Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De nieuwe Santos Travelmaster 3+ - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

De nieuwe Santos Travelmaster 3+

399 berichten
Ik ook - doch ben vooral genieuwd naar het waarom van de keuze.
Dag allemaal,

Waarom een Santos Travelmaster 3+ gekozen...?

Eerst ter info: Ik ben nieuw op dit forum. Dit jaar mijn eerste fietsvakantie gehouden met mijn vrouw en onze jongste zoon. En in september nog van een fietsweekend op de Veluwe genoten.
Alles lichtgewicht en met de tent.

Dit is zo goed bevallen dat we voor onze zoon een Islabike Beinn 26 Small hebben gekocht, zodat hij niet zo'n zware mtb vooruit hoeft te trappen. Hij is 9 jaar en fietst met 2 Ortlieb City rollers achterop met gemak 70 km op een dag.
Mijn vrouw en ik hebben onze Koga Roadrunners ingeruild voor resp. een Koga Worldtraveller met Rohloff naaf, Gates belt en Magura hs33 remmen en jawel, een Santos Travelmaster 3+ met Rohloff naaf en Gates belt, Magura hs33 velgremmen en met de vakantiewielen en mooie en comfortabele dikke banden ( voor mij).

Duur? Ja! Alledrie de fietsen. Waarom? Omdat we veel waarde hechten aan goed materiaal. Omdat we van kwaliteit houden. Omdat een nieuwe caravan gemiddeld anderhalf tot twee maal zo duur is dan deze drie nieuwe fietsen en wij geen caravan hoeven te kopen. Omdat we het kunnen betalen. Omdat we een ander gunnen dat hij/zij of meerdere personen (de fabrikant, de toeleveranciers, de transporteur die de afgebouwde fiets bij het bikecenter aflevert, de verkoper van het bikecenter, de eigenaar van het bikecenter) daar een (goed) belegde boterham mee kunnen verdienen. Omdat.... ja er zijn veel redenen te bedenken.

Argumenten die ik op dit forum lees en zich niet echt positief over dit onderwerp uitlaten raken mij in het geheel niet.

Wij hebben het plezier ontdekt van het houden van een fietsvakantie en zijn ons alweer druk aan het oriënteren, plannen van en mijmeren over onze eerstvolgende fietsvakantie... mét onze nieuwe Islabike Bein 26 small, Koga Worldtraveller en inderdaad Santos Travelmaster 3+ met Magura hs33 remmen, Rohloff naaf en Gates belt.

Op youtube onlangs nog een film gezien van een Tsjechische jongeman, die met een oude afgetrapte mtb, op het laatst met duct tape bij elkaar gehouden, tot aan Turkije en weer terug fietst. Géén dure Koga, Santos, Idworx, Ortlieb tassen, lichtgewicht materiaal, etc. Wel een genot om naar te kijken!

Ik wens iedereen op zijn of haar eigen manier heel veel plezier tijdens de fietstochten, ongeacht met welk materiaal en ongeacht wat het allemaal gekost heeft :D

Wel leuk om te lezen hoeveel mensen er iets van te vinden hebben....

(Ik ben overigens niet de persoon van de eerdergenoemde proefrit)
Edwin* schreef:Dag allemaal,

Waarom een Santos Travelmaster 3+ gekozen...?
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
(Ik ben overigens niet de persoon van de eerdergenoemde proefrit)
Wat een lang verhaal, en dat als eerste post op dit forum, en omdat er een fiets gekocht is...

Deze fiets wordt dusdanig gepusht dat ik mijn bedenkingen erbij heb.
Gefeliciteerd met je nieuwe fietsen Edwin!
Iedereen maakt eigen keuzes. Net als met auto's, daarin varieert het ook van Fiestaatje tot terreinwagen, ook als die alleen op het asfalt wordt gebruikt.
Veel plezier met je nieuwe fiets Edwin. Hele gave fiets. Ding fietst super.
We rijden er binnenkort mee door Kameroen. Kan niet wachten :D . Leuk om Nederlandse producten buiten Europa te gebruiken.
De testmodellen waren al top.

Afbeelding
Van hieruit ook gefeliciteerd. We verwachten na de eerste 10.000 km natuurlijk wel een testverslag. :D
Peter_K schreef:Deze fiets wordt dusdanig gepusht dat ik mijn bedenkingen erbij heb.
Ben je nou serieus? Denk je dat het iemand iets kan schelen wat er op dit forum wordt geschreven? Als ik een fietsfabrikant was, zou ik dit forum denk ik mijden. Of in ieder geval niet als promotieplatform gebruiken. Ik heb zo'n ongefundeerd vermoeden dat het gros van de verkopen van deze fietsen te danken zijn aan mensen die nog nooit van de wereldfietser hebben gehoord. Gelukkig maar, anders zou er nooit wat nieuws ontwikkeld worden, lijkt het wel.

