Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 116 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Eindelijk de tijd genomen om wat plaatjes te schieten van mijn fiets. Gemaakt tijdens een lunchtochtje vandaag. De basis van de fiets is een Stevens 6X lite cross, het model van 2016 (en daarom helaas wit). Diverse onderdelen zijn overgezet van mijn oude fiets zoals het slot, kettingscherm en lowrider. Nieuw zijn de tubus logo drager, achterstandaard, banden (marathon+, 47 mm), spatborden en zitplaatsen voor mijn twee kinderen (van het achterzitje is op deze foto enkel de bevestiging te zien). Ik heb zelf voetbeschermers op maat gezaagd voor de achterwielen. Verder zit er een ander stuur op en toeters en bellen aan het stuur voor navigatie en stuurtas. Mijn vriend noemt hem daarom "de kerstboom", maar ik vind hem gelukkig heerlijk fietsen :-)

Afbeelding
Afbeelding
Ben ik de enige die de foto's niet kan zien?
cervus schreef:Ben ik de enige die de foto's niet kan zien?
Nee. ;-)
Bij mij wel, fraaie fiets

Gr Leo Jansen
van idee:

Afbeelding

naar eindproduct (is een lange weg met vele vragen)

en een antwoord op het einde;

https://cebenzoa.wordpress.com/2016/12/13/nieuw/

nee, wederom ga ik die mooie afbeeldingen niet plaatsen met maximaal 850 pixels. Kijk op mijn weblog voor mooie plaatjes!

groet, Bert
Errrrg fraai, nu nog vies gaan maken.

Groet Leo Jansen
Mooi werk Bert! De Wind 25 is erg Sjiek geworden. Heb je nog specs voor ons?
Mijn nieuwe aanwinst zit nog ergens in een doos tussen hier en de UK + het Rohloff naafje heeft nog een ander dekseltje nodig.
Geef me twee weken en dan kan de opbouw beginnen.
prachtige fiets: proficiat!
Mooi resultaat!
jahwalla schreef:Mooi werk Bert! De Wind 25 is erg Sjiek geworden. Heb je nog specs voor ons?
He Jos (en de anderen) dank, ik ga m morgen ophalen.
specs staan volgende week op de site van Bart de bouwer; http://windcycleworks.nl

ben wel benieuwd wat er voor jou aan zit te komen

groeten Bert
Ziet er goed uit - mooie kleur ook, trouwens. Veel plezier ermee!
Fietsen die ik zelf heb gebouwd voor mij en mijn vriendin. De Kona's zijn voor landen met betere wegen in West-Europa met voldoende winkels met moderne onderdelenen en de Surly's zijn voor het grove werk in bijvoorbeeld Marokko waar we volgend jaar heen willen maar die zijn ook prima geschikt om boodschappen op te doen.

Afbeelding
Surly Long Haul Trucker 26" met Shimano drivetrain/Gripshift shifters/LX naafdynamo/SKS spatborden

Afbeelding
Kona Sutra LTD met Shimano drivetrain/TRP Tektro Spyre brakes/SP naafdynamo/Bontracer spatborden

Alle 4 de fietsen zijn afgemonteerd met Gel in het stuur, Tubus dragers, Brooks zadel, Marathon Mondial 2" banden, vierkant Stronglight trapas, Shimano combi pedalen, B+M verlichting+USB. Hebie standaard, Topeak Pomp en bodinhouders. Alles is afgestemd op wat duurzaam, betaalbaar en makkelijk verkrijgbaar is, binnen de grenzen van wat prettig fietst, maar de Surly's zijn meer basic waar de Kona's iets moderner zijn. De Kona vielen qua bouwkosten een beetje tegen maar dat komt vooral omdat het frame wat duurder is (niet echt mooier), de Spyre remmen relatief duur en de wielen met de hand en Engeland zijn gebouwd, plus computer gevreesde kettingbladen van Stronglight het geheel komt toch wel op 1800 Euro. Onderdelen die kapot kunnen of slijten zijn niet erg duur in praktijk is het jaarlijks waarschijnlijk tietjeswerk. Zo kunnen er op de TRP remmen gewone standaard Shimano blokjes en zijn een 9 speed ketting en tandwielen ook niet duur. De Surly's zijn veel goedkoper maar dat komt ook omdat ik de meeste onderdelen van sloopfietsen heb gehaald en er geen schijfremmen of STI schakelaars op zitten. Mocht je zelf zoiets willen bouwen dan zou je voor 1400 Euro klaar kunnen zijn.
JPS schreef:Fietsen die ik zelf heb gebouwd voor mij en mijn vriendin. De Kona's zijn voor landen met betere wegen in West-Europa met voldoende winkels met moderne onderdelenen en de Surly's zijn voor het grove werk in bijvoorbeeld Marokko waar we volgend jaar heen willen maar die zijn ook prima geschikt om boodschappen op te doen.

