Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsreis reitsma route tot rome - Forum Wereldfietser

fietsreis reitsma route tot rome

ik heb een vraag aan juli die deze route heeft gereden vanaf nederland,mijn vraag is ik wil deze tocht zo goed koop mogelijk fietsen en ik weet eigenlijk niet waar ik zoeken moet.campings in italie zijn heel duur maar wat kan ik anders doen ik heb niet meer dan € 1000 voor 2 maanden ik zal zelf ook nog ff kijken op internet maar als juli iets weten
gr marcel
1. Goed van tevoren op internet zoeken wat alle beschikbare campings kosten.
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.pitchup.com/nl/tents/italy/toscana/
(Maar ik zou ze wel stuk voor stuk googelen en kijken of ze info van dit jaar hebben. Campings met websites die meer dan een jaar oud zijn bestaan vaak niet meer) Regels en tips over wildkamperen vindt je hier: http://www.wegwijzer.be/dossier/wildkamperen-in-europa
2. Buiten het drukste seizoen gaan. Maar pas op: tot en met juni zullen bepaalde campings wellicht nog gesloten zijn.
3. Goedkoop eten. Als je voor twee maanden eten én overnachten maar 1000 euro hebt is het geen vetpot. Geen terrasjes dus en niet uit eten want dat hakt er op den duur in. Gelukkig zijn er zelfs in het centrum van Florence 5 Lidls.
kan je in italie bijvoorbeelt bij boeren op hun eigen erf slapen of is dat uitgesloten
gr
Verleden zomer ook gedaan, van Leuven naar Rome. Bijna altijd bij mensen in de tuin, bij boeren of in het wild tentje gezet. Altijd vlot gelukt, in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk én Italië. Leer paar zinnen in de taal, of schrijf er enkele op zoals : mag ik tot morgen 8u met klein tentje in uw tuin? Mag ik aub een emmer water hebben?
1000 € voor 2 maanden is zelfs als je niet op reis gaat nogal krap ... maar als je zuinig bent lukt het wel. Je komt de hele reis inderdaad Lidl tegen.
Het is heel goed mogelijk met een budget van 16 euro per dag, maar je moet geen koffie willen drinken bij een café, en dure campings overslaan.
Campings zijn inderdaad het duurst aan zo'n reis, dus als je de helft van de nachten bij een boer op het land kan, dan kom je er wel. In Nederland kan je proberen om via paalkampeerplekken het land uit te komen, dat scheelt weer een paar tientjes.
Maar het beste is misschien om je reis wat korter te laten duren, twee maanden is lang en maar 35km per dag, de meeste 'langzame' fietsers halen de 60km per dag nog wel. Als je het twee weken sneller doet heb je opeens 22 euro per dag te besteden en kan je wel een kopje koffie drinken of een keer pizza eten.
Houd ook rekening met onverwachte uitgaven, voor het geval dat je wegens noodweer/valpartij/klapband opeens in een hotel moet. En de terugreis kan ook nog wat kosten.
in Nederland Duitsland en Oostenrijk vind je betaalbare campings.
De kampeertarieven in Italië zijn door de bank genomen erg hoog.
Toen ik Reitsma reed heb ik in Italië veel in jeugdherbergen overnacht. Voor één persoon is dat vaak goedkoper dan kamperen, én dan heb je nog het voordeel dat je in de centra van de mooie steden overnacht. Wil je de volgende ochtend een paar musea bezoeken, dan kan je je fiets gewoon in de jeugdherberg laten.

Je noemt twee maanden aan tijd die je ervoor hebt. Ben je van plan heen en terug te fietsen? Als je duizend euro hebt in twee maanden dan heb je ongeveer zestien euro per dag voor eten, drinken en slaapplaatsen. Als je naderhand een reisverslag maakt waarin je beschrijft hoe je dat doet, ben ik de eerste die het wil lezen.

Hans
willen juli deze topic sluiten ik ben er wel uit
gr marcel
Marcel,

" Ik ben er wel uit" schrijf je. We willen wel graag weten wat je gaat doen en hoe je dat gaat doen, voor wat hoort wat....
het gaat niet door
gr