Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nordisk versus Denig - Forum Wereldfietser

Nordisk versus Denig

Beste mensen,

advies/gebruikservaringen/kwaliteit/gebruiksgemak e.d gevraagd over deze twee tenten:

1. Nordisk: Oppland 2Si
2. Carl Denig: Arcturus 2

Blijft moeilijk, de ideale tent is er eenvoudigweg niet :(
Ik heb zelf een Nordisk 2p koepeltent en ik vind de kwaliteit verrassend goed. Niet alleen de afwerking maar ook allerlei slimme details. Carl Denig ken ik verder niet.
Wij gebruiken nu 4 jaar de arcturus 3 behoorlijk intensief.Een tent met een prima prijs /kwaliteitsverhouding.

Ben & Ingrid
Van beide tenten kan ik niks negatiefs zeggen.
Van de Nordisk Oppland 2SI niet , omdat ik na 2 nachten erin geslapen te hebben zeer tevreden ben
over de kwaliteit en afwerking. Mooie lichte tent.!
Van de Carl Denig niet, omdat ik deze alleen van een plaatje ken.
Geen ervaring met beide tenten, wel met Denig tenten, en die is gewoon goed. Als je iets aangepast wilt hebben dan kan dat in het algemeen vrij snel door Denig zelf gerealiseerd worden. Daarnaast heeft deze 2 deuren meer zo te zien.
Ik heb sindskort de Nordisk Vitus 2p, een tunneltent die de voorloper is van de Halland. Veel tent voor weinig (130 euro). Wel de kanttekening dat ik ieder boogstokdeel diende te ontbramen op het uiteinde(!).
Heb twee jaar geleden van beide tenten de drie (=2) persoons versie bekeken en uiteindelijk gekozen voor de Oppland 3 PU. Omdat ie net wat ruimer/hoger en door de PU uitvoering ook flink voordeliger was.

Ben er nog steeds erg tevreden mee. Al zou ik met de kennis van nu waarschijnlijk een Vaude Chapel gekocht hebben. (yep, ouwe man he! De hoogte bij dit nog steeds zeer acceptabe gewicht lijkt me ideaal voor mijn soort tochtjes )