Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pamir fietsbaar in maart/april? - Forum Wereldfietser

Pamir fietsbaar in maart/april?

Hello,

Ben momenteel in Vietnam - check http://www.lespedalesdubelgistan.com :)

Maar zitten een beetje in de rats wat betreft het verdere verloop van onze reis. Met name, de Pamir van Osh naar Dushanbe. Het wordt wat afgeraden om de Pamir te fietsen buiten de traditionele zomermaanden. Als we min of meer bij de planning willen blijven om tegen november 2018 terug thuis te zijn ... komen we uit op maart/april in Kirgizië... Is het totale waanzin om het dan te wagen, denkt u? Qua uitrusting zitten we denk ik wel goed, alsook de fietsbeentjes die al een half jaar goed zijn ingeoefend.

Ik vind quasi geen wereldfietsers die dit tijdens deze periode hebben gewaagd. Graag jullie idee hierover! Links en sites heb ik wel opgezocht. Maar 't geeft maar een beperkt inzicht.

THX
Hoi , Kwik en Flupke,
Ik heb even jullie routeplan bekeken en vanaf Bishkek staat jullie niets in de weg om een Noordelijke boog i.p.v. een Zuidelijke boog naar Dusjanbe te maken.Geheel afhankelijk van het weer. Wij startten een jaar geleden in Bishkek op 1 Maart met een hittegolf ; 17 graden ,10 graden op 1000 mtr. en 3 weken later -15 op 3400 mtr. Nog altijd goed te doen met winter- cq dubbele slaapzak. Sneeuwhoogte /hagel/ijzel is grotere stoorfactor dan lage temp. Ervaring in winterkamperen went snel ,al is het een hele stap voor jullie om na Indie de "kou" in te gaan.
We volgen jullie... ....Courage !!
Pier en Jose.
bikeiteasy@wordpress.com
Thx voor je reactie. Bedoel je met de noordelijke boog; de Bartang-vallei? Of is het een ander bestaande route?

grtjs
Bishkek naar 't Westen verlaten -M39- M41 [of A2] Taraz Simkent Tasjkent Samarkand. Wel even een visum Uzbekistan in Bishkek halen. Kazachstan is de eerste 15 dagen visumvrij en was voor ons een positieve ontdekking ondanks het temp.-verloop van 45 graden ; -22 tot +23...........
Maar nogmaals ; Maart -April is een gok en eenmaal halverwege een hooggebergte-trajekt ben je niet 1-2-3 weer in de zwoele vallei. Klimmen en kou is ook erg persoonlijk, zelf geven wij niks om -15 in de tent maar we rijden liever 500 km extra ,vlak , dan de bergen in/door.
Heel beniewd naar jullie relaas.
Groeten Pier.