Aan de nieuwe eigenaar: goed verhaal, gewoon eerlijk. En heel veel plezier gewenst!
Ik zie wel degelijk wat zakelijke belangen.
Travelmaster schreef:
Peter_K schreef:Deze fiets wordt dusdanig gepusht dat ik mijn bedenkingen erbij heb.
Ben je nou serieus? Denk je dat het iemand iets kan schelen wat er op dit forum wordt geschreven?
Dat denk ik inderdaad. Mensen gaan op zoek naar onafhankelijke informatie. Gebruik Google en zoek eens, je zult zien hoe snel je op dit forum uit komt.
Travelmaster schreef:Als ik een fietsfabrikant was, zou ik dit forum denk ik mijden. Of in ieder geval niet als promotieplatform gebruiken. Ik heb zo'n ongefundeerd vermoeden dat het gros van de verkopen van deze fietsen te danken zijn aan mensen die nog nooit van de wereldfietser hebben gehoord. Gelukkig maar, anders zou er nooit wat nieuws ontwikkeld worden, lijkt het wel.
De topicstarter denkt er in ieder geval anders over.

Bedenk eens dat fietsen die voor een paar tientjes bij de bouwmarkt verkocht worden liefdadigheid zijn: dat is commercie, en daar wordt geld op verdient. Dan zal er bij een fiets van enkele duizenden euros toch ook wel het een en ander verdiend worden?
Travelmaster, je generaliseert. Voor fabrikanten als Koga mag dat dan wel gelden, maar voor de kleinere geldt dat zeker niet.
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat bepaalde kleinere fabrikanten zich wel degelijk nuttige informatie opdoen op en zich iets aantrekken van het geschrevene op dit forum. Wetende welke fietsen populair zijn onder de leden betekent dat dat veel leden van de vereniging daar vervolgens iets aan hebben.

Hoe Santos daar tussenin zit weet ik niet. Dat er bij Santos richting wereldfietsers behoorlijk sprake is van push-marketing ben ik met je eens.
Hm, ik denk dat we langs elkaar heen praten. Maar inderdaad, mijn opmerking gaat vooral over de grotere fabrikanten, Santos in dit geval. En het "mijden" van het forum zal ook echt niet actief gebeuren, noch het negeren, maar het bewust opzoeken als promotieplatform door Santos zelf (TS is een reseller toch?) zie ik niet zo gauw gebeuren.

En bij de opmerking van Peter_K kreeg ik het idee dat hij reageerde op degene die er niet een heeft gekocht. Da's toch geen bewuste pushmarketing, lijkt mij? Is eigenlijk veel erger: hij voelt zich in zijn eerste post genoodzaakt zich al te verantwoorden over de keuze voor zijn 3+. Da's toch erg ook... en dat kan ook alleen hier :cry: .

Gelukkig komt de wereldfietser in Google pas voor op pagina 2 van Google, voor de argeloze informatiezoeker die een 3+ wil.
Travelmaster schreef:Gelukkig komt de wereldfietser in Google pas voor op pagina 2 van Google, voor de argeloze informatiezoeker die een 3+ wil.
Puur technisch: voor wie zonder eigen ip-adres op Google.nl zoekt (bijvoorbeeld via Startpage.com), staat dit forum op pagina 1 (onderaan), zoekende op "travelmaster 3+". Als je met eigen ip-adres zoekt vanaf een Google-zoeksite, is de kans groot dat je surfgedrag en eerdere zoekopdrachten een andere resultatenvolgorde pushen. Al helemaal als je ingelogd bent met een Google-account.
't Is me wat.
Travelmaster schreef:En het "mijden" van het forum zal ook echt niet actief gebeuren, noch het negeren, maar het bewust opzoeken als promotieplatform door Santos zelf (TS is een reseller toch?) zie ik niet zo gauw gebeuren.
Is het je nooit opgevallen dat Marco Meijerinks tweede doopnaam Santos is? :lol:
Travelmaster schreef:Hm, ik denk dat we langs elkaar heen praten. Maar inderdaad, mijn opmerking gaat vooral over de grotere fabrikanten, Santos in dit geval. En het "mijden" van het forum zal ook echt niet actief gebeuren, noch het negeren, maar het bewust opzoeken als promotieplatform door Santos zelf (TS is een reseller toch?) zie ik niet zo gauw gebeuren.
Santos Bikes verkoopt inderdaad zelf geen fietsen, maar ze hebben natuurlijk wel hun verkooppunten en rijders, met hun belangen uiteraard.
Travelmaster schreef:En bij de opmerking van Peter_K kreeg ik het idee dat hij reageerde op degene die er niet een heeft gekocht. Da's toch geen bewuste pushmarketing, lijkt mij? Is eigenlijk veel erger: hij voelt zich in zijn eerste post genoodzaakt zich al te verantwoorden over de keuze voor zijn 3+. Da's toch erg ook... en dat kan ook alleen hier :cry:.
Ik ga bij dit soort zaken mijzelf na: ik heb inmiddels al een hele serie fietsen, en ik voel niet echt de noodzaak daar reclame voor te gaan maken, ik heb er immers voor betaald? Dat iemand anders dat wel doet vindt ik vreemd, tenzij dat op een andere manier (belangen) te verklaren is dan.
Travelmaster schreef:Gelukkig komt de wereldfietser in Google pas voor op pagina 2 van Google, voor de argeloze informatiezoeker die een 3+ wil.
En als je kijkt naar "onafhankelijke" informatie vertrekkers, hoeveelste is het forum dan?
Leon schreef:
Travelmaster schreef:En het "mijden" van het forum zal ook echt niet actief gebeuren, noch het negeren, maar het bewust opzoeken als promotieplatform door Santos zelf (TS is een reseller toch?) zie ik niet zo gauw gebeuren.
Is het je nooit opgevallen dat Marco Meijerinks tweede doopnaam Santos is? :lol:
Nee :lol:

