Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tijdschrift gemist? - Forum Wereldfietser

tijdschrift gemist?

Heb ik nr 1 van dit jaar gemist of wordt deze nog bezorgd.
Zie bij info over het tijdschrift wel staan dat nr 2 in april verschijnt.
gr Anja
Bij mij gisteren in de bus c.q. op de mat. Is vast onderweg!

Peter
'k Heb begrepen dat het ene deel van NL het tijdschrift pietsie later krijgt dan het andere. Hij komt. Hij komt en hij is fris en vrolijk gekleurd!
Loes
En vergeet ook je lidmaatschapspasje er niet af te halen. Ik heb nr1 al weer heerlijk gelezen. Het kriebelt weer, maar ja die kou in de nacht. Winterkamperen is mij nog iets te vergaand.
Zelfs in Baffelt lag hij gisteravond in de bus.
In Leiden is de postkoets vandaag langsgekomen. Met een fraaie 'high key' fietsfoto op de cover. En vanaf pagina 6 een mooi en (voor mij) herkenbaar verhaal van Mieke over de inzet van fietstherapie bij een existentiële crisis.
Ik ontdekte - als geo nerd - een paar foutjes in het verslag van Hans over de Huttentocht. De koffiestop van de slakkengroep was niet in Haps, maar in Grave. En de Brabantse dorpjes op de tweede dag waren Limburgse dorpjes. De strook land tussen De Maas en de Duitse grens hoort namelijk bij Limburg. Brabant ligt volledig ten westen van de Maas. (Dat smalle strookje Noord Limburg werd op het Congres van Wenen in 1815 aan Nederland toegewezen. De Duitse grens zou hier zo ver naar het oosten zijn gelegd, dat met een kanon vanuit Pruisen geen schepen op de Maas geraakt konden worden. Als de Maas toen überhaupt bevaarbaar was zonder stuwen en sluizen...).
Vandaag hier ook op de mat van covergirl gevallen :lol:

Afbeelding
Ik heb het fraaie clubblad (met ditmaal een ongebruikelijke coverfoto) ook gisteren ontvangen.
keesswart schreef: Ik ontdekte - als geo nerd - een paar foutjes in het verslag van Hans over de Huttentocht. De koffiestop van de slakkengroep was niet in Haps, maar in Grave. En de Brabantse dorpjes op de tweede dag waren Limburgse dorpjes. De strook land tussen De Maas en de Duitse grens hoort namelijk bij Limburg. Brabant ligt volledig ten westen van de Maas. (Dat smalle strookje Noord Limburg werd op het Congres van Wenen in 1845 aan Nederland toegewezen. De Duitse grens zou hier zo ver naar het oosten zijn gelegd, dat met een kanon vanuit Pruissen geen schepen op de Maas geraakt konden worden. Als de Maas toen überhaupt bevaarbaar was zonder stuwen en sluizen...).
Bedankt voor de correcties Kees. Ik zie dat ik verkeerd naar mijn track heb zitten kijken waardoor ik de boodschappen in Haps verwarde met de koffie in Grave.
En de geschiedenisles is interessant. Ik laat volgende keer mijn stukje ook door jou proeflezen!

En ja, ik heb ook genoten van het verhaal van Mieke. Prachtig weergegeven hoe bevrijdend een stukje fietsen in de natuur kan zijn waarbij de omstandigheden je scherper maken dan Superman en Batman tegelijk!
Oeps, nu heb ik zelf een tikfout gemaakt. Het congres van Wenen was niet in 1845, maar natuurlijk in 1815 :wink:
Tot op heden clubblad nog niet ontvangen maar tegenwoordig met X aantal postbestellers kun je 4x per dag post ontvangen.
Ik woon wel op de grens in het zuiden van Nederland, Gelderland - Limburg, zou het daarmee te maken hebben. :lol:

Wil.
hier is hij binnen hoor.
Lag dinsdag in de brievenbus.
Gr Anja