Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent uitvegen - Forum Wereldfietser

Tent uitvegen

Hallo,

ik heb al vaker de 'nood' gevoeld aan een veger (borstel, stoffer...) om de tent uit te vegen na een kampeerweek(end), maar zo'n stevig houten oma-ding is nogal lastig voor op de fiets.

Ik vond dit dingetje op de site van AS Adventure.

Wat gebruiken jullie om de tent proper te houden?

Lieven
Wij staan meestal niet langer dan max 3 nachten met onze fiets-tent, en dan is uitvegen niet nodig. We kloppen hem dan even uit bij in- of uitpakken, dat is voldoende.
livino schreef:Wat gebruiken jullie om de tent proper te houden?
De hand-veger. Altijd bij de hand en handig. (mijn hand dus) Ik heb wel een strenge schoenen-uit etiquette in mijn tent.
Ik schud de tent met de rits open uit en doe dan de rits weer dicht voor het inpakken. Eventuele vlekken haal ik met een doekje weg.
Onze binnentent kan los- en vastgekoppeld worden van/aan de buitentent. De binnentent koppel ik los en de rits zet ik open. Vervolgens keer ik de binnentent binnenste buiten om de rommel (donsveertjes, zand, etc) er uit te schudden.

De buitentent heeft een los kuipzeil. Kwestie van loskoppelen en uitschudden.

Een vegertje lijkt mij dan ook overbodig en het neemt plaats in beslag om het mee te nemen. Voor mij een overbodige luxe dus.
Edwin* schreef:Vervolgens keer ik de binnentent binnenste buiten om de rommel (donsveertjes, zand, etc) er uit te schudden.
Ik doe een combinatie van de 'handmethode' van Leon en de 'binnenstebuitenmethode' van Edwin. Met de hand zolang het nog te doen is, binnenstebuiten als het moet, maar dat laatste wel op voorwaarde dat het weer zich er voor leent. Een vegertje zou ik niet meenemen.

Peter
Fijn, zo'n vegertje, we hebben zoiets al jaren in gebruik, ooit gekregen van een der kinderen. Binnen- en buitentent worden hier eerst gescheiden bij thuiskomst en tussendoor is het erg prettig gras, zand, etensresten en wat er verder binnenkomt zo nu en dan te verwijderen. Het setje vraagt bijna geen ruimte en hoort bij de tent, net zoals een doekje om de natte tent wat droog te vegen.
Net zoals Leon gebruik ik mijn handen en probeer ik verder preventief te werken met ook een strikt schoenenverbod in de tent.

Renaat
Het blik is ongeveer A4 formaat. Het borsteltje is zacht en goed voor pluisjes en grasjes. Je zou hem los kunnen meenemen als je je handen niet wil gebruiken. De totale set neemt nog wat ruimte in een fietstas en bijzonder licht is het ook niet.
Met een koepeltent kan je de buitentent verwijderen en dan ff lekker schudden boven je hoofd met de binnenrent. Werkt altijd erg goed. Als het wat harder waaid is het een uitdaging....
Mijn vriendin heeft een redelijke tent-schoonmaak OCD dat is niet erg hoor. Maar we we hebben altijd dit vegertje mee.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... jes/364775

Afbeelding