Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs brouwerijen 7 t/m 9 juli - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen langs brouwerijen 7 t/m 9 juli

:roll: :shock: :?:

Hallo allemaal,....ik wil niet lullig doen....maar ik ontdekte net dat er ook het HELE weekend BOSPOP is in Weert. (met fantastische artiesten....vrijdagavond van 22.30 - 00.00 uur STING :lol: Er zijn nog kaarten las ik... :P

M.a.w. het kan dus wel eens wat drukker op de weg zijn (ook doorwegonderhoud)...(ook begint de vakantie in het zuiden). Dus ook drukker in de trein met Festivalgangers/kampeerders.
Ook op de camping (er is een aparte festivalcamping) kan het misschien drukker zijn,...al zei Rutger volgens mij dat er altijd wel plaats was.

dus neem de tijd en kijk wees niet verbaasd om de drukte...

Ik wil ook mee!

De benen zijn na de tocht naar Barcelona weer tot rust gekomen. Volgens mij kunnen ze wel weer wat kilometertjes maken. Ook het bier trekt mij wel.
Ik zie jullie wel op de camping.

groeten,

Richard

PS:
In bijna iedere trein van NS is ruimte voor een aantal fietsen. Omdat in de zomer veel mensen met hun fiets naar Zuid-Limburg willen reizen breidt NS de capaciteit op het traject Haarlem – Maastricht v.v. fors uit. Tot en met 31 augustus rijdt een fietsrijtuig mee in iedere Intercity Haarlem – Amsterdam – Utrecht – Eindhoven – Maastricht v.v. Voor een deel gaat het om speciale fietsrijtuigen die NS hiervoor iedere zomer inzet. Daarnaast worden dubbeldeksrijtuigen ingezet waarvan de zitplaatsen op de benedenverdieping tijdelijk verwijderd zijn om plaats te maken voor fietsbeugels. Het fietsrijtuig heeft ruimte voor 30 fietsen en bevindt zich in de richting Maastricht achteraan de trein. Bij de terugreis naar Haarlem bevindt het rijtuig zich direct achter de locomotief.

Helaas hangen die speciale fietsrijtuigen nog steeds niet aan de intercitytreinen naar en van Maastricht.

De camping waar wij overnachten in Weert is een natuurcamping, waar je een speciale kaart voor nodig hebt. Dus niet zoveel kans op wilde meutes Bospop-gangers op het terrein. Er mogen vier mensen op zo'n kaart en er zijn voldoende onder ons met zo'n kaart.

hallo allemaal,

ik had me aangemeld maar ik neem even een flink voorbehoud.
Ik heb het erg druk gehad en vind het even te veel gedoe om morgen via werk met fiets naar Weert af te zakken. Heb meer behoefte aan uitrusten...

Ik zou eventueel zaterdagavond naar Hasselt kunnen komen, maar dat is een lange rit, internationaal, met een slechte aansluiting en extra kosten. Dus ik vermoed dat ik ook dat niet doe.

In ieder geval iedereen heel veel plezier mocht ik niet verschijnen.

Groeten, Quirien

Alle mensen die wél gaan:
Heel veel plezier! Geniet ook voor mij... :wink:
Groet,
Maurits
Hoi allemaal,

Ja je organiseert en weekend en dan ineens ga je door een rug. Ik heb nog geprobeerd om in te pakken. Mijn fiets stond al klaar. Maar helaas moet ik noodgedwongen op het door mij georganiseerde weekend afzeggen. Het is te pijnlijk om te komen. Ik ben heel verdrietig nu.

Ik wens jullie wel veel plezier en Bert komt ook met zijn mooie plannen, dus het wordt prachtig. Ik hoor graag hoe het geweest is.

Een volgende keer gaan we wel van Maastricht naar Dinant samen.

