Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Chengdu/ Yunnan of Tajikistan in Nov/Dec? - Forum Wereldfietser

Chengdu/ Yunnan of Tajikistan in Nov/Dec?

Hoi,
Willen van half nov tot half dec gaan fietsen in of Chengdu/Yunnan of in Tajikistan. Hebben 4 weken. Maar nog geen idee of klimaat dan fietsen toelaat. Iemand ervaring met een van de twee in die periode? Tips voor route?

Heb gehoord dat visum voor Tajikistan moeilijk kan zijn, en complicerende factor is dat we in Kigali, Rwanda wonen. Waar wel een Chinese ambassade is, dus dat is de meer waarschijnlijke optie voor nu.

Dank je, Eveline

Hallo Eveline,
Volgens mij is november/december ook aan de late kant in het seizoen voor Tajikistan. Het ligt toch vrij hoog en vanaf oktober kan het er al goed sneeuwen. De kans is redelijk groot dat in november/december er bergpassen gesloten zijn in de Pamir.
Sichuan en Yunnan zijn dan qua klimaat veel beter te befietsen.
Een visum en travelpermit voor Tajikistan schijnen makkelijk via www.traveltajikistan.com te regelen te zijn.
Groetjes en veel plezier met voorbereiden.
Ilse

Bedankt Ilse, doen we dat, heb ook wel erg veel zin in de sichuan cuisine.
Bewaren we Tajikistan voor de volgende reis.

Nog tips voor leuke routes?

Xiexie (toch? Moet iig weer de schamele 12 woorden Chinees die ik rijk was uit de motteballen halen :wink: )

Eveline

Ni hao Eveline,
Niet echt tips voor een route. Want wij gaan er ook nu pas heen.
3 september vliegen we naar Chengdu om dan eerst richting Xiahe en Xining te fietsen en dan willen we via de oostkant van Tibet afzakken naar Yunnan.
Wij gaan volgend voorjaar naar Centraal-Azië om daar dan te fietsen, dus ik had me daar al wat verder in verdiept.
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar Sichuan en zeker ook naar het eten daar.
Succes met je Chinees! Ik heb wat lessen gevolgd en ik dacht altijd dat ik best een talenknobbel had, maar volgens mij niet voor Chinees!
Zaijian, Ilse