Additionally, paste this code immediately after the opening tag: station Maastricht - Forum Wereldfietser

station Maastricht

Voor het station van Maastricht trof ik een enorme bouwput.
Volgens de verkeersbegeleider komt er een ondergrondse fietsenstalling. Wie weet meer over dit project en hoe lang duren de werkzaamheden?
Ik ben er 20 minuten geleden nog langsgekomen.
De werkzaamheden zijn slechts tijdelijk: een paar jaar.
Alle informatie staat op een speciale website: http://www.fietsenstallingmaastricht.nl
Dus hier een foto van het station van Maastricht van vóór....
Datum 10 juni 2013; ik ben hier uit de trein gestapt en fietste verder naar Luik (Liège).

Afbeelding
Vanmorgen (3 april 2017, tijd 11,52 uur) was ik op mijn fiets vanuit Luik (Liège) bij het station van Maastricht aangekomen. Vier en een half uur later op station Baflo gearriveerd, een vlotte treinreis dus.
Zo ziet de situatie eruit: zowat het gehele voorplein is nu uitgegraven. Een meter of vijf diep en de wanden zijn van mergelsteen! Er loopt een bruggetje over het gat om het station te bereiken.
Ook opmerkelijk zijn de ramen en dakgoten nu geel, de roeden donkergroen geverfd, vergelijk met de foto van 2013 erboven.

Afbeelding
Hallo Martin,
Leuk, zulke foto's.
Je bent weer thuis. Krijgen we ook een verslagje van je herverkenningen in en rond het Luikse? Ik ben benieuwd.