Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amazon stoel - Forum Wereldfietser

Amazon stoel

Hallo fietsers,

aankomende zomer is de planning om ongeveer 4 weken te gaan fietsen.

Als student is de uitrusting natuurlijk een redelijke inverstering.
Daarom mijn vraag hoe essentieel is een stoel?
De planning is de groene weg naar de middelandse zee en daarna nog een stukje katharen-basken te rijden en dan met de fietsbus terug naar huis. Wellicht nog een uitstapje richting de ventoux of een andere top.

Natuurlijk ken ik de merken Helinox & Alite. Deze zijn vrij prijzig daarom vond ik op amazon wat vergelijkbare modellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.amazon.de/s/ref=sr_st_price ... e-asc-rank

Groeten,
Stefan
Het essentieel zijn van een stoel is een tamelijk persoonlijke aangelegenheid volgens mij, en wellicht ook nog wel enigszins leeftijdgebonden. Ik vind het zelf erg prettig (ruim 61, zeg het er maar even bij) maar als je een dun matje meeneemt kun je ook op de grond zitten, tegen een boom voor mijn part. Op campings vind je nogal eens picknicktafels/-banken, en je kunt wellicht eens een stoel lenen van caravan-kampeerders. Dus er zijn beslist alternatieven. Scheelt gewicht, en geld.
Ik ben 64, en die leeftijd maakt dat mijn hoogste prioriteit is om zo min mogelijk gewicht mee te hoeven zeulen. Dus ik heb een opvouwbaar stukje gesloten celschuim van de Bever. 20 gram voor een paar euro, en je hebt geen natte en koude kont meer. Kijk ook eens hier: http://www.wereldfietser.nl/docs/de-eer ... 2017-1.pdf
Een stoel is niet essentieel. Ik doe net als Wim en ik geniet van een camping waar ik ergens een stoel kan "lenen".
Hoi,
Wij hebben vorig jaar deze gekocht: CAMTOA
https://www.amazon.de/dp/B013E5Z3UO/ref ... uzbB8JAQTJ
Bij Amazon.
Bevallen prima.
Als een camping stoelen heeft zijn we ook blij, maar de afgelopen weken zijn we naar Rome gefietst en was het een uitzondering als we een stoel op de camping konden krijgen.
S H schreef: Daarom mijn vraag hoe essentieel is een stoel?
Sommigen willen een stoel niet missen op fietsvakantie, maar er zijn ook genoeg anderen die nooit een stoel meenemen. Zelf heb ik ook nog nooit een stoel meegenomen en zelden gemist. Als men iets heeft om droog (en niet te koud) op te zitten, dan vind men bijna altijd iets om op te zitten. En anders is op de grond ook nog te doen.

Maar als men graag rustig naast de tent wilt ontspannen, dan kan een stoel meerwaarde hebben.

Renaat
S H schreef:Als student is de uitrusting natuurlijk een redelijke inverstering.
Daarom mijn vraag hoe essentieel is een stoel?
Niet, tenzij je na je pensionering bent gaan studeren. ;) Ik kan me voorstellen dat een stoeltje fijn kan zijn als je bv. rugklachten hebt of gewoon wat stijver wordt, maar wanneer dat niet het geval is, zou ik zeker geen geld, pakvolume en -gewicht besteden aan een stoel of andere dingen om op te zitten. Ik gebruik zelf af en toe een plastic zak voor natte of ruwe (mogelijk mijn fietsbroek beschadigende) ondergrond. Wel vind ik het dan heel fijn als er eens in de zoveel dagen bv. een picknicktafel op een camping staat om aan te koken of te eten, maar ik zou daarvoor zelf niks meeslepen. Een enkele keer zit ik op mijn (nogal volumineuze) regenjas, die aangevuld met wat kleren ook dienst doet als hoofdkussen.

