Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips &tricks boeken vlucht USA - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

tips &tricks boeken vlucht USA

Dat is mooie aanvullende info - weet ik waar ik voor de fiets op mag rekenen. Neem aan dat je niet contact hebt hoeven te betalen maar met je pinpas of creditcard?

Plastic hoezen wordt zeer waarschijnlijk ook mijn verpakking van keuze. En om de framebuizen leiding isolatie materiaal. Dit om onder het max gewicht te blijven.
Ja pinnen kan (betaling kan niet bij de incheckbalie maar bij een aparte kassa op Schiphol) en in de VS uiteraard met creditcard.
Dat is mooi. Top! Weet ik dat ook weer.
De tovenaar schreef:Ja pinnen kan (betaling kan niet bij de incheckbalie maar bij een aparte kassa op Schiphol) en in de VS uiteraard met creditcard.
Afgelopen augustus konden wij zelfs pinnen bij de balie van de KLM! In de VS inderdaad met creditcard.

Ik wil je toch even een paar aandachtspunten meegeven:
- in de VS kan het lastig zijn aan een fietsdoos te komen, niet overal zitten vriendelijke fietsenmakers. Erg handig om dat vooraf uit te zoeken. In geval van nood zoeken naar TV-dozen en flink wat tape kopen.
- denk aan je ESTA (max 90 dagen in de VS). Je moet van te voren e.e.a. regelen zodat je met de vlucht mee mag. (Ga je langer dan moet je een B1/B2 visum hebben, zie de website van het consulaat)

Goede reis!
Bij de douane in de VS moesten we nog een formulier invullen, ik dacht de customs declaration. Normaal kreeg je die in het vliegtuig maar die kregen we niet meer. Moest iedereen die al in de rij stond dus weer een formulier gaan halen en gaan invullen. Zorg er dus voor dat je die al thuis hebt gedownload, uitgeprint en ingevuld hebt.
Wb Esta, er zijn bureautjes die dat voor je willen doen maar goedkoper en sneller is het om die aanvraag direct online in te vullen op de site van de Amerikaanse overheid.
Corne - dank voor de dozen tip. Ik wil in ieder geval voor de terugweg een hoes meenemen en bij een hardware store buizen isolatie aanschaffen voor extra bescherming bij de hoes. Mocht ik een fietsenwinkel tegen komen - zijn er plenty in SF en ze een doos hebben dan gaat dat vermoedelijk de voorkeur geven. Ik ben maar 8 weken weg dus esta is voldoende.

De Tovenaar. Dank voor de Customs Declaration tip. Die wist ik nog niet. Neem aan dat je die net als de esta via de amerikaanse overheid site kan doen?

Ik vlieg eerst op Canada dat wordt dus 2x een esta aanvraag indienen - 1x Canada en 1x US.
Inge1 schreef:De Tovenaar. Dank voor de Customs Declaration tip. Die wist ik nog niet. Neem aan dat je die net als de esta via de amerikaanse overheid site kan doen?

Ik vlieg eerst op Canada dat wordt dus 2x een esta aanvraag indienen - 1x Canada en 1x US.
Ah je komt binnen in Canada, geen idee hoe dat in Canada gaat. Als je de grens van de Verenigde Staten over fietst zal er ook wel een stapeltje formulieren liggen die je kunt invullen, weet niet waar je die kunt downloaden. Je kan het vragen op de site van US Customs and Border Protection?
Dat ga ik ook doen. Ik kom bij Port Angeles de US binnen.
De ferry vanuit Victoria BC naar Port Angeles? Dat is al weer twintig jaar geleden dat ik daar was, kijk maar op mijn website, misschien staan daar nog bruikbare tips.
Korte update: ik heb zojuist telefonisch de vlucht geboekt bij KLM. De fiets werd meteen als oké bevestigd. Verder kun je nu voortaan ook meteen als je het ticket betaald voor de fietsen betalen. Dus je hoeft dat niet meer aan de balie te doen. Van alle tickets (dus ook de reeds betaalde fiets) krijg ik mails die ik als ik ga inchecken mee kan nemen als bewijs alles is betaald.

Totale kosten 1283,00 euro
Inge1 schreef:Korte update: ik heb zojuist telefonisch de vlucht geboekt bij KLM. De fiets werd meteen als oké bevestigd. Verder kun je nu voortaan ook meteen als je het ticket betaald voor de fietsen betalen. Dus je hoeft dat niet meer aan de balie te doen. Van alle tickets (dus ook de reeds betaalde fiets) krijg ik mails die ik als ik ga inchecken mee kan nemen als bewijs alles is betaald.

Totale kosten 1283,00 euro
Totaal heen? of retour? In ieder geval geen verkeerde prijs en het comfort van 1 vlucht zonder overstappen.
Retour vlucht inclusief fiets + reservering raamplaats.

En gunstig aankomen in Vancouver + weer terug op Schiphol.