Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat is een reele fietsprijs? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

wat is een reele fietsprijs?

supermario schreef:maar als koper vind ik het moeilijk te geloven dat u een fiets koopt voor 3000 euro, er 3 maanden op fietst, deze fiets laat u 4,9 jaar in de schuur staan en dan denkt u laat ik mijn fiets maar verkopen.
Ik vind dit eerlijk gezegd niet zo ongeloofwaardig. Het kan inderdaad een poos geduurd hebben voor het duidelijk werd dat er geen verbetering zou komen in de medische situatie. En verder zijn sommige mensen dan direct heel radicaal: als het dan toch niet meer kan, dan moet de hele bliksemse boel ook maar weg. Maar er zijn ook mensen die dat mentaal niet meteen aankunnen en de verkoop uitstellen.

Hoe het bij deze mensen zit weet je niet, maar bij het bekijken van de fiets (dus inderdaad langsgaan zoals al meer is geopperd) kun je echt het verschil wel zien tussen 3000 of 40000 km. Succes met je beslissing!
Leon schreef:Misschien is het te vermelden waard dat Ik paar honderd wereldfietsers, leden van deze vereniging, persoonlijk ken en ze met fiets en al heb ontmoet. Velen daarvan hebben tubusdragers en de gemiddelde tevredenheid is erg hoog. Sommigen doen stukken tuinslang om de dragers, maar veel zijn het er niet. Ik ken er een waarvan de drager - het staal dus - letterlijk zo ver is doorgesleten dat het een probleem werd, maar dat was (en is) dan ook een beul voor zijn fiets; en hij vond het niet erg. Hij is overigens meer een woestijnfietser dan een regenfietser. En hij heet niet Frank.
Waarmee je wat precies wil zeggen? Dat de verkoper liegt qua gebruik van de drager, dat verkoper, ik en nog iemand anders toevallig een slechte drager hebben? Ik ben zeer tevreden van m'n tubus, maar na één rit zag ik slijtage. Toen tuinslang. Ik schat in dat na drie maanden gebruik en een niet al te goed passende tas hetzelfde resultaat had kunnen optreden als hier te zien lijkt. Want zo duidelijk zijn die foto's nou ook weer niet.
Leon schreef:Sommigen doen stukken tuinslang om de dragers, maar veel zijn het er niet.
Tja, je leert het wel af om zonder tuinslag o.i.d. te fietsen als je veel onverhard over bonkige paden stuitert. Zoals op IJsland. Ooit vloog ook een voortas eraf in de afdaling van een Alpenpas. Levensgevaarlijk. Maar goed, voor iemand die vooral asfalt rijdt en alle putjes feilloos ontwijkt zijn stukken tuinslag niet nodig.
Ik vind het wel opvallend dat de Avaghon vijf jaar geleden 3000 euro kostte. Ik zie bijv. geen Maguraremmen. Ik betaalde 10 jaar geleden in Wageningen nog 2250 euro (Rohloff, Magura, voor- en achterdragers, slot; overigens zonder verlichting). Is de prijs dan in vijf jaar 750 euro omhoog gegaan? Maar goed, als het op de bon staat zal het wel kloppen.
De advertentie is weg van marktplaats?

Mario
Dat heet "verkocht" :idea: .
Ben ik blij voor die man.

Maar hoe weet jij dat dan? Heb jij misschien voor €6000 alles gekocht. Misschien las hij wel dit artikel en dacht hij verrek, ik ben door Leon door de mand gevallen want mijn fiets is helemaal geen 5 jaar oud.

Mario
supermario schreef:Maar hoe weet jij dat dan?
Dat heet "een aanname". :-)
Inderdaad, een aanname. En niet ongebruikelijk dat een advertentie verdwijnt van MP als het object is verkocht. Dat zou ik ook doen. Maar als je het zeker wil weten, bel hem.

Je denkt teveel, Mario. En mogelijk ben je daardoor een buitenkansje misgelopen, of misschien heb je daardoor juist geen kat in de zak gekocht. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Allemaal aannames.
Nee. Ik keek op de link van Leon

En de fiets moet dus ouder zijn dan vijf jaar. Dat zijn feiten en geen aannames

Mario
Tsja, Leons woordkeuze helpt ook niet.. "gejokt". Zou je er anders over denken als er had gestaan "vergist"? Als je aan mij in een telefoongesprek vraagt hoe oud mijn fiets is, zou ik dat misschien ook niet precies weten. Kan 2012 zijn, maar misschien wel gekocht in 2011. Weet ik veel, maar dat staat wel op de bon denk ik. Als je langskwam, zou ik 'm laten zien. Dan weet je het zeker.