Rutger

:cry: Van Harte Beterschap Rutger!!! :!:
Natuurlijk is het ongelovelijk balen :!:
Gegroet, Fokko
Rutger schreef:... door een rug ...
Zju, da's echt balen!
Ik stel voor dat we jouw en ons verdriet na een van de brouwerijbezoeken verdrinken en dat we 's avonds voor het eten een gebedje voor je zullen doen.
Mocht Bert de weg kwijtraken tussen alle in-de-knoop-punten dan heb ik nog wel wat topokaarten :)
Groetjes,
Leon

Beste mensen,

Ik heb zojuist Bert gesproken. Hij is op de hoogte van de afwezigheid van Rutger en heeft een route en zo te lezen komt onze geweldige kaartenlezer en route uitzetter Leon ook, dus het weekend gaat gelukkig gewoon door en zal weer een succes worden!!

Zelf ga ik het vandaag niet meer halen. Te moe van het harde werken en de avondjes uit, dus vandaag zit het er niet meer in. Hopelijk morgenochtend!

Groet, Rena :wink:

Hoi Fietsers,

Een heel goed weekend toegewenst. Het weer ziet er goed uit. Jammer dat we er niet bij kunnen zijn. Volgend weekend gaan we proberen te halen.
Rutger, beterschap met je rug.
Route? er is altijd een route en in Belgie is er ook altijd bier. Volgens mij gaat het prima worden. veel plezier

Groet,
Marco

Het gebed schijnt te helpen. Ik voel een beetje herstel van mijn rug. Dat komt de komende dagen wel goed, denk ik.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoop dat jullie een mooie tocht hebben gehad.

Rutger

Voor een korte foto-impressie zie:

foto's hebben plaats moeten maken voor anderen

Gerd

Dat ziet er weer supergezellig uit!!!
Jammer dat ik er niet bij was, maar moest echt even een weekendje rustig aan doen en dat heb ik gedaan.... echt helemaal niks!!!

Groet, Rena :wink:

Fokko,
Hoe is het afgelopen op Bospop?

Het was weer een heerlijk fietsweekend. Rutger bedankt voor je initiatief, met 13 deelnemers een groot succes! Heel jammer dat je zelf er niet bij kon zijn, ik hoop dat je weer helemaal 100% herstelt.
Bert: bedankt dat je het over hebt genomen, we hebben een mooie route gefietst van Weert via Hasselt naar Maastricht, natuurlijk langs brouwerijen en tevens het jenevermuseum.
's-Nachts regen en overdag mooi weer, wat wil je nog meer, echt super.
Een tenslotte was het natuurlijk beregezellig, bedankt Bert, Gert, Hetty, Jos, Gijs, Leon, Helma, Peter, Roald, René, Richard, Fokko.
jim
Afbeelding

Fijn dat jullie een mooie tocht hebben gehad. Helaas kon ik er niet bij zijn en dat terwijl ik nu al 4000 kilometer in de benen had en vrijwel probleemloos Nieuw-Zeeland en Australie ben doorgekard. Ik hoop dat het bier en de sapjes non alcoholica hebben gesmaakt.

Tot een volgende keer maar weer,

Rutger

Gaan fietsen en bier drinken wel samen?

Verslag van Rutger's fietstocht langs brouwerijen van 7 t/m 9 juli

Rutger had het mooi voor elkaar voor ons: campings gebeld, brouwerijen uitgezocht, route uitgestippeld en zelfs het mooiste en meest aangename weer geregeld. Totdat ik op vrijdagmiddag op het forum las dat Rutger van de rugpijn het inpakken van zijn spullen had moeten opgeven en al helemaal niet in staat was om naar Weert te reizen. Dat moet hem wel tegengevallen zijn.

Zo gebeurde het dus dat toen Helma en ik op camping Wega arriveerden, het zestal dat aan een geleende kampeertafel zat te keuvelen mij vragend aankeek. Of ik wist waar Rutger was. Dat wist ik dus.

Maar we hebben Rutger's inspanningen geenszins verloren laten gaan! Bert deed immers nauwelijks onder voor Rutger als reisleider. Het was dan ook een volledig georganiseerde minivakantie.

De vrees dat camping Wega vol stond met luidruchtige Bospopgangers bleek ongegrond. Slechts een handvol popliefhebbers waren aanwezig en trakteerden ons op een gezellig kampvuur.

