Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rap fiets nieuwe batterij - Forum Wereldfietser

Rap fiets nieuwe batterij

Ik heb een rap fiets met een 10 ah batterij lion. Na twee jaar is de batterij volledig op. Ik kon toen maar 15 km meer fietsen op mid. En zocht ik een oplossing die betaalbaar is.
Via aliexpress kwam ik op een site van een fabrikant terecht die de batterijen zelf produceerd.
Ik heb daar een18ah gekocht voor iets meer dan de helft van een 10 ah hier.
Gewoon twee draadjes aansluiten op het systeem van de rap fiets en alles werkt zoals voorheen. Enige probleem is dat de uitlezing van de batterijstatus niet zo correct is.
Ik kan nu met de nieuwe batteij 65 km fietsen op mid, waarbij ik met de 10ah originele batterij maar 40 km kon fietsen.
Ik zie op fora steeds vragen verschijnen, die te maken hebben met de vervanging van de batterij. Daarom mijn ervaring met de vervanging op een bestaand systeem.
Ik heb de batterij wel op de bagagedrager moeten plaatsen omdat ze niet in de originele houder kon.
Heb je vragen.... Stel maar.
Nog steeds geen probleem met de batterij uit china. Nog steeds 65 km fietsen. Eigenlijk nog meer op low stand. Je moet wel rekening houden met een lange oplaadtijd als ze volledig leeg is. Bijna 7 uur.
Maar ze is dan ook 18ah. Voor wat hoort wat.
Ik heb nu 9250 km op de teller.. Waarvan bijna 1000 km met de nieuwe batterij. Ik houd U op de hoogte.
Mijn ebike verbruikt ongeveer 8 A bij het rijden op mid kracht bij 25km/h.(250w motor)
Het voordeel van een zware batterij is, dat de stroom die wordt geleverd wordt voorgebracht door de verschillende cellen groepen. Die moeten dan elk weinig stroom leveren om de totale stroom te leveren. Waardoor die minder verslijten.