Additionally, paste this code immediately after the opening tag: romantische strasse - Forum Wereldfietser

romantische strasse

Goedendag wereldfietsers,

Ik heb van 23 september tot en met 1 oktober een week vrij en nu wil ik die week graag gaan fietsen. Ik twijfel tussen twee bestemmingen:

1. Polen, fietsen naar Gdansk en dan via de Mazuren en de Wit Russische grens tot aan Bialystok, wellicht dat ik wat eerder een station moet pakken want ik wil zaterdag 30 september terug in Nederland zijn.

2. Romantische Strasse, deze schijnt erg mooi te zijn en is qua kilometers en treinen prima te doen.

Hebben jullie ervaring met beide routes/ gebieden? Wat is in Duitsland het campingseizoen, tot wanneer zijn de campings geopend?

Groet,

Paul Langenberg
Beste Paul,

In 2010, dat is dus alweer wat jaartjes geleden, fietste ik de Romantische Strasse van Würzburg naar Füssen.
Ik vond het een mooie en rustige route.
De naam is met recht gekozen, mooie landschappen en stadjes.
De route reed ik begin augustus. Het was toen eigenlijk alleen in Füssen druk, lange rijen bij de kastelen Hohenschwangau en Neuschwanstein.

Sterkte met je keuze.

Jan
Ik ben wel benieuwd hoe het met campings zit langs de Romantische straat, ik heb ooit gehoord dat er niet veel waren.
Voor campings is er archies; Archies heeft ook per camping de openingsperiode.

Om relevante campings te vinden heb ik een "boundary" om de Romantische Strasse zoals te vinden op routeyou getekend:
Afbeelding

Als je dan de laatste update van archies door gpsbabel haal met de boundary (-x polygon,file=boundary.txt) dan vind ik 73 campings die weliswaar niet heel goed verspreid langs de route liggen, zie:

campings_langs_Romantische_Strasse.gpx

Soms/regelmatig vindt openstreetmap er nog meer maar die data binnenhalen kost wat meer moeite.
Cool, daar ga ik ook eens mee spelen. Dat is een mooie manier om de slaappplekken te plannen!
Een vraagje, dit alles in 1 week !!
Hoeveel km trap je dan per dag weg.
Wordt meer laagfietsen over de grond of vergis ik mij.
Mvg
Willem Klein
Romantische strasse is ongeveer 500 km, dat is prima te doen binnen een week, zelfs in 4 dagen als je weinig meeneemt en niet in de rij gaat staan voor de kastelen.
begreep vanuit Nederland op de fiets.
hallo,

Hartelijk dank voor jullie reacties! De keuze is gevallen op de romantische strasse/ mogelijk nog de Main Radweg. Ik ben inderdaad van plan om met de fiets naar een beginpunt te gaan en vanaf daar de route zelf te fietsen.

Ook hartelijk dank voor de tip van archies en de GPX track! Daar heb ik veel aan :D

Groet,

Paul