Zaterdagochtend waren de meesten al vroeg uit de veren en genoten van de koffie toen Fokko al twijfelde tussen de fietstocht en het muzikaal genot van the Alan Parsons Project, Roxy Music, en Simply Red. Na wat dralen werd gekozen voor de fietstocht.

Die was aangenaam. Het knooppuntennetwerk in Belgisch Limburg leidde ons feilloos over plattelandswegen, verharde bospaden, oude spoorpaden en naar centra van de dorpen die we bezocht hebben. Voor de kenners: de route van het weekend was camping-77-75-08-Bocholt-208-06-03(maar niet via 01 maar rechtdoor)-78-05-309-308-300-camping-79-71-91....

Het eerste brouwerijbezoek was gepland in Bocholt. De cake op het plaatselijke terras bleek overdadig maar de brouwerij bleek pas 's middags een keer open te gaan. Gelukkig werd dit gemis later in brouwerijkasteel De Dool in Helchteren goedgemaakt. We werden rondgeleid door een echte kenner die ons de geschiedenis van het kasteel en het proces van het brouwen van bovengistende bieren bijzonder goed kon uitleggen, gelardeerd met grapjes over Belgen en Hollanders. Dat laatste ging vanwege de samenstelling van het publiek wel wat voorzichtigkes, zeker nadat Bert hem feilloos alle zes de Trappistenbrouwerijen opnoemde.

Na het aangename nuttigen van het bij de rondleiding behorende bier viel het laatste uurtje fietsen ons niet zwaar, wat natuurlijk een aanbeveling vormt voor het blond, dubbel en tripel van Ter Dolen. Het bier was trouwens wel zo straf dat Fokko ter plekke besloot terug te fietsen naar Weert om er alsnog een muzikaal weekend van te maken. Hij verzekerde ons ervan dat het niet aan ons lag.

Op de werkelijk subliem gelegen camping De Holsteenbron streken wij neer op een flink veld in de koele schaduw van een grote boom waar iedereen van een rustige avond kon genieten, behalve Jos en Gijs, want die genoten van de belangstelling van een aantal jongedames die op de camping stonden vanwege het EK en WK twirling en ons af en toe een kleine show gaven.

De avond eindigde zoals door Rutger gepland met de 30 soorten bier van de kantine aldaar. We hebben ze niet allemaal geproefd, al was Bert flink op dreef.

De superieure eigenschappen van Belgisch bier werden de volgende ochtend nogmaals onderstreept toen de hele groep al om half tien klaarstond om te vertrekken - voor een groep op een Wereldfietsersweekend bijzonder vroeg.
Helaas moesten Helma en ik vanwege andere verplichtingen al na een paar knooppunten een kortere route naar Maastricht nemen. Daarom zet Jim het verslag hier voort.

Wij koersten al heel snel Hasselt in waar we het jenevermuseum konden bezoeken. Geen rondleiding deze keer, maar dat was niet nodig omdat het museum zeer goed was ingericht, zodat we zelf de rondgang konden maken.
Hasselt is een boven verwachting mooie plaats met vele leuke pleintjes met terrassen. Wij kozen voor de oude brandweerkazerne, waar je voor een astronomisch bedrag (4 euro) appeltaart kon bestellen.

Hasselt uitfietsen gaat erg makkelijk omdat het uiterst fietsvriendelijk is met o.a. diverse fietsrotondes. We volgen verder de aanwijzingen van Bert, die ons over de autovrije fietspaden van Kempen stuurt. Het knooppuntfietsen bereikt hier in deze streek wel haar hoogtepunt en het is dan ook een genot van deze investering gebruik te mogen maken. We fietsen hier voornamelijk over oude spoorlijnen, die nu voor ons fietsers zijn geasfalteerd, helemaal autovrij dus.

