Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 13 augustus 2017 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 13 augustus 2017

Komt er ook een rondje Groningen op die datum? Indien het weer het toelaat wil ik graag meedoen. Mijn molen in Kolham, waar ik altijd 's zondags draai, ondergaat momenteel een grote schilderbeurt.
Hoi Martin,

Ik was van plan om mee te fietsen, ik kan wel even een aankondiging plaatsen maar dat doe ik wel als ik thuis ben. Ben nu aan het werk.

Groet,

Paul
Volgens mij is het onderwerp al veelzeggend.

Wie fietst er zondag 13 augustus 2017 mee met het rondje Groningen? Vertrek is om 10:00 uur bij het Peerd van Ome Loeks.

Ik ben er bij en kom dan vanuit Assen gefietst (er rijden geen treinen tussen Assen- Groningen). Echter, als er maar een man of twee aan deelnemers zijn dan fiets ik wel een rondje vanuit huis :P

Groet,

Paul
Ik fiets zondag ook mee.
Zijn er ideeen voor een mooie route? Misschien langs het nieuwe natuurgebied tussen Woudbloem en Het Schildmeer? Schijnt mooi te zijn.
Groet,
Margo

PS Frenk fietst zijn eigen rondje, de 1000 van Maastricht.
Of omgeving Leek-Marum-Grootegast? Is wel mooi en daar ben ik lang niet geweest.
En paul1987: van Winschoten naar 't Peerd van Ome Loeks is wel 39 km; dan gaan wij ongeveer 75 km fietsen en ga je weer 39 km terug....
Hallo,
Hoop er as zondag ook bij te kunnen zijn!
Gr Edith
Hallo,

Leuk dat er nog wat aanmeldingen zijn! Ik heb zelf nog niet echt een idee qua route al lijkt het me wel leuk om dat nieuwe natuurgebied te bekijken.

@martin, ik woon nu in Assen en dat is een mooie route dus ik heb er geen bezwar tegen.

Groet,

Paul
Hallo stadjers en ommelanders,

Zondag zal ik me vanuit Zwolle ook melden bij het peerd en voor een keer aansluiten bij het noordelijke rondje.

tot zondag,

Alfred
Wij fietsen zondag ook graag mee en onze voorkeur gaat ook uit naar de nieuwe natuur bij Woudbloem/Schildmeer. Tot zondag.
Hallo,
Ik ben er zondag ook bij.
Groet, Petra.
Mijn trein uit Baflo komt om 10.12 uur aan in Groningen. Zondags is het een uurdienst. Eén trein eerder vind ik te lang wachten. Wachten jullie op mij, akkoord?
Doun we.
Ik fiets morgen ook mee.
Jan
Het was leuk, en de natuur was prachtig. Helaas reed ik lek - dank aan diegenen die me hielpen en gezellig bij me bleven.
Hallo,
Ja, dat was weer een heerlijk rondje. Prachtig weer, een mooie track van Margo en met vijftien fietsers op pad: Margo en Frenk, René en Geke, Edith, Paul, Jan, Henk, Ludo, Alfred, Wim, Eelke, Martin, Gert en ondergetekende. Op een intrigerende manier verlieten wij via de industrieterrein Driebond de stad om binnendoor oostwaarts te rijden. Helaas reed Wim lek, maar gelukkig had hij ook de track (jeetje, wat handig toch die nieuwerwetse technieken), zodat zij na hun lekke band met slechts tien minuten vertraging arriveerden op de koffiestop bij het Schildmeer. De koffie was van inferieure kwaliteit volgens Gert, de appeltaart niet huisgemaakt, maar wel lekker warm uit de oven en de wafel met ijs ging er bij Wim goed in.
Via vele kleine paadjes, o.a. langs Loppersum, reden wij aan de oostkant de stad weer in.
Uiteindelijk hadden een aantal nog enorme zin in een lekker ijsje, dus reden we na een rondje om het Peerd nog even gezellig de stad in om er eentje op het Zuiderdiep te halen, jammie!
Dank Margo en alle andere fietsers voor weer een gezellig Rondje Groningen.
Groet, Petra.
Hallo deelnemers, zoals jullie weten heb ik een aantal foto's gemaakt, daarom was ik min of meer l'arrière de peloton, om maar in de Tour de France-termen te zeggen. Ik wil jullie allemaal foto's opsturen via WeTransfer, kunnen jullie per PB jullie e-mail adressen aan mij geven?
's Morgens vroeg heeft het geregend, maar zodra onze tocht was begonnen was het mooi weer, waarbij de bewolking geleidelijk aan verdween. Noordwestenwind Bft. 3. De fietstocht was volgens mijn fietscomputertje 83 kilometer lang. Maar ik moest ook van en naar huis fietsen en per trein naar en van Groningen komen, wat het totaal neerkwam op 98 kilometer!
Ik zal een deel van de foto's maandag plaatsen.
Afbeelding
Voor het Groninger Hoofdstation: de bestrating nog nat van de regen, maar de zon scheen al!

Afbeelding
Benoorden Kolham met mijn molen rechts aan horizon. Helaas geen groepsfoto voor mijn mooie molen….

Afbeelding
Soms kan een lekke band onvermijdelijk zijn….

Afbeelding
Zijn wij nou echt in Denemarken geweest of niet?

Afbeelding
Onze gezelschap op het terras van restaurant De Otter aan het Schildmeer

Afbeelding
Eén van de deelnemers heeft een handtekening van Marianne Vos op het zadel!

Afbeelding
Raadhuis met Nicolaïtoren in Appingedam

Afbeelding
Korte pauze in Eenum

Afbeelding
Bloemenpracht bij Noorddijk

Afbeelding
Korrewegbrug Groningen
Zijn er al belangstellenden en ideeën voor rondje op 10 september? Lees het wel.
margreethoman schreef:Zijn er al belangstellenden en ideeën voor rondje op 10 september? Lees het wel.
Ik kan helaas niet, het is namelijk landelijke Monumentenweekend. Zaterdag 9 september draai ik als invaller – de vaste molenaars zijn verhinderd – op de molen 'De Noordstar' in Noordbroek https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=345 en zondag op de molen 'Entreprise' in Kolham.
Het zal zondag ook niet droog wezen en veel wind uit het zuidwesten....