Zeg eens eerlijk: ben je gewoon op zoek naar argumenten waarom deze verkoper niet de waarheid spreekt, of dat er iets niet klopt ofzo? Wat wil je nou horen? Op zoek naar de volgende goede aanbieding, zou ik zeggen.
Travelmaster schreef:Tsja, Leons woordkeuze helpt ook niet.. "gejokt". Zou je er anders over denken als er had gestaan "vergist"?
Op MP heb je bij mij tegenwoordig het nadeel van de twijfel. Onwillekeurig gaan er bij het lezen en nakijken van een advertentie gele en rode lampjes branden en die tellen als automatisch op wat resulteert in rechtopstaande stekels die een warm gevoel onderdrukken. Als er te veel stekels zijn kijk ik wel ergens anders. Als er een warm geovel overheerst ga ik niet eens onderhandelen maar betaal ik de gevraagde prijs graag.
Maar in dit soort handel geldt sometimes you win and sometimes you loose. Soms heb je geluk en koop je een prachtding voor weinig geld maar soms betaal je een mooie prijs maar blijkt het toch een miskoop. Je moet kunnen beslissen wanneer je kennisniveau een risico vormt omdat je niet goed kunt inschatten of datgene wat je wilt kopen wel in orde is afgezet tegen het bedrag wat je kunt verliezen.
Daar moet je mee kunnen omgaan en het achter je laten als je leergeld hebt betaald en het is nog de tweede keer ook...
De blauwe ogen van de verkoopster daar probeer ik niet meer in te trappen. Zo heb ik ontdekt dat 22-jarige Renske's soms in werkelijkheid 56-jarige Koos zijn en dat soort grapjes. Triest voor degenen die wel te goeder trouw zijn maar het is niet anders.
Travelmaster schreef:Tsja, Leons woordkeuze helpt ook niet.. "gejokt". Zou je er anders over denken als er had gestaan "vergist"? Als je aan mij in een telefoongesprek vraagt hoe oud mijn fiets is, zou ik dat misschien ook niet precies weten. Kan 2012 zijn, maar misschien wel gekocht in 2011. Weet ik veel, maar dat staat wel op de bon denk ik. Als je langskwam, zou ik 'm laten zien. Dan weet je het zeker.

Zeg eens eerlijk: ben je gewoon op zoek naar argumenten waarom deze verkoper niet de waarheid spreekt, of dat er iets niet klopt ofzo? Wat wil je nou horen? Op zoek naar de volgende goede aanbieding, zou ik zeggen.
+1
Als je niet zelf vertrouwen in de medemens hebt, dan is het einde zoek.
Ik heb vertrouwen in mijn medemens. Ik ben op mp al eens opgelicht voor €85. Nu ben ik automatisch voorzichtiger. Als ik voor €6000 alles in een keer wil verkopen vind ik dat de klant precies moet weten wat hij koopt.

Ik kijk dan eerst op de bon en schrijf dan mijn verhaal. Dan staat iemand niet voor een verrassing als later blijkt dat de fiets toch ouder is.

Kan slot op wat mij betreft

Mario
Leon schreef:Onwillekeurig gaan er bij het lezen en nakijken van een advertentie gele en rode lampjes branden en die tellen als automatisch op wat resulteert in rechtopstaande stekels die een warm gevoel onderdrukken. Als er te veel stekels zijn kijk ik wel ergens anders. Als er een warm geovel overheerst ga ik niet eens onderhandelen maar betaal ik de gevraagde prijs graag.
Maar in dit soort handel geldt sometimes you win and sometimes you loose. Soms heb je geluk en koop je een prachtding voor weinig geld maar soms betaal je een mooie prijs maar blijkt het toch een miskoop. Je moet kunnen beslissen wanneer je kennisniveau een risico vormt omdat je niet goed kunt inschatten of datgene wat je wilt kopen wel in orde is afgezet tegen het bedrag wat je kunt verliezen.
Daar moet je mee kunnen omgaan en het achter je laten als je leergeld hebt betaald en het is nog de tweede keer ook...
De blauwe ogen van de verkoopster daar probeer ik niet meer in te trappen. Zo heb ik ontdekt dat 22-jarige Renske's soms in werkelijkheid 56-jarige Koos zijn en dat soort grapjes. Triest voor degenen die wel te goeder trouw zijn maar het is niet anders.
Prachtig verwoord en heel herkenbaar.
Ze zijn er weer
linkjes van de twee Avaghon-fietsen, daarnaast worden er door deze verkoper nog andere spullen aangeboden op MP, zoals (fiets)kleding en een tent:

- de 'kleine' Avaghon: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=1

- en de 'grote'Avaghon : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=6
Hoe zit het met Rohloff garantie op een tweedehands fiets?\\

- ooo ja Mr. Googe weet allees - https://www.bikefeeling.nl/blog/Tweedeh ... n-Garantie

¨Olielekkage verhelpen kost 140 euro plus de verzendkosten.¨ - dit ding is duur bij aanschaaf , duur bij onderhoud en duur voor service. :D
Maar als je hem buiten het hoogseizoen stuurt doen ze het vaak toch weer gratis.(van horen zeggen :wink: )
Nou hup, wie gaat er even op de bon kijken :wink: ?