Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cambodja in October - Forum Wereldfietser

Cambodja in October

Beste Wereldfietsers,

Wie van jullie heeft in het begin van de maand october in Cambodja gefietst en kan ons iets vertellen over het regenseizoen in die tijd?
We hebben al veel in de tropen gefietst maar nooit precies in het midden van het regenseizoen. Regent het in Cambodja de gehele dag of zijn het stortbuien zoals je zo vaak in tropische landen ziet?
Ik weet het....het is wellicht beter een maandje te wachten maar dan komen we in de knel met onze andere reizen.
Als iemand (ervaringsdeskundigen) iets over de nattigheid kan vertellen dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Marco

Ha die Marco!!!!!!

Groetjes uit Estland. Ben je daar al eens geweest?

Ik ben niet in oktober in Cambodja geweest. Ik weet wel dat het in het aangrenzende deel van Thailand nog regentijd is. De staart van de regentijd in oktober is in de regel geen nachtkaars die langzaam uitgaat, maar het kan nog flink tekeer gaan. Afgelopen november liep de regentijd zelfs uit met overstromingen!
In de regel is het echte na 1 november gedaan met de regen. Zelf vertrek ik in begin november naar Bangkok om vandaaruit naar Cambodja te gaan fietsen. Nieuwe route via Trat.

Groetjes,

Bert

Men heeft mij wel eens verteld dat in Cambodja de meeste wegen niet van asfalt zijn voorzien. Kan wel eens minder aangenaam fietsen worden.

John.

Hoi Bert en John,
Bedankt voor jullie reacties.
Tot zover was ik inderdaad gekomen....maar ik realiseer mij ook dat ik eigenlijk info vraag die ik eigenlijk al weet. We zijn wat aan het schuiven met onze planningen. Proberen nu eind oktober te vertrekken en door te gaan in november. Dat lijkt wat meer zeker.
Alle reizen zitten dan wel vlak op elkaar....maar ja, dat moet dan maar. Zo erg is dat ook weer niet :lol:

Estland?? Je zat toch in Finland? Effe over gewipt? Ben wel in Finland geweest, (nog) niet in Estland...staat wel op mijn verlanglijstje...