconden meer tijd om de fiets op slot te zetten). Maar het zorgt er wel voor dat de boeven met alleen een loper op zak weinig kunnen uitrichten. Ik ga aan de slag.
Reijer.
Dan zou ik voor 20 euro een nieuw Axa Victory slot kopen.
Misschien een idee om de dure fietsen met een gps tracker uit te rusten?
Peter_K schreef:Fietsendiefstal is ergerlijk. Maar erger je niet aan de fabrikant van het meest verkochte slot, maar aan de oorzaak, en aan de oplossing die weigert een oplossing te zijn.

In de huidige situatie worden wij fietsverbruikers gedwongen een preventie-oorlog te voeren met elkaar: gebruik twee sloten zodat de fietsendieven naar de fietsen met één slot gaan. En als dat ook niet meer werkt, wat wordt het dan? Drie sloten?
Prijs jezelf gelukkig dat je niet in Berlijn woont. Daar was het begin jaren 90 al heel gewoon dat de waarde van de sloten die van de fiets oversteeg of in ieder geval het gewicht van de fiets evenaarde om ervoor te zorgen dat die niet gejat werd.
Het maakt echt niet meer uit hoeveel sloten je gebruikt.
Als ze jouw fiets willen hebben dan houdt niets ze tegen.

De ene gazelle of de andere gazelle maakt voor de dief niet uit. Dan helpen goede sloten nog.

Maar wij hebben santos / koga / idworx ed fietsen. Die zijn zo speciaal dat ze wel wat moeite willen doen. En niets of niemand die ze tegenhoud.
Een beetje overdreven dit. Als het te stelen waar echt zeer gewild is, dan gaat stelen op bestelling en dan komen ze het ook bij je thuis weghalen. Zó duur zijn die fietsen gelukkig ook weer niet.
Peter_K schreef:Een beetje overdreven dit. Als het te stelen waar echt zeer gewild is, dan gaat stelen op bestelling en dan komen ze het ook bij je thuis weghalen. Zó duur zijn die fietsen gelukkig ook weer niet.
Een recent topic over een nieuwe Santos zou je anders doen geloven :wink:
Travelmaster schreef:
Peter_K schreef:Een beetje overdreven dit. Als het te stelen waar echt zeer gewild is, dan gaat stelen op bestelling en dan komen ze het ook bij je thuis weghalen. Zó duur zijn die fietsen gelukkig ook weer niet.
Een recent topic over een nieuwe Santos zou je anders doen geloven :wink:
Ja, alles in vergelijking hè.
Wel raar dat de fietsenindustrie zo weinig moeite lijkt te doen, het is hun omzet.
Mij zal in ieder geval geen fiets van 4000 euro gestolen worden, daar heb ik een zeer probaat middel tegen: een veel eenvoudigere fiets.
Hoe interessant ook - hier is rose natuurlijk niks mee geholpen. Misschien iets voor een ander draadje?
Daar ben ik toch weer even, naar aanleiding van opmerking van M276, dat ''wij" Idworx, Santos en Koga fietsen hebben. Maar wie van "ons" zou op een gestolen fiets van één van deze merken willen fietsen, of welke gestolen fietsen dan ook? Ik denk dat ons soort volkje dat onder geen beding zou willen. Vraag is dan ook, waar blijven onze gestolen fietsen? Die moeten toch in een of ander duister circuit te koop worden aangeboden, en daar begeven wij ons toch niet in ...?? j