Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 176 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34221 berichten
keesswart schreef:...Een van de leukste is de ruïne van het nooit afgebouwde kasteel van Almere,- of all places :lol:
Ah de rare plaats heeft ook een verhaal.
De laatste fietsvakantie (rondje IJsselmeer) zijn we er langs gefietst, ik vond het al een bizarre constructie...
PeterVanRijn schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nee, je moet véél zuidelijker gaan zoeken. Hoort ergens bij een kasteel.
Ja, gevonden: kasteel Schaloen.

Afbeelding
Klopt en goed opgelost! Het is de ingangspoort met voorburcht van het Kasteel Schaloen, enkele kilometers ten oosten van Valkenburg. Staande voor het kasteel waan je je daar bijna in Frankrijk. Schuin voor de poort staat een waterradmolen, waar ik eigenlijk voor kwam https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=456.
Prachtig Zuid-Limburg!

Afbeelding
Kasteel Schaloen.

Misschien heb ik met deze topic mezelf verraden http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 2&start=40 en scroll naar beneden.
Jij mag de volgende raadselfoto plaatsen.
Ik heb er weer een:
(n.b. facebookvrienden mogen even niet meedoen)
Afbeelding
Een sterk vertekende foto, wat het zoeken juist moeilijker maakt. Op de grijze weg lijken sporen te liggen van militaire tanks. Ergens bij 't Harde in de Veluwe?
Martin E. van Doornik schreef:Een sterk vertekende foto, wat het zoeken juist moeilijker maakt. Op de grijze weg lijken sporen te liggen van militaire tanks. Ergens bij 't Harde in de Veluwe?
Lijkt erop ja. Harskamperdennen?
Nee, jullie zitten er ver naast. Het was overigens gisteren. Her is een panoramafoto met een horizontale hoek van rond de 180 graden. Het zijn geen tanksporen, dat weet ik knap zeker. Het zou namelijk denk ik wel een aardige rel geven als daar ineens een tank reed want het is geen militait gebied.
Is het de Sigrano zandafgraving bij de Brunssummerheide?

Ik vraag me wel af wat dat gebouwtje is:
Afbeelding
Ziet er nogal militair uit, op wat lijkt een prullenbak na, of is het een observatiehut?
daulagari schreef:Is het de Sigrano zandafgraving bij de Brunssummerheide?
Ik vraag me wel af wat dat gebouwtje is:
Afbeelding
Ziet er nogal militair uit op wat lijkt een prullenbak na of is het een observatiehut?
Hint: je zit in het verkeerde land.
het is inderdaad een soort observatiehut. Het IS een prullebak.
Verkeerd land, dan zal het Duitsland zijn, de hoogspanningsmasten leken daar al op te wijzen.

Het zal dus iets als Kiestagebau zijn. Over de grens bij Heerlen zijn meerdere van die terreinen te vinden.

Een gokje: Deponie Geilenkirchen
daulagari schreef:Verkeerd land, dan zal het Duitsland zijn
Het valt niet mee....
Ik zal het maar verklappen.
Het is de Mechelseheid Noord, België. Daar is een gebiedje van 50 ha dat de afgelopen 25 jaar is afgegraven en al die tijd streng verboden toegang is geweest weer terug opengesteld nadat het is heringericht.
Aankondigingsbord: Afbeelding
Google maps: https://goo.gl/maps/ZjYQnaUvUK52
Leon schreef:
daulagari schreef:Verkeerd land, dan zal het Duitsland zijn
Het valt niet mee....
Ik zal het maar verklappen.
Het is de Mechelseheid Noord, België. Daar is een gebiedje van 50 ha dat de afgelopen 25 jaar is afgegraven en al die tijd streng verboden toegang is geweest weer terug opengesteld nadat het is heringericht.
Google maps: https://goo.gl/maps/ZjYQnaUvUK52
Helaas zonder winnaar om de volgende raadselfoto te plaatsen. :?
Jullie hebben er van mij nog een te goed. Dus vooruit, hier is een aantal van jullie vast wel langsgekomen:

Afbeelding
Ergens in de driehoek Neurenberg, Würzburg en Heilbronn: Rothenburg ob der Tauber:
https://goo.gl/maps/hSFuQ2Cbm8E2

(Volgende keer zorgen dat er minder tekst in beeld is :D )
Afbeelding
Das dom ja. Ik overwoog eerst een nietszeggende Donaufoto, maar dit was wel erg een weggevertje. Beginnersfout.;-)
Ik wil hier geen pretbederver zijn, maar kennen jullie de geautomatiseerde versie van Raad Plaatje? Let op, het is echt wel verslavend! Je kan het spelen volgens geheel eigen regels. Ik kies meestal de snelste en moeilijkste manier: verboden rond te lopen, enkel 360 graden draaien en inzoomen mag, geen stap vooruit of achteruit. Niet makkelijk als je in the middle of nowhere gedumpt bent, maar zonnestand, kompas kunnen al helpen om te weten of je in het noordelijk of zuidelijk halfrond zit. Verder kijken naar de kleur van de straatlijnen, lokale flora, stijl van de huizen, bushokjes, brievenbussen, plaatsing van de verkeersborden (links of rechts van de rijbaan) en zoveel meer... FUN! Zeker voor wereldreizigers. Na wat oefenen raak je vlot boven de 10.000ptn, regelmatig boven de 15.000 en soms boven de 20.000 ptn als het echt goed lukt.

Veel plezier.
Leon schreef:Ergens in de driehoek Neurenberg, Würzburg en Heilbronn: Rothenburg ob der Tauber:
https://goo.gl/maps/hSFuQ2Cbm8E2

(Volgende keer zorgen dat er minder tekst in beeld is :D )
Afbeelding
Het is al eens vaker voorkomen dat een klein beetje tekst al voldoende om te googlen waar het is. Voortaan maak ik vanuit mijn fiets raadselfoto's waarop niets te lezen valt. Dus alleen foto's gemaakt tijdens fietstochten dingen mee. Niet zomaar van internet plukken of zo.
Aniphys schreef:Ik wil hier geen pretbederver zijn, maar kennen jullie de geautomatiseerde versie van Raad Plaatje?
8) Thnx
Derde poging was al 9700 pt, maar was veel beter geweest als ik me niet vergist had tussen Finland en Canada. N en Z halfrond zien aan de hand van de zon is inderdaad essentieel.
Leon schreef:... N en Z halfrond zien aan de hand van de zon is inderdaad essentieel.
Maar.... er zijn ook gebieden waar de zon soms ten zuiden en soms ten noorden langs komt. Daar zou je dus ook de tijd van het jaar moeten weten. En laat dat nu net moeilijk te zien zijn in die gebieden.
Ik doel dus op de tropen, tussen de keerkringen. :D

Groet, Tom.
Inderdaad, Brazilie is zo'n moeilijke. Voor de rest heeft Google streetview nog niet zoveel gebieden binnen de keerkringen in kaart gebracht. ZO-Azie is meestal makkelijk te herkennen aan andere eigenschappen.
Mijn voorlopig record in de 'moeilijke speelmodus'= 22578 :-)

Afbeelding
Onderstaande foto heb ik afgelopen zondag 16 juli genomen, met mijn Focus Culebro op de voorgrond.
Maar waar?

Afbeelding