Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekking broek - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

trekking broek

Alfred schreef:In mijn zoektocht naar de voor mij ideale fietsbroek ben ik wel benieuwd over welke fietsonderbroeken er gesproken is in de vorige berichten. Welk merk en eventueel model.
Met fietsonderbroeken heb ik slechts één ervaring en die is al meer dan 20 jaar geleden. Dat was een fietsonderbroek van Agu.

Daardoor is mijn beeld over fietsonderbroeken misschien wat eenzijdig. In ieder geval zodanig dat ik in het vervolg in een fietsbroek ben gaan fietsen, wat mij beter beviel en nog steeds erg goed bevalt, zeker sinds ik in fietsbroeken van Assos fiets.
Fantastische zeem. Duur? Ja, in aanschaf, maar ik heb er drie en alledrie zeker al meer dan 15 jaar en omgerekend in fietskilometers zou ik ze niet meer duur durven noemen. Na 15 jaar zijn ze nog steeds niet versleten en nog erg comfortabel, terwijl ik er al heel wat uren en kilometers mee gereden heb, zowel tijdens mountainbike toertochten, tijdens o.a. Luik-Bastenaken-Luik op de racefiets als tijdens mijn fietsvakanties op mijn Koga destijds (inmiddels vervangen door een Santos).

Kou en regen kan ik aan de benen wat beter verdragen dan aan de rest van het lichaam. Ik heb dan ook niet zo snel een lange broek aan. Als ik er al één aantrek is het de eerder genoemde Mammut, desnoods over mijn Assos heen.

Prima combinatie wat mij betreft voor het voorjaar, de zomer en het najaar in NL of vergelijkbare omstandigheden in andere landen.
Alfred schreef:In mijn zoektocht naar de voor mij ideale fietsbroek ben ik wel benieuwd over welke fietsonderbroeken er gesproken is in de vorige berichten. Welk merk en eventueel model.
Sugoi S100 fietsonderbroek, destijds gekocht (7jr geleden) bij het grote knaagdier.
Goede kwaliteit zeem vind ik, de stof is een gaasachtig material zodat het wat ademt, je kijkt er niet doorheen.
In mijn zoektocht naar de voor mij ideale fietsbroek ben ik wel benieuwd over welke fietsonderbroeken er gesproken is in de vorige berichten. Welk merk en eventueel model.
Ik heb er drie bij me, drie verschillende modellen voor het geval één gaat irriteren op een bepaalde plek. Een ander model ontziet dan waarschijnlijk dat plekje.
In mijn drie maanden fietstocht in de VS heb ik daarom een tijdje één fietsonderbroek niet gebruikt.
Ik heb de volgende: Gonso (rode padding), Coolmax (witte padding) en Vaude (blauwe padding).
Een dikke padding bevalt mij het beste. Ik heb ook een fietsonderbroek van Loffler (zwarte padding) maar die is mij te dun.

Mijn favoriet is trouwens de Gonso.

-Jan
Even een update op mijn laatste bericht.
Ik heb het daarin over een fietsonderbroek van Vaude met blauwe padding.

Afgelopen fietsvakantie (1.800 km in 3 weken) had ik een andere van Vaude bij me met groene padding (VAUDE Bike Innerpants III). Deze is mij ook goed bevallen, beter dan de "blauwe". Is ook nog 60 gram lichter. :)

-Jan