Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hotel in Mandalay met luchthaven shuttle incl fietsen - Forum Wereldfietser

Hotel in Mandalay met luchthaven shuttle incl fietsen

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een hotel in Mandalay, Myanmar, die een luchthaven shuttle aanbiedt inclusief vervoer van de fietsen.

Wie heeft hier ervaring mee?

bedankt en groeten,
Robert
Bikefools schreef:Ik ben op zoek naar een hotel in Mandalay, Myanmar, die een luchthaven shuttle aanbiedt inclusief vervoer van de fietsen.
Wil je vervoer van het vliegveld naar het hotel, of andersom, of allebei? Bij aankomst op Mandalay (2014, wel midden op de dag) kostte het mij geen enkele moeite een taxibusje te vinden waar mijn fiets in kon, dat hoef je niet per se via het hotel te regelen. Ik vond er zelfs nog een visitekaartje van, maar de daarop vermelde website bestaat niet meer. Het bedrijf heette Shwe Myanmar Taxi Services. Ik heb in Hotel Yadanarbon overnacht, heel luxe (en vrij duur, hoewel ik daarna nog in even dure maar veel mindere hotels geweest ben), reageerden goed op e-mails vooraf. Wel even schrikken bij aankomst want zodra je in Mandalay van de grote doorgaande straten af gaat, kom je op aarden achterafstraatjes terecht dus als je nog niet weet dat heel Mandalay er zo uitziet, denk je in een achterbuurthotelletje terecht te komen. :) De beveiliger die dag en nacht voor de deur staat, past op je fiets. Geen idee of zij zelf vervoer aanbieden maar anders is het vast te regelen dat zij een betrouwbare taxi bestellen (evt. vooraf dus per e-mail). Kom je er met de receptionisten ter plekke niet uit omdat ze je niet begrijpen, dan wordt vlug de manager ingeschakeld die behoorlijk Engels spreekt. (Trap niet in de mythe dat vrijwel iedereen Engels kent in Myanmar! Ook in de toeristenbusiness wordt het snel moeilijk zodra je iets anders probeert te vragen dan "what is the price for a room".) Omdat ik nog een dag langer in Mandalay wilde blijven maar het Yadanarbon volgeboekt was, ben ik verkast naar het Silver Cloud (heet inmiddels volgens Google Maps White Cloud) Hotel, hoek 29th/75th Street. Redelijk, maar lijkt me geen plek voor iets als een shuttle service.

Alvast heel veel plezier in Mandalay en daarbuiten!

Carl
Ha Carl,

Bedankt voor je reactie! We zijn 10 jaar geleden al in Myanmar geweest maar hebben toen niet veel gefietst. Op veel plekken mocht je toen nog niet overnachten als toerist.
Wij komen ook in de middag aan en goed te horen dat er voldoende taxi busjes staan. Dat moet wel goedkomen dus.

Groeten,
Robert
Bikefools schreef:We zijn 10 jaar geleden al in Myanmar geweest maar hebben toen niet veel gefietst. Op veel plekken mocht je toen nog niet overnachten als toerist.
Ah, dan ga je vast verschil zien. :) Hoewel er bij mij ook nog wel eens de lokale 'immigrations officer' (met een hoop papierwerk) aan te pas moest komen. Wat bij je vorige bezoek waarschijnlijk nog niet het geval was: tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een mobiele telefoon. Iemand die je verder kan helpen is zo opgetrommeld als je ergens aanklopt waar ze niet weten wat ze met een buitenlander aan moeten vangen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, de mijne zijn alweer drie jaar en een politieke omwenteling geleden...

Groetjes,

Carl