Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Bourgondië - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen in Bourgondië

Han schreef:Voor fietsers die reizen op budget :
Bij het fietsen in deze regio had ik genoeg aan de IGN-kaart en een boekje van het lokale toeristenbureau, geen GPS gebruikt en zelden de lokale bewegwijzering gevolgd.

De IGN-kaarten zijn te koop bij ANWB. Ze zijn geschikt voor auto rijden, fietsen en wandelen en zijn rond 9 euro per stuk. Dit kun je eventueel aanvullen door een gratis informatieboekje van het Franse Office de Tourisme. Het boekje is speciaal voor fietsers in die regio, bevat de routes langs de kanalen, bezienswaardigheden, nuttige adressen, campings, restaurants, fietsenmakers en websites.

Het boekje is in het Frans maar bevat samenvattingen in Engels en Duits. En met een ANWB Camping Card krijg je bij de meeste campings een korting. Ik heb gemiddeld 11 euro betaald per nacht. Voor eten zijn de restaurants van Flunch een aanrader. Ze bestaan alleen in grote steden. Gemiddelde maaltijd inclusief drankje en dessert kost 12 euro.

Goedkope kaarten:
http://tinyurl.com/l873gjw
Is de Tour de Bourgogne nu dan klaar? Er zaten nog een paar ontbrekende stukken in deze route en ook delen van de bewegwijzering ontbrak. Dit komt, omdat niet ieder districtshoofd van de VNF (de Franse Rijkswaterstaat) mee wil werken om fietspaden te realiseren op de jaagpaden en het districtshoofd is de baas over het jaagpad in zijn district.
De gids van Luc Oteman wijst je handzaam de weg naar alternatieven over mooie en rustige wegen. Beschreven in het Nederlands en vanuit de optiek van een Nederlandse langeafstandsfietser
Dag Bert,

Bourgogne is inderdaad erg mooi om te verkennen. Hoe de fietspaden zijn aangelegd ontgaat mij. Ik heb vaak mijn eigen weg uitgestippeld aan de hand van Franse boekjes en kaarten. Daar las ik over een andere route die ten zuiden van de Bourgogne loopt: www.eurovelo6.org

Ik heb een stukje hiervan gefietst via Dijon, Dole en Besancon. Misschien een tip om die ook toe te voegen in de gids? De route gaat verder richting het noordoosten naar de Franche Comté en de Jura, ook heel mooi langs de rivieren tot aan de Rijn in Basel.
Is er al een update van de route of aanpassingen mbt overnachtingsplaatsen?
Eric op de Fiets schreef:Is er al een update van de route of aanpassingen mbt overnachtingsplaatsen?
Hier is alle info te vinden, correcties, gps-tracks, reacties, etc etc
http://www.recreatief-fietsen.nl/fietseninbourgondie/
Hallo,

Zijn er op deze route veel campings te vinden of is het echt zoeken?
Misschien wil ik deze zomer deze route gaan fietsen en dan met tent en kampeerspul.

Iemand hier ervaring mee?
Ja, er zijn voldoende campings langs de route voor een kampeertrektocht.
Er is één stuk van 65 km langs het Canal du Centre tussen Palinges en Santenay zonder campings. Daar moet je dus goed plannen om dat te overbruggen. Alleen een camping in Palinges en Santenay dus.
Ertussenin zijn een paar campings opgeheven zoals er de laatste jaren helaas in toenemende kleine campings municipals in Frankrijk verdwenen zijn.
Alle campings staan in de fietsgids Fietsen in Bourgondië en wijzigingen zijn t/m 2016 bijgewerkt op de website van Recreatief Fietsen.

Luc Oteman