Additionally, paste this code immediately after the opening tag: problemen met sporen op etrex30 - Forum Wereldfietser

problemen met sporen op etrex30

Hoop dat jullie weten wat er mis gaat.

Ik maak al jaren de sporen voor de fiestroutes in Bascamp en dat gaat altijd prima, beetje knippen en plakken van tracks om zo mijn gewenste route te krijgen. Alleen deze keer ging het dus niet goed, en ik begrijp er geen snars van.

Ik heb een spoor van 411 km die ik exporteer naar de garmin, en als ik dan de garmin loskoppel en opstart is de bijna de helft van het spoor kwijt, er is maar 256km over... als ik de garmin dan weer aansluit en ik kijk via basecamp is het spoor gewoon weer 411 km.... help
Helaas kwam ik hier onderweg dus achter, dat is niet grappig als je spoor halverwege je vakantie opeens eindpunt laat zien.

Ik heb eenmaal thuis de boel weer aangesloten en via basecamp zie ik gewoon weer het volledige spoor....ik sta voor een raadsel en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast dank!
Was je spoor over de 500 punten?
Ik dacht dat hij niet meer punten aan kon dan 500
En dat je dan je track in stukken moet knippen om niet over die 500 punten heen te gaan.
ja in die richting dacht ik ook maar de nieuwere etrex kan tot 10.000 punten per spoor en ik heb vorig jaar wel sporen van 500km gefietst op de garmin en die sporen hadden zeker meer punten. misschien ergens een instelling war ik het bestaan niet van weet?
die 10000 moest je toch verdelen over de max aantal routes van 200??
Nee, dat is bij de Etrex 30 per spoor maximaal 10.000. Wat voor spoor is het? Heb je hem ergens gedownload, of zelfgemaakt. Misschien is ie beschadigd en kan Basecamp er wel wat mee, maar je GPS niet.
We hebben het hier met zekerheid over een spoor, en geen route? Dus geen ingebakken aanwijzingen maar slechts het lijntje op de kaart?
Ja zeker een spoor! Het roze lijntje wat mij zonder gepiep lekker door Europa loodst, behalve de afgelopen vakantie dus. Ik werk bijna niet met routes, behalve in basecamp maar die zet ik dan om naar spoor voor ik de boel aan elkaar plak. Hoop er echt achter te komen wat er mis gaat tussen basecamp en export naar etrex.
Het is inderdaad wel zo dat ik verschillende sporen zelf gemaakt en andere gedownload aan elkaar heb geklust, maar allemaal gpx en zo heb ik vorig jaar ook mijn sporen gemaakt toen het wel goed ging... pieker mij suf!
Ik heb 1 keer aanslepende problemen gehad met mijn Etrex en het bleek uiteindelijk om een slecht functionerend kaartlezertje te gaan. De meeste files werden bij overschrijven intact gelaten, hier en daar raakte er eentje gecorrumpeerd. Dan krijg je dus (slechts) af en toe een spoor dat niet werkt. Maar als je geen kaartlezer gebruikt is die mogelijkheid uiteraard niet aan de orde.
Sowieso zou ik van de oorspronkelijke route een nieuw spoor maken en zien hoe dat zich gedraagt.
Kan ik die track ergens downloaden? Ik heb ook een Etrex 30, dus dan kan ik kijken of dat bij mij ook zo is.
Ik gebruik inderdaad geen kaartlezer, maar dank voor de suggestie!

@Frank ze staan niet online maar ik ben zo vrij geweest ze naar jou te emailen, lijkt mij interessant om te weten of je hetzelfde euvel hebt met jou etrex.
Het verschil tussen de oude en nieuwe Etrex 30 zit o.a inderdaad in het aantal punten dat hij aankan. Het verschil kan je zien aan de naam door de toevoeging van de letter X erachter. Etrex 30 of Etrex 30x.

Je moet het maar weten....
dat klopt niet helemaal @groverr, ik heb een "oude" (4 jaar oud) Etrex zonder x erachter maar die kan ook 10.000 punten per spoor hebben :D
Dankzij Frank ben ik er achter wat er fout zat.
Hij heeft even naar de sporen gekeken en de sporen werden inderdaad afgebroken omdat ze uit meer dan 10.000 punten bestonden. Waarom er zoveel punten in de sporen zaten weet ik ook niet, maar gelukkig weet ik nu wel hoe ik kan zien dat een spoor te groot is, en is het al die jaren perongeluk goed gegaan :lol: dit gaat mij niet meer gebeuren!

Iedereen bedankt voor het meedenken!
cosnemo schreef:maar gelukkig weet ik nu wel hoe ik kan zien dat een spoor te groot is
Willen jij of Frank deze kennis ook met ons delen? Misschien is het bij mij tot nu toe ook steeds 'per ongeluk' goed gegaan.
Op diverse plekken in Basecamp, als je de track selecteert of bij de trackdetails zelf:

Afbeelding
Dank je Frank, bij nader inzien wist ik het eigenlijk wel, maar het kan nooit kwaad als dit soort zaken ook op een vindbare plek gedocumenteerd staat. :-)
Hahaha! Da's suf zeg! Zoveel punten zijn vaak ook helemaal niet nodig. Ik ben van de max500-generatie en omdat ik een hekel heb aan tracks knippen, ben ik een fervent filteraar geworden. Maar met 10.000 is dat niet zo gauw nodig, waardoor je het al gauw over het hoofd ziet. Fijn dat het is opgelost - en ik hoop dat je vakantie er niet door verpest is.
Voor elk toestel gelden limieten aan het aantal items wat je erop kunt zetten. In de tabellen van de volgende link http://www.javawa.nl/limieten.html zijn de limieten voor de meest gangbare outdoortoestellen opgenomen.

Jan
Zeker suf!
Ik heb nog even gekeken naar mijn routes van vorige jaren en dan kom ik op een gemiddelde van 1500 punten per 100km, vandaar dat die sporen van over de 500km geen probleem waren.

Maar de vakantie was er bij tijd en wijlen een stuk minder relaxed door, het gebrek aan roze lijn op het scherm liep als irritante rode draad door deze week heen :?
In totaal miste ik 260 km aan spoor en dat betekent op bordjes letten, navigeren met google maps en de garmin terwijl ik geen idee had welke dorpen ik allemaal aan zou doen.
Ik heb twee lessen geleerd,
les 1: zonder kaarten volledig afhankelijk van Garmin op pad is niet handig, weet in iedergeval ook je route op de kaart en neem m mee.....les 2 ik kan toch beter navigeren dan gedacht want uiteindelijk ben ik wel gekomen waar ik wilde :D

Ben er inmiddels ook achter waardoor mijn sporen zo idioot veel punten hadden, nog even delen:

De eerste route had ik voornamelijk aan elkaar geklust door bestanden van de fietsrouteplanner van de fietsersbond te downloaden, daar kun je voor het downloaden kiezen hoeveel punten per spoor en dan kies ik altijd lekker veel zodat ik niet naar wegen moet raden. als je dan 4 van die "lekker veel" bestanden aan lekaar plakt......
de tweede route miste ik nog veel meer, deze had ik gemaakt in basecamp maar vooral ook door gebruik te maken van de Routeplanner noordrijn-westfalen, of ik daar nu kon kiezen hoeveel punten of dat er standaard zo veel mee komen weet ik niet meer maar even opletten dus .
De andere jaren reed ik op sporen van europafietsers, meneer Reitsma en meneer Benjaminse.