Veel succes met de voorbereidingen,

Carl
Deze is ook niet zo duur, dus misschien wel fijn als je met een klein budget toch een relatief lichte stoel mee wil nemen: https://www.kampeermarkt.com/Bo-Camp-Ba ... hair..html
Of je pakt lekker uit en koopt zoiets (ook 'maar' 800 gr) :lol: : https://www.mytrono.com/

Afbeelding
Nee, een stoel is niet essentieel. Wat ik wel aan kan raden is een zitmatje, daarmee zit je overal iig droog en redelijk zacht. Een leuke optie is 'chairless': een brede spanband (die je toch al meeneemt) die je om je rug en knieën spant, waarmee je langer in een kleermakershouding kan zitten.
Wel of geen stoel is natuurlijk vooral een persoonlijke keuze en niet direct leeftijd gebonden. Zelf heb ik redelijk vaak last van mijn rug en na een dag fietsen vind ik het dan meer dan prettig om even op een stoeltje te kunnen zitten. Dat gezegd hebbende, heb ik jarenlang zonder stoeltje gefietst en inderdaad gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er zijn op een camping. Brengt je vaak ook weer met mensen in contact dus heeft ook zeker voordelen. Mocht je interesse hebben dan heb ik nog een exped chairkit en een therm-a-rest chair in de aanbieding, zie onder het kopje te koop :lol:
Hoe essentieel een stoel is, is een kwestie van uitproberen, lijkt mij. Ga maar eens een weekendje proef draaien en je komt er achter of je een stoeltje mist.
De Bo-camp backpackers chair en andere soortgelijke stoeltjes waarbij je op de grond zit vind ik persoonlijk niet zo'n succes, je krijgt uiteindelijk toch een beetje een houten kont van het op de grond zitten.

Tijdens onze fietsvakantie vorig jaar zagen we andere kampeerders op Helinox stoeltjes zitten. Even mogen proefzitten en we waren meteen verkocht. Gelukkig waren we nog in NL en kwam de bezorgdienst de volgende dag al de stoetjes bezorgen :D

Na een dagje in het zadel gezeten te hebben, vinden wij het wel lekker om relaxed in een stoeltje te zitten. De extra grammen hebben we daar graag voor over.
De Helinox stoelen kan ik je wel aanbevelen, waarbij ik snap dat je als student met een goedkope replica goed uit de voeten kunt.
Edwin* schreef:Hoe essentieel een stoel is, is een kwestie van uitproberen, lijkt mij. Ga maar eens een weekendje proef draaien en je komt er achter of je een stoeltje mist.
De Bo-camp backpackers chair en andere soortgelijke stoeltjes waarbij je op de grond zit vind ik persoonlijk niet zo'n succes, je krijgt uiteindelijk toch een beetje een houten kont van het op de grond zitten.
Uitproberen is inderdaad een gouden tip. In de backpackers-stoeltjes kun je vaak een kussentje schuiven, dus een houten kont krijg ik er gelukkig niet van. Als ik relaxed zit in een Helinox stoel donder ik achterover, dus uitproberen is inderdaad het beste!
Als je student bent dan ga ik er van uit dat je nog best jong bent. Je zou dan een alumatje mee kunnen nemen waar je op kunt zitten. Kost niks, weegt niks.
Mocht je wel een stoeltje mee willen nemen, wellicht is dit iets. Ik ken iemand die deze heeft en er best tevreden over is. Lijkt op de helinox, maar die zijn echt overprized.

https://www.aliexpress.com/item/Portabl ... 4086c4d6ab
Ik zou voor deze gaan - maar 20,95 :wink:
https://www.amazon.de/Pocket-Sitz-ultra ... tion+Stuhl

Afbeelding
Beste Frans en Diewertje, dit stond erbij op de site.

Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden.

Mvg
Willem Klein
He jammer!

Nee alle gekheid op een stokje, arme en dus jonge student. Een stoel kopen - niet doen!
Hebben wij ook jaren gedaan, totdat we wat ouder werden en een steuntje in de rug wel lekker vonden. En het bovendien nog konden betalen ook :wink:
Kan mij trouwens niet voorstellen dat het lekker zit.
Dan ga ik toch voor mijn Helinox :)

Groetjes
Willem Klein
Als student fietskamperen met een stoel? De studenten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn 8)
Of hebben we het over de HOVO?

Ik (*1973) neem vooralsnog een opblaasbaar isolerend zit-ding/seat-pad mee van Exped, zijn ook van andere (huis)-merken verkrijgbaar. Kan theoretisch lek, nog niet meegemaakt de afgelopen 5 jaar.
Zit prima hoor zo'n ding.
Stefan / S H schreef:met de fietsbus terug naar huis
Een idee voor een andere stoel: Je kan ook terug met Flixbus, zie hun site en deze thread.
De bussen hebben goede stoelen en zijn waarschijnlijk goedkoper uit dan de reguliere fietsbus.