We zullen het weekend echter eindigen in Maastricht, dus helaas moeten we het knooppuntnetwerk verlaten. Net onder Genk volgen we het fietspad langs het Albertkanaal, ook hier geen auto's, en het fietsen gaat aanvankelijk erg gemakkelijk. Net voordat het fietsen langs dit kaarsrechte kanaal eentonig wordt, wordt onze weg versperd door een groot hekwerk met een bord waarop ons vriendelijk wordt verzocht om te rijden. We fietsen dan maar aan de andere kant van het kanaal nog enkele kilometers naar Kanne, het laatste dorpje in België voordat we weer in Nederland zijn.

We koersen het laatste stukje naar Maastricht-station, waar we vroeg aankomen en afscheid nemen van Roald, René, Hetty, Gijs en Jos, die nog kunnen genieten van een paar dagen vakantie.

Verslag door Leon en Jim
:) Moe van werk en alle fietsweekeinden hadden sommigen al besloten niet te komen,...maar ik had me opgegeven en zou dus ook.

Echter de inspiratie ontbrak me, en na een gezellig kampvuur werd het mij wel erg moeilijk gemaakt. Maar om de hele dag vol in de zon op een veld te zitten...dan maar een lekker rijwindje. De omgeving was verrassend mooi! Mooie fietsroutes! Mede door het toch alert moet zijn op wat de anderen voor je doen, auto's en andere zaken...en het vele afstappen voor een hapje en drankje en routebepalen....en dat wat ik achterliet..., kwam ik niet in mijn ritme...

Na inderdaad een vermakelijke rondleiding en een verrukkelijk Blond biertje (halve liter?... :roll: )...zette ik mijn fiets de andere kant weer op. Met 30 op de teller, kwam de fietslol wel wat terug (of was dat het bier?),....in 1,5 uur was ik weer terug bij AF. Een douch-je, alles in de auto en op de fiets naar BOSPOP.

En goed georganiseerd was het! Dommelsch op de tap (ook een brouwerij uit het boekje van Rutger, en een favoriete van mij). Drank eten en andere marktstalletjes..
Het publiek, allemaal 30gers en 40 gers waren erg relaxed en de muziek was goed. Starsailer was net begonnen en Anouk, The Allan Parsons project volgden. Het werd 'alive and kicking' afgesloten door de Simple Minds....

Terug op de camping toch maar men tentje opgezet voordat ik mijn slaapzak inkroop....even later goot het....

's Ochtends uitgeslapen en nagepraat met de buurvrouwen over het festival. Het was een fijn weekend! :D Gefietst en genoten...
BOSPOP is iedereen aan te raden. Ik ga zeker volgend jaar weer.

Zondag zouden Roxy Music en Simply Red en Joe Jackson nog optreden....
maar dat geloofde ik wel.

Blij dat jullie het verder ooko nog plezant hebben gehad,
groetjes Fokko

Nadat de meeste fietsers op de trein waren gestapt, zijn we nog met een groepje van vijf doorgefietst naar de camping in St. Geertruid en gisteren slingerend tussen de Maas en het Julianakanaal via LF3 tot in Thorn gereden, waar ook een kleine camping bleek te zijn.

Op de camping stond het bezaaid met BB'Q's en we mochten gebruik maken van een grote op het terras. Wat een feest!! Bij de tenten was het niet te harden van de muggen.

Na het eten zijn we bekoeld van het warme weer door een duik in het koele water van de Maasplassen.

Wat een geweldig lang weekend!! Iedereen hartelijk bedankt voor de gezelligheid en en een pluim voor de routemakers!!

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.

Geen tijd gehad? Of wil je liever individueel gaan? Smaakt de route naar meer? Of wil je er bij de open haard gewoon over lezen?

Ik heb nog wat boekjes 'fietsen langs brouwerijen' hier in huis. Een boekje kost slechts Euro 16,50 (excl. verzendkosten) en staat garant voor 700 kilometer fiets- en bierplezier door de mooiste streken van Nederland, Belgie en Frankrijk.

Je kan dit boek bestellen door een mailtje te sturen naar r.hoofdakker@wanadoo.nl

In september of oktober een tocht van Maastricht naar Dinant?

Cheers,

Rutger