Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos petfleshouder - Forum Wereldfietser

Santos petfleshouder

Ik heb net even gezocht op het forum en kwam wel deze zoekterm tegen maar niet met de vraag die ik eigenlijk heb. Ik keek naar alle voorbeelden voor het gebruik van de Santos petfles houder op Santos stand vorig weekend. Drybag, schoenen, van alles stoppen ze erin.

Ik wil er gewoon water in meenemen vooral omdat ik ook een hond moet voorzien van vocht. Maar hoe groot is nou nog handig en 'doenlijk'? Ik keek naar die Klean kanteen flessen die in verschillende maten verkrijgbaar zijn tot aan 1.900 ml aan toe. Maar is dat niet veel te groot en vooral veel te zwaar? Kan je nog wel lekker fietsen met zo'n breed ding in die houder?

Andere tips of dingen waar ik geen rekening mee gehouden heb?
Een gewone anderhalve liter petfles pst in ieder geval prima.
1,5 liter kan inderdaad prima.
2 liter heb ik er ook in gehad. Met fietsen heb je daar geen probleem mee. Kennelijk fietsen mijn benen breder uit elkaar dan een 2 liter fles:)
Te zwaar valt wel mee. Beetje afhankelijk natuurlijk wat je zelf aankan. Voor de houder is het in ieder geval geen problem.
Wat past zal ook afhangen van je frame, dat is een kwestie van uitproberen.

Ik vindt bidonhouders altijd een van de moeilijkste dingen aan een fiets, want de afmetingen van die dingen zijn niet echt standaard, en worden ook niet opgegeven.

Maar wat is nu de relatie tussen petfleshouder en een hond die meegaat?
Waarom dat water niet gewoon in een tas gestopt? Of desnoods bij de hond in de kar?
2 liter PET fles is inderdaad geen probleem, die 1.9 liter Klean Canteen vonden wij wel een probleem. Die is namelijk gebouwd zoals ik: klein en mollig ;)

Zonder gekheid, hij past, maar is erg breed. Je kunt beter een 2 liter PET fles gebruiken.
De Bikebuddy is een andere optie, en dan vooral de mk3: http://www.bikebuddy.co.uk/ Ik ben er erg tevreden over, voor een brandstoffles van 1 liter, en voor een thermosfles. Er zijn ook beugels bij te krijgen voor erg dikke flessen.
Ik heb eentje zelf gemaakt ( :idea: Marco Meijerink) en functioneert prima. :D

http://tinypic.com/4kdprip.jpg

http://tinypic.com/4lqqw6e.jpg
@ polling: dank!

@ marco: die 2 liter was dat een gewone PET fles?

@ peter: ik wil geen waterfles(sen) in de tas. Ik kan daar niet snel bij, ik zou dan liever 2 flessen links en rechts willen etc. Het gaat erom dat ik de houder wil gebruiken voor haar spullen/water. We hebben altijd méér water nodig dan een gemiddeld koppel dat aan het fietsen is

@ fietsjunks: mmm beetje te breed dus dat grote ding. Dat vermoedde ik al

@ wim: ik heb de houder al, vroeg me af welke fles het beste is

@ mladen: dat ziet er goed uit. Kan inderdaad ook zo, ik verwende mezelf met een houder :-)

Dank allen! Ik ga eens kijken of ik ergens die flessen kan bekijken en vast kan houden. Anders ga ik gewoon eerst met een PET fles rijden en kijken hoeveel we nu werkelijk gebruiken en wat handig is.
Ging inderdaad om een PET fles.
Prima houder waar alles in past, een twee liter fles of kartonnen pak is geen probleem. Wel zo laag mogelijk monteren op je frame zodat je bv ook zaken kan stapelen. Wat een andere optie is is het onvolprezen bagage netje van de wereldfietser. Daar past alles onder.
@ marco: OK! Ga ik proberen als eerste

@ henk: dat is een goede tip. Op welke buis is de beste plek naar jouw ervaring?
Max2015 schreef:@ marco: OK! Ga ik proberen als eerste

@ henk: dat is een goede tip. Op welke buis is de beste plek naar jouw ervaring?

De liggende buis
@ henk: ah ja da leek mij ook maar vreemd genoeg zeiden ze bij de stand van de vakantiefietser op de zadelbuis en dat leek mij dus erg onhandig omdat je grote dingen dan nooit uit de houder krijgt. Dat ervaren we nu al eens met een 750 ml bidon

Dank allen, ik ga komend weekend eens kijken hoe het allemaal zit, staat en past :-)
Hou er wel rekening mee dat de Santos houder gemaakt is speciaal voor een Santos frame met 3 gaatjes. Ik heb de mijne met 2 boutjes vastgezet en dit gaat prima.

Mario
Hier een mooi overzicht van allerlei overmaatse bidonhouders en cages:
Cargo cages, anything cages, oversized bottle cages

Bron: Cyclingabout