Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Integriteit op het forum - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Integriteit op het forum

Beste Bert,

Ik zal nog een keer op deze kwestie terug komen met het volgende
argument:

Ik ben je niet aan het zwart maken. De feiten zijn als volgt:

Toen je boek "fietsen van Burgos naar Valencia" uit kwam schreef een journalist van het blad Op Pad er een stukje over. HIj schreef dat het een leuk boekje is, maar dat er ook al een engelse versie van bestaat. Hij schreef dat hij zich niet kon voorstellen dat jij je niet hebt laten inspireren door dit boekje, en dat hij het slordig vond dat je dus niet je bron er bij vermeldde. Heb jij ook op die journalist gereageert?

In OP Pad nummer 1, 2003, blz 50, schreef jij een verhaal over je eigen uitgekomen boek "Via de la Plata" . Je schreef heel duidelijk, zoals ik al eerder schreef, in de aanhef, dat er geen enkele fietsroute loopt van uit het zuiden naar het noorden. Nu is je kritiek naar mij dat er wel een loopt, maar dat die niet goed is om te fieten, omdat dit een zware mtb route is.
Dus nu geef je toe, dat er dus wel een route loopt?
Op een spaanse site staat deze route van a t/m z helemaal uitgestippeld, met fotos en profielen.

Als je in google Via de la PLata indrukt, kom je heel veel sites tegen over deze route. Toen ik de eerste Via in het spaans aan tikte, zag ik gelijk jouw route verschijnen. Nu weet ik van het spaans dat ik beheers dat dit een wandelroute is, maar als je deze route vanaf Sevilla tot aan Merida volgt met jouw route kom ik wel veel plaatsen tegen die ik ook in jouw artikel tegen kom. Dit heeft niks met zwart maken te maken, maar je mag toch wel kritisch zijn. Jij reageerde toch ook kritisch op het artikel waar mee dit allles is begonnen.De kranten staan er trouwens vol mee, dat vakantie winkels mensen dood gooien met de meest mooie aanbiedingen, maar als puntje bij paaltje komt, moet je plotseling veel meer betalen, zie de laatste commentaren op de verhalen die laatst verschenen in de krant. Nu voor 1 euro op vakantie, dit klopt dus ook niet, logisch dat mensen dan kritisch worden.

Ik reageer nu niet meer want dit loopt uit de hand. Ik wens je een zeer goede vakantie en blijf vooral vakantie boeken schrijven want daar doe je veel mensen een plezier mee. Daarom is je laatste boek ook uitverkocht zag ik op het internet

Groet Mario

mario schreef:Beste Bert,

De kranten staan er trouwens vol mee, dat vakantie winkels mensen dood gooien met de meest mooie aanbiedingen, maar als puntje bij paaltje komt, moet je plotseling veel meer betalen, zie de laatste commentaren op de verhalen die laatst verschenen in de krant. Nu voor 1 euro op vakantie, dit klopt dus ook niet, logisch dat mensen dan kritisch worden.
Welke krant, welke pagina, welke kolom, welke datum, was het een advertentie geplaatst in de krant, door welke journalist geschreven,enz. Als je iemand anders beschuldigd "van het niet aan bronvermelding doen" En je schrijft zelf op deze manier........:cry:

En niet alles wat in de krant staat klopt

Ik reageer nu niet meer want dit loopt uit de hand.
Kan je wel stellen dat het uit de hand loopt, als je het zo ongenuanceerd hier neerzet.

Haike,

Ik vind deze opmerkingen totaal niet in het beeld passen, tussen wat er speelt tussen mij en Bert.

Een boek schrijven of citeren uit een krant vind ik van een hele andere orde.

Oh Ja, om je toch enigzins tegemoed te komen:

De Telegraaf, vrijdag 14 juni, blz T6 kijken bij "Transavia noemt leugen een stunt" al deze mensen liegen zeker ook.



Mario

Mario,

Een wandelroute is iets geheel anders dan een fietsroute. Je beweerde dat de eerste 300 km exact dezelfde waren als in mijn gids. Nu kom je met een onderbouwing tegen tegen dat je op en Spaanse site plaatsnamen tegen kwam die je ook in mijn artikel zag. Logisch het gaat om een historische route die historische plaatsen aan doet. Dat is toch wel iets anders dan een geheel uitgezette route.
Je maakt het je nu wel erg gemakkelijk vanaf. Ik vraag je om het aan te tonen in nu kom met dit. Voortaan wat zorgvuldiger!
Die journalist ken ik uitstekend. Ik had een andere inspiratiebron. Verder ga ik geen gids aanprijzen die al jaren niet meer verkijgbaar.

