Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum thailand - Forum Wereldfietser

Visum thailand

Hallo,
op dit moment zijn we, mijn vriend en ik , in Laos aan het fietsen en binnenkort gaan we de grens van Thailand over, van Pakse naar Buntharik. Ons vliegtuig vertrekt op 9december van Bangkok en we willen eigenlijk graag vantevoren nog een weekje niets doen ergens op een resort in Thailand. Maar....als je de grens met Thailand over land overgaat mag je maar 15 dagen blijven. Ergens heb ik gelezen dat je je visum een keer kan verlengen met 30 dagen bij een immigration Office, maar ik kan nergens vinden of er in Buntharik zo'n Office is. Is er hier misschien iemand die dat weet?
De andere oplossing zou zijn om het land weer uit te gaan, naar Cambodja bij Poipet en danweer terug te gaan, zodat je dan weer opnieuw 15 dagen kan blijven. Maar ik lees ook dat dat niet altijd soepeltjes gaat. Heeft iemand hier recente ervaringen mee?

We hadden natuurlijk vantevoren een visum moeten regelen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen.
Het dichtstbijzijnde Thaise immigration office na Pakse is in Ubon Ratchathani:
Ubon Ratchathani Immigration Office
189 Moo 10 Tambon Nikhom Sang Ton-eng Lam Dom Noi
Amphoe Sirindhorn, Ubon Ratchaithni 34350
GPS coordinates: 15.20051,105.40981
peter de rijk schreef:Het dichtstbijzijnde Thaise immigration office na Pakse is in Ubon Ratchathani:
Ubon Ratchathani Immigration Office
189 Moo 10 Tambon Nikhom Sang Ton-eng Lam Dom Noi
Amphoe Sirindhorn, Ubon Ratchaithni 34350
GPS coordinates: 15.20051,105.40981
Dank je Peter, en weet jij misschien ook of het klopt dat je daar je 15-daagse-visum kunt verlengen met 30 dagen?
Waarom neem je niet even contact op met de Thaise ambassade of consulaat? Je kan het hier aan reizigers vragen maar visum reglementen veranderen. Je informatie bij de officiële bron halen is dan het advies. Wij zijn destijds via de kust van Cambodja de tweede keer Thailand binnen gekomen en net over de grens is een goedkoop piepklein strandje. Van daar hebben we de bus naar de halte voor het vliegveld genomen. Zoek voor info even op het forum.
Wit schreef:Waarom neem je niet even contact op met de Thaise ambassade of consulaat? Je kan het hier aan reizigers vragen maar visum reglementen veranderen. Je informatie bij de officiële bron halen is dan het advies.
http://www.thaiembassy.com/thai-embassy ... e-laos.php
Bedankt voor jullie reacties, overmorgen gaan we naar de Thaise ambassade hier in Laos om te proberen dan een visum te kopen. Deze tip kreeg ik van een reiziger op een ander forum.
mjeanne schreef: Dank je Peter, en weet jij misschien ook of het klopt dat je daar je 15-daagse-visum kunt verlengen met 30 dagen?
Voor de duidelijkheid: De 15 dagen die je krijgt bij het overland binnen komen in Thailand = een 'entry stamp'.
Dit is géén visum & kan dus niet verlengd worden.
(De 30 dagen die je op de luchthaven krijgt als je zonder visum komt is ook gewoon een 'entry stamp', geen visum).

Een visum vraag je in een ambassade of consulaat. Dit krijg je niet aan de grens met Thailand.
Per 1 januari 2017 zijn deze regels aangepast. Of je nu per vliegtuig, per fiets of hoe dan ook de Thaise douane passeert, krijg je automatisch een visum van 30 dagen (met een Nederlands paspoort). Dit visum kun je ook weer heel makkelijk verlengen - maar met 30 dagen kom je al een heel eind :D
Nikki schreef:Per 1 januari 2017 zijn deze regels aangepast. Of je nu per vliegtuig, per fiets of hoe dan ook de Thaise douane passeert, krijg je automatisch een visum van 30 dagen (met een Nederlands paspoort). Dit visum kun je ook weer heel makkelijk verlengen - maar met 30 dagen kom je al een heel eind :D
Het Thaise consulaat in Amsterdam weet van niks en houdt het net als de Thaise ambassade in Den Haag nog steeds op een verblijf van maximaal 15 dagen als je over land Thailand binnenkomt... (en 30 dagen als je per vliegtuig komt):
Tekst:
"Vrijstelling van een visum voor Nederlandse paspoorten
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is 30 dagen aaneengesloten of korter (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.
Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is 15 dagen aaneengesloten of korter, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig. ( u mag maximaal 2 x per kalender jaar Thailand binnen reizen zonder visum over land )"
Hoi Peter,

Wij zijn dit jaar 3 x Thailand in gefietst en alle 3 keer kregen wij automatisch een visum van 30 dagen...