Surly Long Haul Trucker 26" met Shimano drivetrain/Gripshift shifters/LX naafdynamo/SKS spatborden

Kona Sutra LTD met Shimano drivetrain/TRP Tektro Spyre brakes/SP naafdynamo/Bontracer spatborden

Alle 4 de fietsen zijn afgemonteerd met Gel in het stuur, Tubus dragers, Brooks zadel, Marathon Mondial 2" banden, vierkant Stronglight trapas, Shimano combi pedalen, B+M verlichting+USB. Hebie standaard, Topeak Pomp en bodinhouders. Alles is afgestemd op wat duurzaam, betaalbaar en makkelijk verkrijgbaar is, binnen de grenzen van wat prettig fietst, maar de Surly's zijn meer basic waar de Kona's iets moderner zijn. De Kona vielen qua bouwkosten een beetje tegen maar dat komt vooral omdat het frame wat duurder is (niet echt mooier), de Spyre remmen relatief duur en de wielen met de hand en Engeland zijn gebouwd, plus computer gevreesde kettingbladen van Stronglight het geheel komt toch wel op 1800 Euro. Onderdelen die kapot kunnen of slijten zijn niet erg duur in praktijk is het jaarlijks waarschijnlijk tietjeswerk. Zo kunnen er op de TRP remmen gewone standaard Shimano blokjes en zijn een 9 speed ketting en tandwielen ook niet duur. De Surly's zijn veel goedkoper maar dat komt ook omdat ik de meeste onderdelen van sloopfietsen heb gehaald en er geen schijfremmen of STI schakelaars op zitten. Mocht je zelf zoiets willen bouwen dan zou je voor 1400 Euro klaar kunnen zijn.
Voor wat meer comfort onderweg zou ik ene blauwe nog wel even voorzien van een zadel, anders wordt het echt afzien. :?
_Peter_ schreef:Voor wat meer comfort onderweg zou ik ene blauwe nog wel even voorzien van een zadel, anders wordt het echt afzien. :?
Persoonlijk zou ik ook aan allebei de kanten van het stuur stuurlint aanbrengen. ;) Ik denk dat de fiets nog niet helemaal af is. Maar die linkse (voor de kijker rechts) heeft dan wel weer een koplamp, en dragers.

Veel plezier gewenst met de fietsen!

Carl
De Kona's zijn ook bijna af maar daar heb ik nog geen foto van, ik heb trouwens op het stuur eerst foam, dan gel en daarna kurk stuurlint. ;-)
Mooie fietsen hoor JPS, niets leuker dan zelf opbouwen!
JPS schreef:... en de wielen met de hand en Engeland zijn gebouwd, ...
Waauw, wielen met de hand èn HEEL Engeland gebouwd! :wink:

Geintje, erg knappe fietsen!
Afbeelding

Mijn Vittorio in woon werk status.
Sinds 2011 mijn trouwe maatje. Heb er gemiddeld 5 tot 7000 km op jaar basis mee gefietst en is nu aan een stevige opknap beurt toe.

Afbeelding

En mijn nieuwe trots een electrische moustache. Puur omdat ik in de thuiszorg anders de brommer moet nemen vanwege de reistijd/km (15 tot 35 km op een dienst is normaal)
En een R'damroots :wink:

Beter een e-bike dan een bromfiets, toch.
Zie ik het nu goed dat de e-bike geen stuurpen heeft (ofwel stuur is ook stuurpen)?