Precies, de Jacobs Fietsroute van het FIS is ook afgeleid van de middeleeuwse pelgimsroute naar Santiago en uiteraard doet die ook dezelfde historische plaatsen aan als de wandelroute.

Tot zover zal dat met de Via de la PLata wel hetzelfde zijn,
en eerlijk gezegd het zou wat wereldvreemd zijn om die plaatsen te gaan vermijden :-)

Michaël
===

mario schreef:Haike,

Ik vind deze opmerkingen totaal niet in het beeld passen, tussen wat er speelt tussen mij en Bert.
Dat is je goed recht om dat te vinden, blijkbaar kijken we er vanuit een andere invalshoek naar.
Een boek schrijven of citeren uit een krant vind ik van een hele andere orde.
Klopt, schrijven en citeren is zeker niet hetzelfde, maar als je schrijft doe je eventueel aan bronvermelding, en als je citeert doe je dat ook; en dat is dus niet van een andere orde.
Oh Ja, om je toch enigzins tegemoed te komen:

De Telegraaf, vrijdag 14 juni, blz T6 kijken bij "Transavia noemt leugen een stunt" al deze mensen liegen zeker ook.
Je hoeft mij niet tegemoet te komen, maar je dient het algemeen belang ermee als je zorgvuldig de dingen in de wereld zet. Maar ik kan je wederom weer slecht volgen (misschien ligt het ook aan mij persoonlijk, en dat alle andere lezers meteen snappen waar het over gaat) maar welke mensen, liegen waarover? En wat heeft dat met Bert te maken?

Toch wel ontzettend slap van Mario: eerst keihard aanzetten naar mij en nu denk hij er zich met deze toelichting vanaf te maken.
Hij heeft dus helemaal niet gecheckt of die driehondel kilometer exact hetzelfde zijn zoals hij beweerd, maar een aantal plaatsnamen in mijn artikel uit 2003 vergeleken met plaatsnamen in een route op andere Spaanse site die hij niet bij naam kan noemen.
Nogmaals, een fietsroute uitzetten is totaal iets anders dan het maken van een wandelroute. Die fiestroute was dus nieuw! Het gaat om een historische route, die moet dus ook de historische plaatsen aandoen langs die route. Logisch dat die plaatsnamen ook in andere routes voorkomen.
Wat betreft die recensie van die andere gids: die is van 2001. Iedereen heeft die kunnen lezen.Is dus niets nieuws. Die journalist ken ik uitstekend! Ik heb een paar maanden gelden nog een biertje met hem gedronken. Wat ik met hem besproken heb, is een zaak tussen hem en mij.
Dat Engelstalige gidsje was overigens destijds niet mijn inspiratie. Die heb ik opgedaan in 1999 toen ik 4 maanden in Spanje fietste en Spaanse fietsers mij erop wezen.
Een fietsgids is geen wetenschappelijk werk, met voordurend noten naar eerdere publicaties. Dan wordt het echt onleesbaar. Informatie moet vooral van nut zijn: vooraf en onderweg. Wat hebben fietsers eraan als ik een gids aanprijs die ten eerste flink getadeerd was en verder ook inn 2001 al vele jaren niet meer verkrijgbaar was?

Mario mag voortaan toch wat zorgvuldiger zijn en moet niet zomaar met beweringen gaat smijten naar aanleiding van een discussie over een totaal ander onderwerp.

modbreak

Jongens... dit wordt een wellus-nietus discussie.

Laten we het even netjes en gezellig houden hier...


Ellen

Ellen, jij hebt helemaal gelijk. IK kan nu niet reageren want ik ben nu in Spanje. IK ben nu aan het fietsen van Sevilla naar santiago :wink:
met Bert zijn fiets boek natuurlijk.

Ik geef het toe Bert, jij hebt helemaal gelijk.

Misschien kunnen wij ook een keer een biertje drinken, en ik betaal :lol:

Mario

Een mooie gelegenheid om een biertje te drinken met zijn allen en te verbroederen is het wereldfietsweekend in de Harskamperdennen 18 -20 augustus.

Komt allen! 8)

Voor meer informatie betreffend het Najaarsweekend, 18-20 augustus 2006, zie

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4307

http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... &Itemid=55

Hopelijk komen jullie met z'n allen!

Groet, Rena :wink:

Het forum van De Wereldfietser staat open voor alle fietsreizigers. De Wereldfietser behoudt zich echter het recht voor om berichten die kwetsend, discriminerend, indruisen tegen de Nederlandse wet, of niets met fiets- en/of reis-thema's te maken hebben, zonder opgaaf van reden te verwijderen.