Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar de meest geschikte GPS - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar de meest geschikte GPS

Hoe verschillend kan de wereld zijn: ik fiets met een meer stroomhongerige, van fors scherm voorziene Montana waar ik 1 1/2 dag op 1 accu kan fietsen maar die prima op spanning blijft dankzij een ZZing, buiten de bebouwde kom meestal op ergens tussen de 200 en 500 meter ingesteld. Zo heb ik met mijn leesbril zelfs met beregende glazen een redelijk inzicht in de omgeving om eventueel eenvoudig van mijn paarse tracklijn af te wijken.
Edgar,

wat een goede zet!

Ga eens met een weekeinde van de club mee; dan zie je wat de praktijk van GPS'sen is.

Er zijn immers verschillende AVA's (anti-verdwaal-apparaten), gebruikt door verschillende clubleden met ieder hun meest effectieve voorkeursapparaat.

Ik ben op deze manier aan mijn AVA gekomen - voor mij bleek de Garmin Oregon 600 het meest geschikt.

Succes, de club denkt mee! :D

Ger64
Vorig jaar tijdens de vakantie een Mio Cyclo 200 gekocht. De fietstochten worden dus rond om de camping gefietst. Het lijkt mij niet te doen om tochtjes op een navigatie apparaat uit te zetten. De Mio heeft een Suprise Me optie dan krijg je een voorstel van 3 rondjes afstand naar keuze. Wil ik van A naar B of een bepaalde lokatie fietsen dan maak ik de route op een laptop tot nu toe met RouteYou en met StreetView controleer ik even over wat voor soort wegen wij worden gestuurd.
Even op de computer 3 routes voor de fiets gemaakt. Van Nieuw-Beijerland naar de Mookhoek. Mio, Google Maps en RouteYou. Dan zie je dat de software ontwerper de route bepaald en hoe prettig het is om deze te fietsen. Krijg het idee dat het merk hardware niet zo belangrijk is.