Wel dat-ie op een Santos rijdt :wink:
Peter_K schreef:
Travelmaster schreef:Hm, ik denk dat we langs elkaar heen praten. Maar inderdaad, mijn opmerking gaat vooral over de grotere fabrikanten, Santos in dit geval. En het "mijden" van het forum zal ook echt niet actief gebeuren, noch het negeren, maar het bewust opzoeken als promotieplatform door Santos zelf (TS is een reseller toch?) zie ik niet zo gauw gebeuren.
Santos Bikes verkoopt inderdaad zelf geen fietsen, maar ze hebben natuurlijk wel hun verkooppunten en rijders, met hun belangen uiteraard.
Travelmaster schreef:En bij de opmerking van Peter_K kreeg ik het idee dat hij reageerde op degene die er niet een heeft gekocht. Da's toch geen bewuste pushmarketing, lijkt mij? Is eigenlijk veel erger: hij voelt zich in zijn eerste post genoodzaakt zich al te verantwoorden over de keuze voor zijn 3+. Da's toch erg ook... en dat kan ook alleen hier :cry:.
Ik ga bij dit soort zaken mijzelf na: ik heb inmiddels al een hele serie fietsen, en ik voel niet echt de noodzaak daar reclame voor te gaan maken, ik heb er immers voor betaald? Dat iemand anders dat wel doet vindt ik vreemd, tenzij dat op een andere manier (belangen) te verklaren is dan.
Travelmaster schreef:Gelukkig komt de wereldfietser in Google pas voor op pagina 2 van Google, voor de argeloze informatiezoeker die een 3+ wil.
En als je kijkt naar "onafhankelijke" informatie vertrekkers, hoeveelste is het forum dan?
Ik heb ook een hele serie fietsen, en als ik er enthousiast over ben schrijf ik er graag over. Dat is toch niet gek? Maar ik begrijp hieruit dat het niet ging om de post van degene die 'm net had gekocht maar meer om het hele topic?

Overigens durf ik het forum best onafhankelijk te noemen, maar niet ongekleurd (dat geldt elke kant op). De negatieve klank rondom Santos hier is sterker dan elders.
Travelmaster schreef:Overigens durf ik het forum best onafhankelijk te noemen, maar niet ongekleurd (dat geldt elke kant op). De negatieve klank rondom Santos hier is sterker dan elders.
De klank is vaak wat gekleurd, maar zeker niet negatief. De onderliggende boodschap is de prijs/kwaliteit verhouding. En die prijs is fors. Maar over smaak valt nooit te twisten. Ik heb een voorkeur voor stalen frames. Maar de Travelmaster 3+ is een hele mooie fiets.

Piet.
Over smaak niet, en over klank misschien ook wel niet. Ik (ik) meen toch een negatieve klank te horen, zeker wanneer woorden als "mafia" erbij worden gehaald. Maar volgens mij ben ik nu wel de eerste die dat in dit draadje doet :wink: .
Travelmaster schreef:Ik heb ook een hele serie fietsen, en als ik er enthousiast over ben schrijf ik er graag over. Dat is toch niet gek?
Afgaande op je naam zijn dat allemaal Santos Travelmasters?
Travelmaster schreef:Maar ik begrijp hieruit dat het niet ging om de post van degene die 'm net had gekocht maar meer om het hele topic?
Ik vindt die ene post van Edwin* hierboven wel degelijk vreemd overkomen. Als ikzelf weer eens een fiets koop dan ben ik daar kritisch over. Ik ga dan niet meteen na aankoop reclame maken op een forum waar ik nog geen gebruiker van ben.
Travelmaster schreef:Overigens durf ik het forum best onafhankelijk te noemen, maar niet ongekleurd (dat geldt elke kant op). De negatieve klank rondom Santos hier is sterker dan elders.
Mensen die belangen hebben zijn niet onafhankelijk, zo simpel is dat. Ik vindt zelf dat daar op dit forum véél duidelijker naar voren gebracht zou moeten worden, zodat dit ook voor eerste bezoekers duidelijk is. Dat voorkomt een nare smaak later. Topic starter, Eric Schuijt, en bike4travel zijn bijvoorbeeld helder, en dat is wat mij betreft goed. Mensen die wel belangen hebben, maar die niet zelf proactief naar voren brengen, zijn wat mij betreft duister bezig.