Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frankrijk - Drôme - Col de Sainte-Croix - Forum Wereldfietser

Frankrijk - Drôme - Col de Sainte-Croix

Hallo,

heeft er iemand recent gefietst in het hierboven gemelde gebied (zie ook afbeelding)? Ik zou er vanuit Sainte-Croix (vlakbij Die) over de bergen naar Valence willen fietsen, maar volens zowat alle fietsrouteplanners blijf ik beter in het dal langs de Drôme.

De route op de afbeelding is een voetgangersroute en als ik die op Google Maps bekijk, kom ik wel over zeer mooie plaatsen, maar het is niet duidelijk of ik daar ook kan fietsen (met bepakking, geen mountainbike).

Iemand met ervaring daar?

Het gaat me vooral over het gebied langs Saint-Julien-en-Quint en Omblèze. Heeft iemand daar al geklommen?

Afbeelding

Lieven
Tijd geleden heb ik wel de Col de Bataille (D199) en vervolgens de Col du Rousset gefietst.
Deze gaat om het gebied. Wel een tocht met circa 2000 meter hoogteverschil.

Verslag

Afbeelding
Als je de Michelin kaart bekijkt zou ik via Ombleze het zonder MTB niet proberen.

Col_de_la_Bataille
Als ik in RouteYou die plaatsen invul kan je over de D543A over asfalt van Die naar Saint Julien-Quint. Naar Ombleze Les Boutons moet je zover ik het kan zien met een mountenbike verder.
Is het iets voor je om RouteYou onder de knie te krijgen. Voor maken van routes op twee wielen is het een leuk stukje software.
Bedankt voor de eerste reacties.

Ik heb ook al één en ander uitgezocht via RouteYou, Google Maps en (zeer tevreden van) B-Router, maar ik had gehoopt dat er mensen zijn die ter plaatste zijn geweest en het uit eerste hand kunnen laten weten.

Hoe dan ook heb ik een alternatieve, geasfalteerde route via Beaufort en Gigors. En misschien ga ik gewoon op voorhand een keer verkennen zonder bagage, dat is ook een optie ;-)

Maar, mensen die er geweest zijn, mogen altijd nog van zich laten horen 8)

Lieven
Ik ben een keer in de Vercors, ten noorden en westen van de Vercors en direct ten zuiden en zuidwesten van de Vercors geweest, maar net die weg niet ... het wordt tijd dat ik weer eens ga :D
Mijn ervaring is dat als de weg niet als weg op de Michelinkaart staat, er nauwelijks te fietsen is.
Op Google earth zie je dat er een joekel van een berg in de weg ligt. Ik zie een misschien-mountainbikepad van St.-Julien naar boven gaan, maar op het verder kale plateau verdwijnt het in het niets.
Als je in die omgeving op de kleine asfaltweggetjes blijft is het overigens al heftig genoeg, in alle opzichten.
Andermans foto:
Afbeelding
Het noorden van de Vercors is inderdaad prachtig.
Afbeelding

De gorges du Nan zijn een echte aanrader



Ook leuk zijn de Grandes Goulets en Petits Goulets.
De Grande Goulets zijn helaas gesloten en gaat nu door een lange tunnel.
Afbeelding

In het oosten is de Col de Menee nog een aanrader. Met name door het prachtige uitzicht op de Mont Aiguille.
Leon schreef:Andermans foto:
Afbeelding
Combe Laval? Aan de naam van de jpg te zien wel. Wellicht de spectaculairste weg die ik gereden heb. In hetzelfde gebied doet de Gorges de la Bourne er nauwelijks voor onder en de al genoemde Col de la Bataille ook niet al te veel. V.w.b. Grands Goulets is het inderdaad duimen dat hij ooit weer opengaat.