Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travel Master 2.6 Cromo review - Forum Wereldfietser

Santos Travel Master 2.6 Cromo review

Hoi,
Ik denk erover om mijn santos travelmaster croMo 26 te verkopen en een 28-er aan te schaffen. Waarom? Omdat mijn partner de "dromedaris" van Santos heeft gekocht en ik hem niet meer kan bijhouden :wink: :wink: , en omdat ik wat meer rijcomfort wens ivm lichamelijke klachten. Doel van de fiets:
fietsvakanties, nu nog met een follow-me erachter, over een jaar of twee niet meer,
thuis flinke fietstochten maken en af en toe eens lekker door de bossen "raggen".
Nu is mijn oog gevallen op zowel de Santos travel lite en de 4.29, al dan niet met geveerde voorvork. Dilemma: kan je met de travel lite ook 'mountainbiken' door het bos? Of is het dan verstandig om de 4.29 aan te schaffen, met of zonder geveerde voorvork?
Ik lees graag gebruikerservaringen en tips om tot een goede keuze te komen.
Alvast bedankt!
marie jose
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... -09-34938/
Aha... Wat is beter dan één tevreden Santos klant? Een Santos klant met twéé Santos fietsen! Maar nu even zonder flauwe grapjes; "rijcomfort" is op verschillende manieren te bereiken, en hangt ook maar net af van de zienswijze van de persoon M/V aan wie je het vraagt... Voor de een zal een geveerde zadelpen en geveerde voorvork al wonderen doen, voor de ander begint comfort pas bij een ligfiets. Trouwens, die geveerde zadelpen en geveerde voorvork passen ook op/in je oude Santos, flink brede banden op geringe spanning absorberen ook de nodige oneffenheden, een kortere en of steilere stuurpen doet je meer rechtop zitten, en al eens Ergon handvatten geprobeerd? Dus misschien is het een idee je stalen ros nog niet bij het oud ijzer te gooien...

Ja, met 26" wielen heb je (theoretisch) niet het "snelle" voordeel van 28" wielen, maar misschien helpt het ook om op je bagagegewicht te besparen (of extra lichte banden te monteren), dan kan je wellicht weer wel wat makkelijker je partner bijhouden...

Voor door de bossen "raggen" is er ook niets mis met je huidige 2.6 Santos, als ik het goed heb is die starre voorvork reeds "suspension corrected" dus binnen bepaalde grenzen (veerweg) zal ook een geveerde voorvork passen en de geometrie/stuurgedrag niet nadelig beïnvloeden.