Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Edge Touring - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin Edge Touring

Meneer Zwijn schreef:Om het helemaal gek te maken, zijn er powerbanks die kunnen dienen als bufferaccu tegelijkertijd. Dus deze laden zichzelf op, én je gps.
Dat klopt idd, niet elke powerbank is dus geschikt als buffersccu! Als ze het wel zijn wordt dit soms aangegeven met de term "pass-through charging".

De combinatie van een Garmin Edge Touring + B&M USB WERK (met ingebouwde bufferaccu dus) deed het bij ons toen prima.
Maar waarom wil je de Garmin continu aan het infuus? Heb hier de Touring Plus en die gaat met volle accu de hele dag mee...oftewel ruim 100km. Powerbank mee van 10.000mAh en in een donker bos midden op de Veluwe lurk ik s'avonds aan mijn bidon en de Garmin aan de powerbank.
Allemaal bedankt voor jullie advies (zen), heb er inmiddels een xtorm powerbank air tussen geplaatst en sindsdien krijg ik geen melding meer dat de gps uitgeschakeld wordt.
Wat mij betreft kan hier dus een slotje op.
Mvg
Willem Klein
willem klein schreef:heb er inmiddels een xtorm powerbank air tussen geplaatst en sindsdien krijg ik geen melding meer dat de gps uitgeschakeld wordt.
Hoi Willem,

Dan lag daar blijkbaar het probleem inderdaad bij de wisselende "output" van de KEMO omvormer.

Echter de vraag is een beetje of je huidige oplossing wel goed functioneert? Volgens mij kan de desbetreffende Xtorm powerbank namelijk niet tegelijkertijd laden en geladen worden... (ik heb het ooit nagevraagd bij Xtorm en alleen hun AL420 Extreme powerbank zou dit kunnen)

Wat natuurlijk wel kan is de powerbank tijdens het fietsen opladen met de naafdynamo en vervolgens 's avonds weer de Garmin hiermee opladen.
Oh jee, dacht ik de oplossing gevonden te hebben, gisteren de gehele dag gefietst zonder ook maar 1 x de melding dat gps zou uitvallen.
Breng je me toch weer aan het twijfelen Nial :D
Maar je suggestie aan het eind lijkt mij zeker bruikbaar.
Gewoon de powerbank via naaf opladen en inderdaad 's avonds de gps.
Lijkt mij een prima oplossing.
Ook jij in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik, als niet techneut had hier zeker baat bij.
Groetjes
Willem