Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen combi waka waka power+ I phone met navigatie-app - Forum Wereldfietser

ervaringen combi waka waka power+ I phone met navigatie-app

Hallo,

ik heb een waka waka power+ gekregen en wil hem gaan gebruiken met een I-phone met navigatie-app.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ga ik het redden zonder op een andere manier te hoeven opladen?

Ik hoor het graag,
groet, Koos
Hoi Koos , wij hebben vorig jaar een 20.000 km rond de wereld gefietst met vrijwel alleen wildkamperen. Met 2 kleine WAKA 's hebben we de camera's ,I-phone, Samsung en MP3 speler het hele jaar vol gehouden, iedere nacht een ander apparaat eraan. Navigeren doe je op zo'n afstand natuurlijk 'offline' en gebruik zo weinig mogelijk GPS want dat neemt erg veel.
Groetjes van Pier.
bikeiteasy.wordpress.com
Het ligt er (voorspelbaar) een beetje aan hoe je je I-phone met navigatie-app en de WakaWaka Power+ (WWP+) gaat gebruiken.

Als je je I-phone met navigatie-app continue hebt aan staan (scherm aan en GPS aan), de I-phone alleen laadt met de WWP+ en de WWP+ alleen met de zon laadt dan zal het zeker niet lukken.

Om een gevoel te geven: een Iphone heeft een batterij ergens tussen de 1500 en 3000 mAh (zie hier onder Battery), de WWP+ 3000 mAh

De WWP+ is vol na na 12-24 uur vol zonlicht, ik denk dat je moeilijk 6 uur haalt op een fietsdag. Je kan echter de WWP+ ook laden via USB en als je dat elke dag doet dat maakt dat een groot verschil.

Hoe lang houdt jou I-phone met navigatie-app het uit?
Met die informatie is het beter mogelijk een goede schatting te geven,
daulagari schreef:Het ligt er (voorspelbaar) een beetje aan hoe je je I-phone met navigatie-app en de WakaWaka Power+ (WWP+) gaat gebruiken.
Ik sluit me hierbij aan, als je de iPhone maar een paar minuten per dag gebruikt en de rest met de kaart doet gaat het misschien net... Maar als je de iPhone gebruikt bij elke afslag (zoals een TomTom in de auto) is het zeker onvoldoende!
Hoe lang houdt jou I-phone met navigatie-app het uit?
Met die informatie is het beter mogelijk een goede schatting te geven,
Dat weet ik nog niet; dat gaan we ervaren denk ik.
Als het je enige navigatiemiddel is, zou ik ergens nog maar een extra powerbankje wegstoppen. Want met de WWP+ gaat dat niet lukken. Ik gebruik hem ook veel, maar vooral voor af en toe de telefoon bijladen en een boekje lezen in de tent. Oh ja, en het boek op te laden als het leeg is.
Wat ook erg scheelt is wanneer je navigeert op basis van de geïntegreerde spraak optie (Vb. OSmand heeft dat). Dan hoef je alleen je scherm (toch de grootste energieslurper) maar aan te zettenwanneer je verkeerd rijdt ed.

Nadeel van spraakgebaseerd rijden is dat je de hele tijd die stem moet aanhoren. (ik heb de luidspreker aan staan om geen hoofdtelefoon te hoeven gebruiken)