Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 119 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3720 berichten
daulagari schreef:Wat is hier misgelopen?
Je hebt niet-publieke links geplaatst die alleen voor degenen werken die zijn ingelogd. Of dat in dit geval alleen jezelf bent of ook andere googleusers weet ik niet.
leoprodeo schreef:Dezelfde horizontale padden worden ook op andere Genesisframes gebruikt, zoals op de Longitude. 27,5 plus frame geschikt voor Rohloff.
..
Gr Leo Jansen
Leo,
Inderdaad, bij mijn fiets ontbreekt wel de bevestiging voor de achterderailleur.
Hoi,
laatst naar India gefietst. Mijn vakantiefiets is een wat oudere koga world traveller. Hierbij een foto ergens in de buurt van Debagram (Oost India):
Afbeelding
En nog eentje, nu met wat minder bepakking tijdens een dagtochtje in Lahore:
Afbeelding
26" wielen, brooks b66, een rohlofnaaf en momenteel schwalbe marathon mondial banden erop. Ik ben nog steeds heel blij met de fiets.
renel schreef:laatst naar India gefietst. Mijn vakantiefiets is een wat oudere koga world traveller.
Mooie fiets!

Even tussen de regels door naar India gefietst, dat is niet niets. Nog iets moeten vervangen aan de fiets onderweg?
daulagari schreef:
renel schreef:laatst naar India gefietst. Mijn vakantiefiets is een wat oudere koga world traveller.
Mooie fiets!

Even tussen de regels door naar India gefietst, dat is niet niets. Nog iets moeten vervangen aan de fiets onderweg?
Dank u. Voor de reis had ik de fiets een uitgebreide onderhoudsbeurt gegeven. Tijdens de reis had ik last van 1 gebroken voorremkabel en 3* lekke band. Viel me alleszins mee (voor 12000km).
Een gebroken voorremkabel en drie lekke banden valt inderdaad reuze mee. Ja, als je fiets je 12000 km niet echt in de steek laat bouw je er bijna automatisch een band mee op.

Mooie foto's en het moet denk ik een mooie tocht zijn geweest die snel vier maanden heeft gekost, misschien een apart onderwerp waard?
daulagari schreef:Een gebroken voorremkabel en drie lekke banden valt inderdaad reuze mee. Ja, als je fiets je 12000 km niet echt in de steek laat bouw je er bijna automatisch een band mee op.

Mooie foto's en het moet denk ik een mooie tocht zijn geweest die snel vier maanden heeft gekost, misschien een apart onderwerp waard?
Tijdens fietsritten naar (o.a.) Rome, Malaga, Berlijn, Nice en Praag had ik al een band opgebouwd met deze fiets en natuurlijk heeft de laatste (idd erg leuke) reis (7 maanden weg) die band nog beter gemaakt.
Af en toe denk ik wel eens aan schijfremmen of een riem ipv ketting, gelukkig leest mijn fiets hier niet mee. ;)
Misschien dat ik nog eens een onderwerp maak over de reis maar laat het nu nog even bij de foto's.
renel schreef:En nog eentje, nu met wat minder bepakking tijdens een dagtochtje in Lahore:
Afbeelding
Ja ja, fotootje maken in Parijs en dan zeggen dat je helemaal in Lahore bent geweest! ;) Trouw fietsje zo te lezen, laat hem maar niet horen dat je aan een andere denkt.

Groetjes,

Carl
Hier een paar foto's van mijn 'nieuwe' fiets, een Avaghon model Frankenstein.

Afbeelding

Afbeelding

Frame overgenomen van een medeforumlid en opgebouwd met een ratjetoe aan onderdelen, voornamelijk van een eerdere fiets waarvan de voorvork onherstelbaar gebroken is. Shimano is rijk vertegenwoordigd: Acera, Deore, Deore LX, Deore XT, Dura-Ace, het zit er allemaal op. En na een rondje België blijkt het ook nog fijn te fietsen.
Alle bagage voorop fietst bij dit frame heerlijk. Frame+voorvork zijn extreem stabiel; hoe je ook trekt aan je stuur tijdens het fietsen, hij blijft gewoon rechtdoor gaan, ook met de toren aan tassen die ik erop heb zitten.
alois schreef:Hier een paar foto's van mijn 'nieuwe' fiets, een Avaghon model Frankenstein.
Fraaie eenpitter :D
renel schreef:Hoi,
laatst naar India gefietst. Mijn vakantiefiets is een wat oudere koga world traveller. Hierbij een foto ergens in de buurt van Debagram (Oost India):
Mooie foto, ook een fraaie tempel!
beste Alois,
mooie fiets en fijn dat ' ie zo fijn rijdt!
groet, hoogframe
Alois, mooi project die Avaghon model Frankenstein, zwart frame met consequent doorgevoerde blauwe accenten.

Zit de bagage voorop omdat de gewicht spaart of? In ieder geval leuk te zien dat het ook zonder meer anders kan.
daulagari schreef:Zit de bagage voorop omdat de gewicht spaart of? In ieder geval leuk te zien dat het ook zonder meer anders kan.
Voor mijn gevoel (maar da's ook maar een gevoel) zwabbert het minder, en ervaar je minder dat je fiets bepakt is. Hoewel het zwabberen met dit frame wel mee zal vallen.
[[/list]
alois schreef:
daulagari schreef:Zit de bagage voorop omdat de gewicht spaart of? In ieder geval leuk te zien dat het ook zonder meer anders kan.
Voor mijn gevoel (maar da's ook maar een gevoel) zwabbert het minder, en ervaar je minder dat je fiets bepakt is. Hoewel het zwabberen met dit frame wel mee zal vallen.
Wees je wel voorzichting met remmen? Ik heb wel eens als test twee volle achtertassen voorop gehangen en verder geen bagage en toen een test-noodstop gemaakt. Op het voorwiel staan was nooit zo snel gebeurd :shock:
Zelfs al kun je de rem in een noodsituatie zo doseren dat je niet oevr de kop gaat, ook dan is je remvermogen een stuk minder.
Weet ik. Alleen met achter remmen betekent slippen. Anderzijds brengt mijn lijf zoveel gewicht in de schaal dat over de kop gaan niet zo snel zal gebeuren.
Twee weken geleden heb ik ermee in de Eiffel gefietst (300 km brevet) en dat ging prima.
alois schreef:Weet ik. Alleen met achter remmen betekent slippen. Anderzijds brengt mijn lijf zoveel gewicht in de schaal dat over de kop gaan niet zo snel zal gebeuren.
Je eerste zin ontkracht de tweede min: als je al is opgevallen dat je vrij snel met het achterwiel slipt betekent dat dat je zwaartepunt vrij ver naar voren terecht is gekomen.

Zie deze afbeelding
Afbeelding

Als alfa de hoek is tussen het (horizontale) wegdek en de lijn tussen het raakpunt van het voorwiel met de grond en het zwaartepunt van het geheel dan geldt:
Frem / (m * g) = tan ( 90 - alfa)
Waarin
Frem = de maximaal te bereiken remkracht voordat je over de kop gaat
m = de massa van fiets, bagage en berijder

Merk op dat nadelig zijn:
* plaatsing van bagage voorop
* lange berijder
* sportieve zit
* korte gebouwde voorkant van fiets
* lichte fiets (maar dat scheelt niet zo gek veel, maar toch)
Dat kan toch haast niet lekker fietsen zoveel gewicht voorop en niks achter ?

Had je schijfremmen gehad dan was je bij een serieuze noodstop echt wel over de kop gevlogen.