Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leertje voor Primus OmniFuel brander - Forum Wereldfietser

Leertje voor Primus OmniFuel brander

Gelukkig schoot het mij nog net op tijd te binnen dat vorig jaar tijdens mijn rondje door (een deel van) Nederland mijn Primus brander wat kuren had die terug te voeren waren op het niet voldoende op druk krijgen van het systeem. Dat bleek te worden veroorzaakt door het leertje van het pompje dat niet voldoende meer afsloot. Wat vetter maken hielp wel wat, maar echt goed werd het niet. Een nieuw leertje lijkt me een betere oplossing. Nu heb ik een paar leveranciers gevonden waar je zo'n ding kan kopen voor 3-4 euro, maar dan blijkt dat je er minstens nog eens zo'n bedrag tegenaan moet gooien om het verzonden te krijgen. En noem mij krenterig, maar dat vind ik niet in verhouding. Als je het leertje in een gewone envelop stopt en je doet er een postzegel op zoals je ook gebruikt voor de lichtste brief dan zal dat prima aankomen, helemaal niet nodig om daar € 4,95 of meer voor te rekenen.
Een lange inleiding voor de volgende vraag: kent iemand een zaak in de regio Rotterdam waar ze die leertje los verkopen, of een landelijke zaak waar ze minder rekenen voor het vervoer, óf, wie heeft toevallig nog een leertje liggen en geen brander meer?

Het gaat om onderdeelnummer 730690.

Peter
PeterVanRijn schreef:Wat vetter maken hielp wel wat, maar echt goed werd het niet.
Dan is het wel erg droog geweest. Is het na een paar dagen nog niet goed? Vaseline werkte bij mijn leertjes.
Je kunt ook zelf een leertje fabrieken van oud meubelleer. Bij elke meubelzaak met vriendelijk personeel zou je wel iets kunnen krijgen; meestal gaan de stalen daar na een tijd met de honderden lappen de container in, al komt het wel in zwang om er iets nuttigers mee te doen.
Helaas heb ik geen leertje voor je; de twee die ik heb voor mijn Whisperlite hou ik voor mezelf.

Of je doet die oude schoenen toch eens weg en knipt er een stukje uit :D
@ leon: hij draagt geen schoenen :lol:
Max2015 schreef:@ leon: hij draagt geen schoenen :lol:
Mooi. Dan kan dat paar dat daar achter in een hoek staat dus weg :D
Hebben ze bij Alpaca in Dordrecht geen reserveonderdelen? Dat iets niet wordt aangeboden op de website wil niet zeggen dat ze het niet hebben of kunnen bestellen voor je. En anders even naar Bever.

Ik heb trouwens hetzelfde met vervangingsbuckles voor mijn Ortlieb tassen, ze kosten €0.69 per stuk, verzending en administratiekosten zijn €10,- dan maar verder zoeken.
_Peter_ schreef:Hebben ze bij Alpaca in Dordrecht geen reserveonderdelen?
Stom, nog helemaal niet aan gedacht. Ga ik even achteraan.
_Peter_ schreef:En anders even naar Bever.

Daar hebben ze alleen uitgebreide vervangingssets van een paar tientjes, vol met spullen die ik (nu) niet nodig heb.
PeterVanRijn schreef:
_Peter_ schreef:Hebben ze bij Alpaca in Dordrecht geen reserveonderdelen?
Stom, nog helemaal niet aan gedacht. Ga ik even achteraan.
_Peter_ schreef:En anders even naar Bever.

Daar hebben ze alleen uitgebreide vervangingssets van een paar tientjes, vol met spullen die ik (nu) niet nodig heb.
Mijn ervaring is dat als het leertje aan vervanging toe is, ook al heb je hem altijd goed onderhouden, de andere onderdelen in die onderdelenset ook wel eens van pas gaan zijn. Ik heb zo'n set meteen bij de aanschaf van de brander gekocht na een vervelende ervaring met de voorganger. (Geen reserveonderdelen meer te krijgen). Dan denk je iets goeds te hebben en wordt je gedwongen een nieuwe brander te kopen omdat er geen reserveonderdelen meer gemaakt worden/te krijgen zijn.
Ik had iets soortgelijks met mijn Dragonfly. Rubbertjes van een euro en verder niks nodig... Maar een mailtje aan zwerfkei was voldoende om het per briefpost te laten gaan. Ik moest eerst gewoon betalen, dan hen ff mailen met het ordernummer en het teveel betaalde haalden ze van de afschrijving af. Helemaal prima.
Zelfde ervaring. Gewoon even bellen. Meestal lukt dat wel.