Additionally, paste this code immediately after the opening tag: iemand ervaring met thule pack´n pedal en tassen aan de voorvork? - Forum Wereldfietser

iemand ervaring met thule pack´n pedal en tassen aan de voorvork?

Omdat er op mijn fiets geen mogelijkheid is om een lowrider aan de voorvork te schroeven zit ik te denken aan een Thule pack'n pedal rek met Ortlieb front roller tassen.
De tassen hangen dan wel hoger als bij gebruik met een lowrider rek, gewicht maximaal 3 kg per kant.
Ik vraag mij af of er iemand is die dit ook heeft gedaan en hoe dat bevalt.
Mijn fiets is een 29er met 55mm band aan de voorzijde.
Ik heb het gedaan en het werkt. Wel iets teveel speling naar mijn zin... Ik ben al snel overgegaan naar een bikepacking roltas aan het stuur en een frametas. Scheelt gewicht en rijdt veel stabieler.
Heb uiteindelijk toch een andere voorvork ( Salsa ) gemonteerd en een tubus rek.
Fiets zou iets nerveuzer moeten worden maar daar merk ik niets van, wat ik wel merk is dat hij niet meer slingert met de achterkant als ik op de pedalen ga staan met half gevulde fietstassen aan de achterkant en voor geen tassen. Ben benieuwd of dat zo blijft met volle bepakking, heb nog niet met voortassen gereden.
Ik fiets al een aantal jaren zonder voortassen en dat bevalt prima. Dan moet je het totale gewicht natuurlijk wel binnen de perken houden, maar dat kan binnen Europa tegenwoordig prima zonder dat het erg Spartaans wordt.
sawyer schreef:
wo 25 okt, 2017 20:59
Ik vraag mij af of er iemand is die dit ook heeft gedaan en hoe dat bevalt. Mijn fiets is een 29er met 55mm band aan de voorzijde.
Als er iets is waarbij je bijzonder weinig hebt aan ervaringen van anderen dan is het wel de vraag of een fiets nog een beetje lekker rijdt met voortassen of een bepaald type voordrager. Het hangt van een hele reeks variabelen af waarvan een groot deel fysica betreffen en een groot deel smaak. Als je er meer van wilt weten kun je op dit forum zoeken naar het woord shimmiën.
Er zijn bepaalde basiservaringsfeiten - waar overigens sommige fietsers het ook niet mee eens zijn - maar zeker weet je het alleen als je het geprobeerd hebt. Tip: probeer het voordat je op reis gaat.