Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hydraulische remmen - Forum Wereldfietser

hydraulische remmen

ik kan een fiets overnemen met hydraulische remmen. nu vraag ik me af of je daarmeee problemen kunt verwachaten als je 1-2 maanden in Afrika wilt gaan fietsen. Wie heeft er ervaring mee, of ideeen over? Verder heeft de fiets volgens mij prima onderdelen (Giant expedition), groet Marjolein

Hallo,
Ik kan je er geen raad over geven, ben zelf nog aan het twijfelen of ik hydraulische remmen zal plaatsen, laat staan hoe het er aan toe gaat in Afrika, maar misschien ben je iets met deze topic (voor zover je hem zelf niet al bekeken hebt):

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=464

William

Zal wel aan mij liggen maar ergens snap ik die aversie tegen hydraulische remmen niet. Hele volksstammen in het gemotoriseerde verkeer gebruiken die dingen en daar hoor ik nooit iemand die terug wil naar mechanische remmen.
In een vorig leven toen ik nog wel eens met karts racete zaten daar ook hydraulische remmen op en die waren prima zelf te onderhouden en af te stellen. Bij de karts rijdt alleen de lichtste klasse met het minste vermogen met mechanische remmen rond de rest heeft gewoon betere remmen nodig.


Sorry Marjolein, niet echt een antwoord op je vraag maar ikzelf zou niet bang zijn om met hydraulische remmen op pad te gaan. Zoals altijd voor een reis gewoon zorgen dat vooraf alles in orde is.
Het is toch niet de Expedition met full suspension en 26" wielen van 2-3 jaar geleden? Die ljikt me vrij zwaar.
marjolein schreef:ik kan een fiets overnemen met hydraulische remmen. nu vraag ik me af of je daarmeee problemen kunt verwachaten als je 1-2 maanden in Afrika wilt gaan fietsen. Wie heeft er ervaring mee, of ideeen over? Verder heeft de fiets volgens mij prima onderdelen (Giant expedition), groet Marjolein
Je hoeft goede hydraulische remmen geen speciale problemen te verwachten. Voor een tocht in Afrika is het natuurlijk wel handig als je het onderhoud zelf kunt doen. Misschien is een reparatiecursus een idee; anders thuis oefenen met het onderhoud, niet onderweg voor het eerst doen. Verder behalve blokjes evt. bij het type rem horende reserve-onderdelen meenemen.
Fiets ze! Leon